Útfelbontások ezerötszáz budapesti helyszínen
Nyáry Krisztián, a városháza kommunikációs igazgatója elmondta: a Főpolgármesteri Kabinet hétfői ülésén foglalkozott az idei közterületi munkák koordinációjával. Amint a hőmérséklet tartósan öt fok fölé melegszik, a város több pontján elindulnak a forgalom korlátozásával járó közterületi munkák.
Az eddig beérkezett igények szerint Budapesten több tucat cég, állami szerv és önkormányzat összesen 1453 helyszínen akar útfelbontással, sávleszűkítéssel járó munkálatokat végezni vagy útlezárással járó rendezvényt szervezni az év hátralévő részében.
Ezek összehangolása összetett mérnöki feladat. A közterület-foglalások koordinációját a Főpolgármesteri Hivatal főmérnöksége végzi a FKF Zrt. speciális szoftvere segítségével. A Tervezett közterületi munkák elnevezésű programhoz a hivatali ügyosztályok és a fővárosi közműcégek mellett a kerületi önkormányzatok és az útfelbontást gyakran kérelmező cégek (mint például kábelszolgáltatók) is hozzáférnek, s feltölthetik közterület-használati igényeiket.
A különböző kérelmek gyakran már a tervezőasztalon "konfliktusba kerülnek egymással", hiszen mindennapos, hogy a kérelmezők egy időben ugyanazon az útszakaszon vagy éppen a közlekedési alternatívát jelentő párhuzamos utakon akarnak forgalomkorlátozással járó munkába kezdeni - emlékeztetett a kommunikációs igazgató.
Mint mondta, ilyen esetekben először a főmérnök által irányított projekt-irányító bizottság próbál műszaki, logisztikai megoldást találni. Ha szakmai szinten nem lehet feloldani a konfliktust, akkor politikai egyeztetésre kerül sor, például az érintett állami szervek, önkormányzatok bevonásával.
Eddig 1453 különböző közterület-használati kérelmet és bejelentést dolgoztak fel a szoftverrel, de az igények száma valószínűleg nőni fog, mivel három önkormányzat - a II., a IV. és a XVIII. - még nem töltötte fel adatait a február 23-ai határidőig.