Törvény írja elő a káoszt

Kedvenc tévécsatornáik helyén valami teljesen más jön be mától – ezen ne csodálkozzanak, „normális” jelenségről van szó, miután Magyarországon törvénybe iktatták, hogy a kábeltévés és más műsorterjesztő cégek alapbeállításként az első programhelyeken az M1, M2, Duna, M4 Sport, Duna World csatornákat kell elérhetővé tenni, illetve amennyiben később elindulnak az újabb közszolgálati csatornák (M5, M6), akkor majd azokat is.

Technológiától függően ugyanez a sorrend vonatkozik a nagy felbontású HD-adásokra is. A kötelezettségből adódóan az egyes csomagokban minden további csatorna programhelye is megváltozik, tehát előfordulhat, hogy egyetlen csatornát sem ott találnak, ahol eddig megszokták. Természetesen a televíziókészülékeken be lehet programozni a nézők által megszokott sorrendet. Ez időigényes beavatkozás, jó hír, hogy csak egyszer kell megtenni.

A politikusok orientálják a nézőket
A politikusok orientálják a nézőket
Teknős Miklós / Népszabadság

A törvényhozó szándéka nyilván az volt, hogy előnyben részesítse a 80 milliárd forintért szerény nézettségű műsorokat készítő közmédia csatornáit. A törvény tavaly novemberi elfogadása óta nem derült ki, hogy a törvényhozók abból a feltételezésből indultak-e ki, hogy a néző nem képes az őt jobban érdeklő csatornákat megkeresni, vagy egyéb, a szakmában nem ismert érveik voltak erre.

A szolgáltatóknak közvetlen veszteséget nem okoz az intézkedés, bár a tévés cégeknél nemigen értik, mi szükség volt a változásokra, hiszen a legtöbb programcsomagban a legnépszerűbb magyar adások voltak az első helyen. A változás okozta kellemetlenségeket viszont nekik kell elszenvedniük, hiszen a nézők első körben a cégek ügyfélszolgálatait hívják, az ő irodáikban panaszkodnak. Mivel a legtöbb szolgáltató igyekszik az ügyfelei érdekeit szem előtt tartani, már elkészítette azokat a tájékoztató e-maileket és füzeteket, amelyek azt mutatják: miként lehet visszaprogramozni a kedvenc csatornákat a megszokott programhelyekre.

Postán is elutasítható a szerződésmódosítás

Az ügyfélszolgálatok leterheltsége esetén postai úton is nyilatkozhatnak azok az ügyfelek, akik nem kívánják elfogadni a Telekom, illetve a Telenor által július 1-jétől tervezett kétoldalú szerződésmódosítási ajánlatot – közölte tegnap a médiahatóság annak kapcsán, hogy a nem kellően tájékozott ügyfelek megrohamozták a cégek ügyfélszolgálatait attól tartva, hogy július elsejéig van idejük jelezni azt: nem fogadják el a cégek új árait. Noha az ajánlat elutasítására a jogszabályok szerint alapesetben az értesítéstől 15 nap áll rendelkezésre, a Telenor tegnap jelezte, hogy egy hónap türelmi idővel minden ügyfelével felveszi a kapcsolatot, aki jelzi, hogy nem fogadja el a szerződésmódosítást. Az áremelés addig nem lép hatályba. (V. G. G.)

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.