Újabb utcákban lesz fizetős a parkolás Budapesten

Régóta nem hallott heves szópárbajok, fenyegetések, erős csúsztatások, ordas félrebeszélések mentén araszolt a Fővárosi Közgyűlés a költségvetés vitájához.
Ami eddig kiderült: Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettest Brüsszelbe menesztették tárgyalni. A fő téma az M4-es metróhoz kapcsolódó támogatási szerződés módosítása, különös tekintettel a dugódíj bevezetésére. A beruházás egyébként később is előkerült. Horváth Csaba (MSZP) megkérdezte, hogy mi kerül az ehhez kapcsolódó P+R parkolók darabján 4 millió forintba? Csárdi Antal (LMP) és Tokody Marcell (Jobbik) pedig arra várt volna választ, hogy miért, kinek a hibájából veszíthet el Budapest 29 milliárd forint uniós támogatást?

Miért csúszik az M4-es metró kapcsolódó munkálatai mellett például a budai fonódó beruházás, a Széll Kálmán tér felújítása? A kérdésre válaszoló  Tarlós István főpolgármester szerint a lepapírozott adatok nem fedik a műszaki készültség szintjét, ebből származik az eltérés. Arról nem szólt, hogy ezt miért nem érdekli még a kormányt sem.

Gy. Németh Erzsébet (DK) kérdésére kapott válaszból az is kiderült, hogy a Bartók Béla úton éjszakánként csökken a közvilágítás fényereje és számos műemlék kivilágítása csökken.

Május elsejétől Budavár önkormányzata átveszi a fővárostól a kerületi parkolás üzemeltetési feladatait. Ettől az időponttól díjfizetősek lesznek a Fő utca, a Bem rakpart, a Lánchíd utca, a Döbrentei tér, a Döbrentei utca, az Apród utca, a Szarvas tér, az Attila út, az Alagút utca, a Krisztina körút, a Szirtes út, a Hegyalja út és a Sánc utca eddig ingyenes részei.

Elhangzott, hogy 490 új P+R parkoló épül Kelenföldön.

Blogok
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.