Új médiatörvényt szorgalmaz a Médiaparlament

A szakma bevonásával kell új médiatörvény-tervezetet kidolgozni; ezt szorgalmazta a pénteken, Budapesten megrendezett Médiaparlament szinte minden felszólalója. A tanácskozás záródokumentumában a nemzeti média-kerekasztal létrehozásának szükségességét is felvetették a résztvevők.

Pogány György, az esemény szervezője fontosnak mondta, hogy minél előbb készüljön el a javaslat, de ne a nyilvánosság kizárásával, mint ahogyan a hónap elején nyilvánosságra került, azóta "megbukott" anyag készült.

A felszólalások közös pontja volt a szocialista párt támogatása hiányában végül a parlament elé sem terjesztett anyag bírálata: voltak, akik a sajtószabadság csorbításáért, voltak, akik a finanszírozási rendszer hiányosságaiért marasztalták el a dokumentumot, míg mások a helyi tévék támogatását hiányolták.

Volt, aki az időseknek vagy épp a gyerekeknek szóló produkciók támogatását látta volna szívesen az anyagban, de akadt olyan is, aki azt szorgalmazta, hogy kvótát szabva pár éven belül emeljék legalább 40 vagy 50 százalékra a rádiókban a hazai zenék arányát, mondván, az évente felvett 15 ezer magyar dallal ki lehetne tölteni ezt az időt.

A kevés pozitívum egyikét Csabai Gábor, a Tilos Rádiót működtető alapítvány elnöke mondta az anyagról, mégpedig azt, hogy az végre néven nevezi az - övékhez hasonló - közösségi médiumokat.

Magyarország "szokatlanul előre jár" ezen a téren - jegyezte meg, hozzátéve, Spanyolországban 300 ilyen rádió működik - kivétel nélkül a bezárás rémével fenyegetett kalózadóként.

A Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége írásban juttatta el álláspontját; mely szerint csak olyan társaság sugározhatna tévéműsort, amelyik vállalja, hogy feliratozza műsorait.

Kiindulópontnak egy 20 százalékos, évente 10-15 százalékkal emelkedő arányt szorgalmaztak, jelezve, ez ugyan évi 200 millió forintba kerül cégenként, ám cserébe több tízezerrel gyarapíthatják nézőik számát az adók.

Az anyaggal együtt nem szabad elfeledni a hozzá a műsorszolgáltatóktól, szakmai szervezetektől beérkezett kommentárokat, mert azok felhasználásával folytatható a vita - hangoztatta Enyedi Nagy Mihály, a Miniszterelnöki Hivatal politikai tanácsadója.

Mint emlékeztetett: a kereskedelmi adók évtizedekkel ezelőtti nyugat-európai megjelenése is megrázta az ottani közszolgálati adókat, az állam azonban minden esetben felismerte, mi a teendő, és "visszafinanszírozta" 35-40 százalékos közönségarányszintre ezeket az adókat.

Kunetz Szabolcs, a Hálózat Tv kommunikációs igazgatója arról beszélt: el lehet mozdulni a közmédiumok támogatása helyett a közszolgálati tartalmak támogatása felé, de a kisebb településeken nincsen például a célba jutás sikerességét mutató közönségmérés.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.