belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
25. péntek

Toroczkait újra felmentette a 'karakán bíró'

Ismét elutasította a bíróság a BRFK Toroczkai László ellen indított kártérítési keresetét; a rendőrség az alperestől mintegy tízmillió forintot követelt az MTV-székház ostrománál keletkezett rendőrségi károk miatt.

MTI| 2010. február 2. |79 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

bo-56 | 2010. február 28. | 07:02:43

Ha a bíró szerint a "Menjünk át a Szabadság térre" nem olyan szervezés, amely felelősséggel és következményeit (az átmenők felfegyverkezve megtámadnak és feldúlnak egy közintézményt) nem kell hogy kövesse jogkövetkezmény, akkor egy tisztességben megőszült vagy épp újerőszakos maffiavezér elgondolása, mely szerint valakit meg kell támadni nem bűnszövetkezetben elkövetett életellenes cselekmény. Ismét sikerült egy jogásznak bizonyságot tennie arról, hogy sem erkölcs, sem értelem nem kötelező kelléke a jogászkodásnak.

Bruce2010 | 2010. február 3. | 15:44:42

Moderálási alapelvek- komment törölve -

papalacos | 2010. február 3. | 13:07:00

Estván | 2010. február 3. | 11:05:11
papalacos | 2010. február 3. | 10:40:57
"először mi mentünk hozzájuk,"
Na nem egészen így volt!

Bővebben?

Bruce2010 | 2010. február 3. | 12:35:10

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kikerics | 2010. február 3. | 12:08:49

palackos!

A halottak, meg is kapják! Nem ők, akik "zajonganak"....!

kikerics | 2010. február 3. | 12:06:57

Bruce2010
Ha mind ILYEN, az akiket TE,"becsületes magyar embereknek" nevezel, mint amilyennek TE, ITT BEMUTATKOZOL.......,
na hiszen, akkor nem sok reménye van, ennek a nemzetnek!!!

kikerics | 2010. február 3. | 12:03:02

Szerintem, az a bíró, egy számító karrierista!

Bruce2010 | 2010. február 3. | 11:19:28

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Bruce2010 | 2010. február 3. | 11:17:39

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Öregvándor | 2010. február 3. | 11:12:25

papalacos | 2010. február 3. | 10:40:57

Mint megszállók? Szerinted magyar fennhatóság alákerült volna a szu bármely része is?
A háború és a megszállás nem ugyanaz!

Német katonának van sírja, de ez egyrészt nem sír(!!), másrészt egy diktatúrát hirdető betiltott önkényuralmi jelkép, az ország egyik legfrekventáltabb terén!! A kettő nem ugyanaz, vagy a tér másik oldalára ha felállítanának egy hasonló méretű horogkeresztes emlékművet akkor is ott lennél az első sorban és tapsolnál a felavatásnál??? (én nem!)

Sokkal inkább lenne itt helye a magyarság összetartozását szimbolizáló országzászlónak!


(A habsburgokat sem szeretem jobban...)

Estván | 2010. február 3. | 11:05:11

papalacos | 2010. február 3. | 10:40:57
"először mi mentünk hozzájuk,"
Na nem egészen így volt!

papalacos | 2010. február 3. | 10:40:57

Öregvándor!
Nagyon ferdén nézed a dolgokat! Azt szemlesütve elhalgatod, hogy először mi mentünk hozzájuk, mint megszállók és öltek bizony a magyar katonák is!
Van egyébként nagyon sok német katonának is sírja Magyarországon és senki nem bántja azokat!
Más!
A Habsburgok a szabadságharc után kiirtották a magyarság szine-javát, és kiraboltak bennünket! (vagy 150 évig.)
Most nyalnak nekik lépten-nyomon, minden falunak díszpolgára már az öreg, de hallottam olyan lökött magyart, aki közt. elnöknek is jelöltetné!(agyrém)
A halottaknak jár a nyugalom és béke!

Öregvándor | 2010. február 3. | 09:34:21

kipcsak | 2010. február 3. | 07:49:23

Gondolom ugyanilyen hévvel védenéd azt az emlékművet, amit az országunkban elesett német katonáknak állítanának egy horogkereszttel díszítve? Ráadásul ők nem maradtak itt 45 évig.
Kétlem, hogy túl sok ember élne még, akiben rossz emléket keltenek a törökök, ellenben a szovjetek nagyon sok ma élőnek ölték meg hozzátartozóit vagy épp vitték el őket munkatáborokba.

kipcsak | 2010. február 3. | 07:49:23

Moderálási alapelvek- komment törölve -

helyettem | 2010. február 3. | 00:17:44

A szép új jövő elkezdődött.
Orbánt sem lehetett elítélni, amikor kordont bontott.
Ez a csürhe azt csinál, amit akar.
Csak én nem léphetek a fűre.

JoGabor | 2010. február 2. | 22:53:13

vakablak
O.K. ez teljesen méltányolható álláspont. Bár én úgy gondolom, semmi baj, ha az egykor ellenséges országokban megadják a tiszteletet az egykori ellenségek sírjainak. Nem lesznek attól kevesebbek.

innocent | 2010. február 2. | 21:43:41

Moderálási alapelvek- komment törölve -

bocs | 2010. február 2. | 20:48:33

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Jager László | 2010. február 2. | 20:39:12

Hát van aki összekeveri a szezont a fazonnal!!!
Lehet ,hogy a sezlont a padlóval.
J.L.

csabaka | 2010. február 2. | 20:38:12

Moderálási alapelvek- komment törölve -

gyusoft | 2010. február 2. | 20:32:38

Az igazi nácik az mszp-ben találhatók.. Ha használjátok az eszeteket, magatoktól is rájöttök.
Hajrá Magyarország, Hajrá Jobbik, le a nemzetárulő népnyúzó bitang mszp-vel
gyusoft

vakablak | 2010. február 2. | 20:31:50

JoGabor | 2010. február 2. | 18:16:48
„engem nem zavarnak az emlékművek. De természetesen lehet szó az áthelyezésükről [...]. Az önkényes rombolás, emlékmű-gyalázás azonban sehol sem megengedett, egy civilizált országban a kegyelet fontos érték”

Teljesen egyetértek, hogy önkényes rombolásról szó sem lehet, nem is mentegetni akartam Budaházyt. Ami engem illet, engem sem zavarnak az emlékművek, legfőképpen azért, mert – talán a túlnyomó többséggel ellentétben – számomra szinte semmilyen jelentőséggel nem bírnak a szimbólumok, legalábbis amíg számosságuk egy abszurd mértéket meg nem halad.

Pl. bár a turult egyértelműen a szélsőjobbhoz kötöm, felőlem kirakhatnának akár még két tucatot, ahova csak akarnak. A szovjet emlékmű se zavar engem különösebben, de felfoghatónak és méltányolhatónak tartom azok érzéseit, akiket viszont halálosan irritál. Az emlékmű eltávolítására/áthelyezésére vonatkozó igény nem alaptalan. És végül: szemem se rebbenne, ha a Donnál elhunyt magyar katonák emlékművét az orosz fél ezt követően nem gondozná tovább, vagy esetleg le is bontaná. Mint említettem, számomra a szimbólumok nem jelentenek semmit. A tartalom a fontos, az pedig az emlékek esetében csak az elménkben létezik.

Jager László | 2010. február 2. | 20:07:12

" kedves székházgyujtogatók és a molotov koktélosok Neked remélem szimpatikusak?"
Nekem nem!!!!!!
Nekem nem is lesznek!!
Remélem egyetértünk!?
J.L.

pomádé | 2010. február 2. | 20:05:02

convoy110 | 2010. február 2. | 16:42:21
Convoy110! Veled ismét nőtt azok száma, akik "békaphassák".
NÁCIMENTES MAGYARORSZÁGOT!

Bruce2010 | 2010. február 2. | 19:55:07

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Bruce2010 | 2010. február 2. | 19:34:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Jager László | 2010. február 2. | 19:28:37

Csak nem Etelka vagy aki Csintalannak olvassa a leveleit!?
Ekkora himbilimbit!
A TV székházát gyujtották fel melesleg!!
Amúgy a csürhe randalírozott!!!
Na csak ennyit.
Neked tetszettt!??
Nekem nem.
Ez a különbség köztünk!!!!!!
J.L.

Bruce2010 | 2010. február 2. | 19:28:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Bruce2010 | 2010. február 2. | 19:20:40

Moderálási alapelvek- komment törölve -

innocent | 2010. február 2. | 19:16:09

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Bruce2010 | 2010. február 2. | 19:02:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tiItott_baker | 2010. február 2. | 19:00:58

imisti | 2010. február 2. | 18:47:20

ha politikai, rendőri-vezetési felelősség is felvetülhet a "székház-szétverés" kapcsán, akkor miért ne lehetne azt is vizsgálni?
Morvai pedig azt mond amit akar, nem értem miért akarod korlátozni a szólásszabadságot. Még ha "semmi köze hozzá", akkor is azt mondhat róla, amit akar.

Jager László | 2010. február 2. | 18:56:16

"Ez nem kara kán!
Ez a figyelemre méltó szakember Batu kán!"
Gondolom lesz idejeje elgodolkodni!?
J.L.

imisti | 2010. február 2. | 18:47:20

Berci!
Ha Gergényi bűne volt a székház meg nem védése,az azért még nem mentesíti a toroczkayt a büntetőjogi felelősség alól!Mégpedig a bíróval és véleményével ellentétben ,csoportosan elkövetett büncselekményre való felbújtásban!
Továbbá a bírónak lehet magánvéleménye egy büncselekmény elkövetéséről,de az ítéletét a Btk szellemének,a büntetés céljának megfelelően kell(ene) meghoznia!
Nem beszélve Morvairól,akinek minden eu-s titulusa ellenére semmi keresni valója nem lehet egy büntő-per tárgyalásán,a bíró ítéletét nem kommentálhatja,pláne nem bírálhatja,de nem is helyeselheti!Magyarul, semmi köze hozzá!
Aztán meg toroczkayhoz,valamint butaházihoz fűződő viszonya kérdésessé teheti eu-parlamenti képviselőségét is!Túl a butaságán,és pofátlanságán!

figyeltem | 2010. február 2. | 18:34:08

Öregvándor
Furcsa elképzelésed van a háborúról! Addig míg a harcok a Szu teületén voltak a civilek mik voltak? A Szu megtámadása és a fasiszták kiűzése közti időszakban mik voltak a katonák, nem megszálók? Ha valakibe belekötsz és az hasonló választ ad azt minek nevezed? Azt azért még te és elvbarátaid sem állíthatják, hogy az oroszok kezdték ellenünk a háborút? Sajnállni való vagy nézeteid miatt ,melyek a történelem szemétdombjá végezték! ÚGY LÁTSZIK GUBERÁLLTÁL!

Jager László | 2010. február 2. | 18:28:32

Kedves barátom mit kavarsz itt össze-vissza?
J.L.

berci123 | 2010. február 2. | 18:23:25

Toroczkai valóban a TV elé vitte a tüntetőket, azonban az épületet a gergáényi vezette rendőrség nem akarta megvédeni. Hagyták, hogy szétverjék a bejáratot stb. Valóban keletkeztek károk a szarból készült rendőrök felszerelésében, de ezt a költséget talán állja az ORFK, vagy korábbi, gyáva, korrupt és pol.seggnyaló vezetői. A vörös-ködös kommentelők, ex munkásőrök és egyéb komcsi gazemberek figyelmébe ajánlom a csúfoson megbukott Hagyó ™zsirmalac” Miklós esetét, aki működése alatt valóban nagy károkat okozott a BKV-nak és a fővárosnak. Remélem az év végén már a bíróság előtt felelhet az eltűnt, vagy végielégítésként kifizetett milliók, (milliárdok) és a dupla fizetéssel tartott kurvája ügyében.

figyeltem | 2010. február 2. | 18:21:53

Foltatom!
Nagyobb odafigyeléssel több alázattal a háború áldozatai iránt, nem mondatna veled ekkora szamárságokat ha teszik kegyeletsértő állításokat!Azok emlékére akik legyőzték a fasisztákat minden KULTÚRÁLLAMBAN EMLÉKMŰVEKET ÁLLÍTOTTAK! Azt hittem eddig HAZÁNK IS KULTÚRÁLLAM! De az ilyenek miatt mint te vagy kezdek kételkedni! REMÉLEM TI VAGYTOK KISEBBSÉGBE! SZÉGELLD MAGAD!

JoGabor | 2010. február 2. | 18:16:48

Az önmagát tréfásan függetlennek tituláló Fővárosi Bíróság újabb szégyenletes döntése. Azt még megértem, hogy a bíró elfogult - ugyebár az ember gyarló -, de azt, hogy nem akad senki fölöttese, aki másnap reggel a bíróság lépcsőjén várja, hogy kancsukával kergesse el az épület és a bírói foglalkozás közeléből is az ilyet, na, ez bizony nehezen érthető.

Öregvándor
maga már tegnap a háborús hadüzenetek dolgában elég látványosan bizonyította egyenesen elképesztő tudatlanságát. Ha már nem süllyed szégyenében el emiatt, akkor legalább fogja vissza magát. Butaságokat ír.

vakablak
engem nem zavarnak az emlékművek. De természetesen lehet szó az áthelyezésükről, ha a két ország megfelelő szervezetei ebben korrekt módon megállapodnak. Az önkényes rombolás, emlékmű-gyalázás azonban sehol sem megengedett, egy civilizált országban a kegyelet fontos érték, megsértőit nagyon súlyosan kell(ene) büntetni. Amúgy a magyar katonasírokat a Don mellett az orosz hatóságok példásan gondozzák, pedig a II. Magyar hadsereg ott megszálló, harcoló erő volt, és éppen úgy viselkedett, mint a harcoló erők mindenütt a neolitikum óta (amióta szervezett hadseregek harcolnak). Nem éppen gáláns úriemberek módjára. De az idő rendszerint meghozza a megbékélést. (Kivéve itt)


figyeltem | 2010. február 2. | 18:15:13

Folytatom!
Gondolom azt a sok rémséget szerinted az Oroszok követték el, hogy utána lerohanhassák szegény ártatlan FASISZTA ORSZÁGOKAT! Mit gondolsz az a többmillió szovjet állampolgár mitől halt meg! Netalántán kenyérrel dobállták őket halálra! Szerinted te mit csinálltál volna azután ,hogy a családodat kiirtották! Senki nem állítja, hogy ezért csak a magyar katonák voltak felelősek! DE SAJNOS OTT VOLTAK! A kormányzó megúszta de sok magyar katona ott fekszik a Don mellett és a helyiek GONDOZZÁK SIRJAIKAT!

tiItott_baker | 2010. február 2. | 18:13:00

taxi | 2010. február 2. | 17:53:02

Bolgár más módon rombol :)
Egyébként vicces, hogy a rendőrség nekiáll pereskedni, ahelyett hogy belső vizsgálatot indítva megkeresné az elégtelen székházvédelem felelőseit. Jahogy az akkori politikai hatalom akarta, hogy úgy történjenek a dolgok?:) az más...

Öregvándor | 2010. február 2. | 18:12:25

figyeltem | 2010. február 2. | 18:06:11

Volt ott felmenőm igen, ha már így rákérdezel. A háborút és a megszállást ne keverd össze. Egyik esetben fegyveres küzd fegyveres ellen a másik estben fegyvertelenek vannak a túloldalon! Gazember pedig mindenütt van, egy szóval nem mondtam hogy kisangyalok voltak.

Öregvándor | 2010. február 2. | 18:08:05

taxi | 2010. február 2. | 17:53:02

Hát ha néphülyítést nézzük, akkor a médiumok és a média szereplő legalább olyan szinten vannak, de inkább lejjebb. (a nolon mást dicsőítenek vagy épp hallgatnak el az érdekeiknek megfelelően)
Bajnait azt hiszem nem kell bemutatni, hány embernek tette tönkre az életét, ahogy az mszp többi prominensét sem, akik csődbe vitték az országot miközben meggazdagodtak. A különbség annyi közöttük, hogy van akit már lecsuktak és van akit még nem...
Az mtvben esett kárt össze sem lehet hasonlítani a kedvenc pártod által okozott károkkal. (hogy csak az anyagi oldalát nézzük)

figyeltem | 2010. február 2. | 18:06:11

Öregvándor!
Fejtegetéseid oly nagyfoku tájékozatlanságról árulkodnak, hogy az már nem tudatlanság hanem HÜJESÉG! Nagyokos mit kerestek a magyar honvédek a Donkanyarnál? Szerinted csupa grállovag volt aki odájig eljutott? Bizonyára döntő többségük becsületes katona volt! De voltak közöttük gazemberek is sajnos! Azt irtad nem megszálók voltak, nem erőszakoltak nőket! Miből gondolod? Ott volt valamelyi felmenőd?

Jager László | 2010. február 2. | 18:05:38

Gondolom ezzel a közimerten tévedhetetlen jogtudósunk is egyetért,mint bazsarózsa szakértő!
Második jogászunk,aki leendő.... szintén üdvözli a határozatot! Ballóné pedig a jogállam példájának tünteti fel a bíróság példás döntését!
Itt már mindenki ÉRDEKES!!!
J.L.

taxi | 2010. február 2. | 17:53:02

Öregvándor | 2010. február 2. | 17:38:00

Gondolom csak viccelsz... Bajnai Gordont, Bolgár Györgyöt vagy Aczél Endrét hogy mered olyan mocskokkal együtt említeni, mint ifj. Hegedűs, Budaházy vagy Toroczkai? Vagy a nol.hu-t a kuruc.info-val? Szerinted Bolgár György gyújtotta fel az MTV-t, vagy a Jobbikos csürhe? Esetleg a nol.hu-n lehet Hitlert dicsőítő könyveket venni, vagy a kuruv.info-n?

Látom, nagyon hülye vagy...

Öregvándor | 2010. február 2. | 17:52:34

vakablak | 2010. február 2. | 17:46:02

Tényleg ritka eset, de kivételesem egyetértünk. :D

kacsababa | 2010. február 2. | 17:52:31

Öregvándor | 2010. február 2. | 17:38:00
Vándor! Úgy vélem, nem vagy elég öreg, mert akkor emlékeznél(tudnád?), hogy a téren tényleg a Vörös Hadsereg katonáinak (már elporladt) tetemei vannak, és akkor még felszabadítók voltak. Kérlek, ne keverd össze a felszabadítást a megszállással. Nem ugyan az. (11 nap múlva - febr. 13.-án - lesz Budapest FELSZABADÍTÁSÁNAK évfordulója. Emlékezz meg róla egy néma főhajtással.)

vakablak | 2010. február 2. | 17:46:02

Öregvándor | 2010. február 2. | 17:38:00
„...arra akart rávilágítani milyen abszurd dolog, hogy egy megszálló/ellenséges hatalom (betiltott) jelképe foglalja el a SZABADSÁG tér közepét.”

Engem egészen biztosan nem lehetne azzal vádolni, hogy rokonszenveznék Toroczkaival/Budaházyval vagy az agyament Jobbikkal, s mégis, a szovjet emlékmű kérdésében én is azon a véleményen vagyok, hogy az egy anakronizmus. Egészen nyilvánvaló, hogy az emlékmű nem a köz akaratából került oda, ahol van, hanem az országot kvázi gyarmatként a befolyása alatt tartó SZU helytartói rendelték így. Csakhogy ez a korszak lezárult, 65 év egy ilyen emlékműből legyen elég, s a vörös csillag ma már a törvény szerint is önkényuralmi jelkép. A továbbiakban pedig legyen megtekinthető az emlékmű a szoborparkban vagy valamilyen más, felőlem „méltó helyen” (bármit is jelentsen ez), de ne pont a főváros egyik legfrekventáltabb főterén.

menyhértkázmér | 2010. február 2. | 17:45:53

Egy ilyen bandita mint a Toroczkai nem érdemli meg, hogy az emberi fajhoz sorolják,mert többet ártott az országnak mint a második világháború.A magyar független bíróság már csak olyan mint az "Áder" bíróság!

Öregvándor | 2010. február 2. | 17:45:44

diabion | 2010. február 2. | 17:39:23

Az különbés csupán az, hogy az nem az országuk egyik központi(szabadságról elnevezet) terén van, mi nem voltunk megszálló hatalom, és nem erőszakoltuk meg a női lakosság felét, valamint ezen emlékmű alatt nincsen katona eltemetve! Nem kell Lerombolni, de megunkat sem szabad megalázni, szembeköpni, a szoborparban van a helye!

Sőt ha jól tudom érvényes mennyiségű aláírás gyűlt össze a törvény népszavazás általi eltörlésére, ami alapján itt van az emlékmű, de akkor a pártok megígérték, hogy szavaznak róla(így megspórolva 4 Mrd ft-ot a gyűjtők elálltak a népszavazástól), azótai is hallgatnak.

sandor1 | 2010. február 2. | 17:44:44

Moderálási alapelvek- komment törölve -

diabion | 2010. február 2. | 17:41:53

A Független Magyar Bíróság csak a nevében az. Az itéleteinek meg kell felelni a Fidesz és a Köztársasági Elnök Úr akaratának!

diabion | 2010. február 2. | 17:39:23

Nagyokosok! Van a Donnál elesett magyar katonáknak emléknű, aminek a létrehozásához nem kia erőfeszítésre volt szükség! Nem tudom mit szólnátok, ha a Magyar emlékművet is rendszeresen döntenék, rongálnák ilyen Budaházi félék?
Egyébként Bonnban, - volt nyugatnémetország - van Sztálinnak is emlékműve!

Jager László | 2010. február 2. | 17:38:17

Hát a bírót nem minősítem,de nem lesz a legfesődbb bíróság elnöke az tuti!
Alkotmány bírónak sem ajánlanám!
Ez a Toroczkai,ha tarackkal lövetett volna az MTV-nél talán már "HŐS" lenne a bíró szerint!!!!
Na itt tartunk!!!
EZEK A NPÉLDAKÉPEK!?!!
MAGYARORSZÁG BÜSZKESÉGEI!?
VAN MÉG 1-13 ilyen jogász végzettségű emberke az országban!!
Sajnos!!!!!
J.L.

Öregvándor | 2010. február 2. | 17:38:00

taxi | 2010. február 2. | 17:09:47

Azért a gyurcsány (li)bajnai, nyakó zuchslag hunvald, bolgár, aczél, orosz csatolva nol, atv és inkal securíty sor sem gyenge. Fantasztikus párt csodás emberekkel, ráadásul róluk már biztosan tudjuk, hogy országunk ellenségei, utolsó gazemberek. A Jobbikról ellenben csak vízióitok lehetnek.

kacsababa | 2010. február 2. | 17:19:05
Úgy látom nem érzed az iróniát, pont arra akart rávilágítani milyen abszurd dolog, hogy egy megszálló/ellenséges hatalom (betiltott) jelképe foglalja el a SZABADSÁG tér közepét.

vakablak | 2010. február 2. | 17:22:38

kacsababa | 2010. február 2. | 17:19:05
„Tényleg, szobrot kéne állítani az Ismeretlen Keretlegénynek. Esetleg a zsidókat a Dunába Lövőknek.”

Ha végeznénk egy ilyen irányú felmérést a jobbikos rajongók között, akkor minden kétséget kizárólag kiderülne, hogy igény volna rá vastagon.

kacsababa | 2010. február 2. | 17:19:05

chazooo | 2010. február 2. | 16:49:38
Igazad van!
Teljességgel érthetetlen, hogy Hitlernek, Horthynak, Sztálinnak nincs szobra minden nagyobb városunkban. Hiszen minden elhunyt katonájuk önkéntesen adta életét a - a besorozott, "vágóhídra" küldött katonák számára - szinte felfoghatatlan eszmék érdekébe. Tényleg, szobrot kéne állítani az Ismeretlen Keretlegénynek. Esetleg a zsidókat a Dunába Lövőknek. Talán kihagytam a sorból: az Ismeretlen Kamikáze is megérdemelne szobrot.
Már bocs: normális vagy?

jehu | 2010. február 2. | 17:17:00

"Budaházy György az utolsó szó jogán megismételte, hogy nem tartja illetékesnek a bíróságot, hosszan beszélt a rendszerváltás elmaradásáról, a balatonőszödi beszédről, arról hogy véleménye szerint 2002-ben választási csalás történt. A hallgatóság - amely a tárgyalás során többször véleményt nyilvánított, bekiabált, szidalmazta a bírónőt, illetve "Veled vagyunk Gyuri" feliratú papírlapot tartottak magasba - megtapsolta."

Megáll az ész.

taxi | 2010. február 2. | 17:09:47

Jobbik: Morvai, Vona, Toroczkai, Budaházy, ifj. Hegedűs, Pörzse... Csatolva a Magyar Gárda és a kuruc.info...

"Fantasztikus" párt, "csodás" emberekkel :)

jehu | 2010. február 2. | 17:07:29

S vajon mindazok után, amit a nyilas csürhétől eddig is eltűrtek, milyen alapon büntetnének meg a továbbiakban bárki tárgyaláson bírót sértegető, óbégató randalírozót?!
Fölháborító, ami történik.

jehu | 2010. február 2. | 17:02:33

S tud-e valaki egyetlen esetről is, amikor a tárgyalásokon randalírozó nyilas csürhe akár egyetlen tagját is megbüntették volna?!

convoy110 | 2010. február 2. | 16:58:17

A cim,akkoris a bírót gyalázza,szerintem!Igaz,hogy én csak a csőcselék vagyok,de szavazati joggal!:)))

jehu | 2010. február 2. | 16:56:25

Már az is tűrhetetlen, ahogy a csürhe - ld. a különböző jelképeket, bohócruhát stb. - megjelenik ilyen tárgyalásokon; hát még az, ha pl. a Himnuszt kezdik nyekeregni, vagy óbégatnak, sértegetve a bírót.
Bírósági tárgyaláson semmiféle demonstrálás sem tűrhető el.
Vagy a nyilas csürhének mindent szabad?!

chazooo | 2010. február 2. | 16:49:38

Moderálási alapelvek- komment törölve -

vakablak | 2010. február 2. | 16:45:36

„Morvai Krisztina [...] üdvözölte a bíróság döntését”

Vajon ha egy – köztudomásúlag nem is létező – szélsőbalos csürhe verte volna szét a TV-székházat meg az azt védő rendőröket egy Che Guevara-pólós felbujtónak a Toroczkaiéval összevethető fellépése nyomán arra hivatkozva, hogy a köztévé nem viszi adásba az ő maoista-polpotista irományukat, akkor is üdvözölte volna-e Morvai a bíróság ilyen irányú ítéletét?

A kérdést is abszurd feltenni: a szélsőséges elfogultság és a kettős mérce honi üdvöskéjének agyacskája csak egy srófra jár, arra viszont már úgy pörög, hogy félő, a szerkezet hamarosan szétesik.

jehu | 2010. február 2. | 16:43:45

A teremben megint a megszokott rendzavarásra, garázdálkodásra került sor. A termet a bíró nem üríttette ki, nincs hír a csőcselék elleni eljárások megindításáról, pedig ki tudja, hányadszor garázdálkodnak bírósági tárgyaláson.
Himnusz-éneklésért pedig - lévén, hogy ezzel a csőcselék nemzeti jelképet gyaéázott meg - talán a korbácsolás volna a méltó büntetés. :-((

Mindaz, amit az ilyen ügyek tárgyalásakor a bírák eltűrnek, a csőcselék bátorításaként értékelendő.

Foxxx90 | 2010. február 2. | 16:43:05

Én a Jobbikra szavazok ugyan, de bevallom, nem sokra tartom Toroczkait és Budaházyt. Azt sem értem, utóbbit Morvai miért isteníti. Remélem egyik sem kerül fel a Jobbik listájára, mert biztos vagyok benne, hogy legalább mínusz 1%-ot jelentenének fejenként.

convoy110 | 2010. február 2. | 16:42:21

Pomádé!Köszönjük az intelligens hozzászólást!Esetleg,ha a harapóspacival vadházasságra lépnél!Anyukád abból él,hogy nő???:DDDDD

pomádé | 2010. február 2. | 16:33:02

Önmagában az, hogy "Szopja le az ilyen bíró meg a morvai az ilyen 'hős szabadságharcost'", ugye még nem meríti ki a szexuális aktusra felhívás cselekményt? És ha jól értelmezem, még ajánlattételnek sem minősül?
chazoo: Az hogy lehet, hogy azoknak emlékhelyük van, akik magyar állampolgárságú ezreket lőttek a Dunába, meg küldtek haláltranszportokba? Miért kell eltűrni ezt a megalázást? Le a Gurujj-szoborral!

convoy110 | 2010. február 2. | 16:28:52

Chazooo!csak annyi,hogy április11!!!

chazooo | 2010. február 2. | 16:25:44

Moderálási alapelvek- komment törölve -

convoy110 | 2010. február 2. | 16:15:39

Öregvándor!Hagyd,felesleges vitáznod! Soha nem lesz igazunk!

convoy110 | 2010. február 2. | 16:13:19

Kacsa!Nem az ítéletről szóltam,hanem a címről!Egyébként sajnos már "árva" vagyok!

Öregvándor | 2010. február 2. | 16:11:12

kaputt | 2010. február 2. | 16:05:02
kacsababa | 2010. február 2. | 16:05:49

Ez nem sírhely!
Ez egy elnyomó hatalom önkényuralmi jelképe (ami elvileg tiltott), mindez - minket megalázandóan - a szabadságról elnevezett téren!

Régen az emlékparkban lenne a helyet. Azért kíváncsi lennék, ha ez egy német katonáknak állított horogkeresztes emlékmű lenne akkor mi lenne a véleményetek.

kacsababa | 2010. február 2. | 16:05:49

convoy110 | 2010. február 2. | 15:47:14
Remélem, nemződ, és világrahozód még él (szeresd Őket).
Azért kíváncsi lennék arra, mit szólnál elhunytuk után, ha mindenféle debilek meggyaláznák a sírjukat.
A FÜGGETLEN BÍRÓSÁG pénzbüntetését elégségesnek vélnéd?

kaputt | 2010. február 2. | 16:05:02

Gyáva, és aljas dolog bármilyen emlékművet, kegyeleti helyet, sírt rongálni, gyalázni, de még lebontani is.
Mi is felháborodnánk, ha a külföldön elesett katonáink sírját feldúlnák.

convoy110 | 2010. február 2. | 15:47:14

Milyen aljas módon anyázza le a FÜGGETLEN BÍRÓSÁGOT a nol,az mti mögé bújva!

Öregvándor | 2010. február 2. | 15:29:28

Gyerekek dobjuk össze gyuri büntetését, mindenki adjon 1 ft-ot akinek nem tetszik az az emlékmű! :D Szerintem az összegyűlt pénzből még legalább 15-ször lebonthatná. :D

HIRDETÉS

A Fővárosi Bíróság - a korábbi, 2007 decemberében hozott döntését megismételve - újra kimondta: a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) keresetének nincs jogalapja, az alperes ugyanis nem volt az események szervezője, felelőssége tehát nem állapítható meg. Az, hogy mások mellett Torockai László (a Hatvannégy Vármegye Ifjúsági Mozgalom tiszteletbeli elnöke) is mikrofonba mondta a Kossuth téren szerveződött spontán tüntetésen, hogy menjenek át a Szabadság térre, nem minősül szervezésnek.

Az FB ugyanakkor rámutatott: a bíróság nem azt mondta ki, hogy nem történt károkozás, de azokért az elkövetők, a károkozók tartoznak felelősséggel.

A rendőrség korábban azzal indokolta keresetét, hogy a Kossuth téren 2006. szeptember 18-án demonstráló tömeg egy része Toroczkai László felszólítására ment át a televízió székháza elé. Ezért ő a felelős az ott keletkezett károkért.

HIRDETÉS

A  Fővárosi Bíróság nem látta okát, hogy megváltoztassa korábbi álláspontját, és a 2007-es határozatban foglaltakat változatlanul fenntartotta. Nem osztotta azt az alperesi álláspontot sem, hogy a Szabadság téren választási gyűlés történt volna, megítélése szerint ott spontán tüntetés volt.

A bíró indoklása során hangsúlyozta: a gyülekezési törvény az írásos bejelentési kötelezettséget előíró részében tételesen tartalmazza, mi minősül szervezésnek: ez az időpont és a helyszín megadását, valamint a cél és az esemény lefolyásának meghatározását jelenti. Ezek együttes megléte minősül szervezésnek, amely többletfelelősséggel jár. Önmagában az, hogy "Menjünk át a Szabadság térre", ezt nem meríti ki. Mindezek alapján jogalap hiányában a bíróság elutasította a rendőrség keresetét.

A Fővárosi Bíróság 2007 decemberében már hozott egy határozatot ebben az ügyben, akkor a mostani döntéssel egyezően a jogalap hiányára hivatkozva utasította el a keresetet. Ezt a döntést azonban a Fővárosi Ítélőtábla hatályon kívül helyezte és új eljárás lefolytatását rendelte el, így a per ismét a Fővárosi Bíróságra került. Az ítélet nem jogerős, az ellen a kézhezvételtől számított 15 napon belül fellebbezhet a rendőrség.

A bírósági tárgyalás után Morvai Krisztina - aki elmondása szerint európai parlamenti képviselőként és az emberi jogok iránt elkötelezett jogászként vett részt a határozathirdetésen - újságíróknak nyilatkozva üdvözölte a bíróság döntését. Véleménye szerint "a bíró volt olyan karakán, hogy azt mondta: nem változott az álláspontom, és meghozta ugyanazt a döntést", mint amit 2007 decemberben.

Szólt arról is, hogy - bár ő maga köztudottan nem tagja a Jobbiknak - de információi szerint Budaházy György nem a Jobbik színeiben, hanem önállóan, független képviselőként indulni akar az áprilisi országgyűlési választásokon. Arra a kérdésre, pártolná-e ha Budaházy György a Jobbik listájára felkerülne, azt mondta: "én bármit pártolnék, amit ő szeretne, mert azt gondolom, hogy egy remek szabadságharcosról van szó. Egy elnyomott nemzet életében egy ilyen ember, mint Budaházy György, egy kincs és bármilyen formában venne ő részt a továbbiakban a közügyek intézésében, a politizálásban és a magyar nemzet vezetésében, az a magyar nemzetnek jót tenne."

Budaházy Györgyöt a budapesti Szabadság téri szovjet emlékmű megrongálása miatt indult büntetőperben ötszázezer forint pénzbüntetésre ítélték a Pesti Központi Kerületi Bíróságon. Az ítélethirdetésre nem sokkal Morvai Krisztina nyilatkozata után került sor.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    79 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS