Továbbra sincs megállapodás a vasútnál

A keddi egyeztetésen sem sikerült előrelépni a vasútnál, a sztrájk és az egyeztetés folytatódik. Még a minimális szolgáltatásról sem sikerült megállapodni.

A ma reggeli egyeztetés is eredménytelen volt a MÁV és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) között a sztrájkkövetelésekről, ezért tovább tart a határozatlan időre meghirdetett vasutassztrájk. A  munkabeszüntetés idején nyújtandó még elégséges szolgáltatásról sem sikerült megállapodni.

Az egyeztetést kedden délután fél hatkor folytatják.

A reggeli  egyeztetés után az elnökség értékelte a helyzetet, ésa sztrájk folytatása mellett foglalt állást.

Az egyeztetésen nem közeledtek az álláspontok.

A szakszervezet követelései változatlanok, kapjon minden vasutas  250 ezer forintot a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, illetve a  kiszervezett leányvállalatok dolgozók részesüljenek 10 százalék  kiszervezési pótlékban.

A munkáltató sem mozdult el korábbi álláspontjáról, jogilag és  gazdaságilag megalapozatlannak tartja a követeléseket.

Gaskó István, a VDSZSZ elnöke az egyeztetésen meglepőnek  nevezte, hogy a menedzsment ennyire érzéketlen a munkavállalók  követeléseivel szemben. Jelezte: a sztrájkolók egy része javasolta,  hogy vegyék fel a követelések közé a vezérigazgató leváltását is, de  ezt a szakszervezet nem támogatja.

Gaskó István hangsúlyozta: a munkavállalók elszántak, a  vasutasok megállapodásig akarnak sztrájkolni.

Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke felvetette, hogy a szolnoki  csomóponton a pályavasút vezetői megengedhetetlen stílusban  beszélnek a sztrájkolókkal.

Zsoldos Marianna, a MÁV Zrt. humánerőforrás igazgatója, a  munkáltató tárgyalódelegációjának vezetője válaszában elmondta:  felhívták a munkahelyi vezetők figyelmét arra, hogy mindenkinek joga  van sztrájkolni, de dolgozni is, és tartózkodjanak az indulatos  magatartástól.

A még elégséges szolgáltatással kapcsolatban a szakszervezet  közölte: ajánlatuk naponta 350 vonat közlekedtetése, amely minden  vonalon 1-1 vonatpár, illetve az elővárosban további 20 vonat  indítását tenné lehetővé.

A MÁV-START ezzel szemben 978 vonat közlekedtetését tartotta indokoltnak.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.