A Budapesti Közlekedési Központ hivatalosan is sajnálja, de nem kártalanítja a jegyautomata miatt pórul járt utast.
Tízezer forintot nyelt el a BKK-automata, a cég nem fizet
Az Atv.hu számolt be arról, hogy a közlekedési cég egyik utasa augusztus 14-én délután a Lehel téri BKK automatából vásárolt bérletet. Gyanútlanul 20 ezressel fizette ki a 9 500 forintos havi jegyet, a gép azonban csak 500 forintot adott vissza. Az esetet azonnal jelezte az ügyfélszolgálaton, ahol fel is vették az adatait, aztán megszakadt a vonal és nem tudták befejezni a beszélgetést.
A BKK ügyfele nem hagyta annyiban, másnap írt a BKK-nak. Jóhiszeműen még a bankszámlaszámát is odaírta a levele végére, arra számítva, hogy átutalják neki az elnyelt pénzt.
A társaság válaszára 28 napot kellett várni. A válaszlevélben a cég sem vonta kétségbe, hogy megkárosították az utast. Sőt, elnézést kértek az okozott kellemetlenségért. Arról tájékoztatták, hogy a BKK rendszere 10 ezres befizetést regisztrált, amiből a gép ki is fizette az 500 forint visszajárót, ezért nincs lehetőségük a további 10 ezer forint visszatérítésére.
A hiba azonban ott lehetett, hogy, hogy a BKK az „ügyfelek védelmében" szabályozta a pénzvisszaadást. 20 ezer forintos címlettel csak akkor lehet fizetni, ha a megvásárolni kívánt díjtermék(ek) értéke 15.005 forint vagy magasabb összegű. Erről viszont nincs kiírva tájékoztató az automatára.
A BKK azt írta:
Már dolgozunk azon, hogy ez az információ minden automatán feltüntetésre kerüljön.
Hozzátették azt is, hogy bíznak abban, hogy az utas a jövőben kedvezőbb tapasztalatokat fog szerezni a szolgáltatásaik igénybevétele során, és nagyon sajnálják a történteket.