Valamivel 5 százalék fölött lehet a reklámadó
Az a legvalószínűbb, hogy 5,3- 5,5 százalékos lesz a reklámadó – mondta egy vezető kormánypárti politikus. A reklámadó-módosítást első olvasatban már tárgyalta a kormány múlt szerdán, akkor az szivárgott ki a Népszabadsághoz, hogy minden bizonnyal lesz 0 százalékos kulcs is. A végleges döntést várhatóan az április 8-ai ülésén hozza meg a kormány. Még vizsgálják, hogy a 0-ás kulcs milyen éves árbevétel esetén legyen érvényes, forrásaink szerint az 50-100 milliós sávban lesz „valahol” a határ.
Lázár János miniszter és Rogán Antal frakcióvezető vitába szállt az nemzetgazdasági tárca álláspontjával, ragaszkodva ahhoz, hogy a „kicsik” mentesülhessenek az adóteher megfizetése alól, míg az NGM az eredeti bevételhez, a 6,6 milliárdhoz.
A reklámadó tárgyalása „önálló pályán” fut. Viszont idén először már a parlament nyári szünete előtt, júliusban elfogadják a kormány tervei szerint a 2016-os büdzsét. Azért is, mert az adótörvényeket a gazdaság kiszámíthatósága érdekében még nyáron szeretnék megszavazni, és „nem szeretnék kétszer terhelni a publikumot” ilyen kemény politikai vitával.
Orbán Viktor miniszterelnök két héttel ezelőtt a nagyköveti értekezleten jelentette be, hogy júliusban a parlament már elfogadja a 2016-os büdzsét.