A budapestiek megbuktak a becsületteszten

Tízből négyen otthagyták az 50 forintot a becsületkasszás ásványvízért, hatan úgy gondolták, hogy a víz ingyen van. Véget ért az ausztriai és nyugat-dunántúli hagyományokat átültetni óhajtó Sopron Bank budapesti akciója.

Három hétig tartott Budapesten a Sopron Bank akciója. A becsületkasszás ásványvíz-projekt célja a tisztesség játékos vizsgálata volt. Az italautomatákba nem volt kötelező pénzt dobni, fizetés nélkül is el lehetett vinni az ásványvizet, de a szervezők tudatták, hogy ezzel a „vásárló” a beteg gyerekeket segítő Csodalámpa Alapítványt rövidíti meg.

Ingyenes italautomata
Ingyenes italautomata

Az összegzés: a budapesti belvárosban és Óbudán, a bank fiókjai közelében kihelyezett kasszákba szinte hajszálpontosan ugyanannyi pénzt dobtak a becsületes vízivók. Egy flakon félliteres víz 50 forintba került.

A két  automatából 8 ezer palack víz fogyott el. A három hétig tartó akció során a vízért a „vásárlók” közel 40 százaléka fizetett, 60 százalék fizetés nélkül távozott – mondta Szabó Ilona, a Sopron Bank vezérigazgató-helyettese. – A negyven százalékos fizetési hajlandóságot a körülményekhez képest elfogadható eredménynek tekintjük. Arra a következtetésre jutottunk, hogy a becsületesség és a tisztesség a budapestiek számára is nagyon fontos.

A kampány kezdetekor a nagy sajtóérdeklődés miatt a vízivók inkább fizettek, mint nem. A médiazaj csökkenése után sem fogyott kevesebb víz, a fizetési hajlandóság viszont csökkent. A szervezők feltételezik, hogy az arra járók megszokták a gépeket és úgy érezték, a figyelem lanyhultával ők is „lazíthatnak” egy kicsit.

Kérdés volt az is, hogy lesz-e különbség a pesti és a budai automata eredményei közt. Ahogy ez a naprakész becsületindexen is látszik (becsuletkassza.hu, az arány a bank közleményének kiadása óta tovább romlott, Pesten jelenleg 64:36 az arány a potyázók javára), nem volt számottevő eltérés a két városrész közt. Buda mindössze 1 százalékkal előzte meg Pestet.

A beteg kislány játszóteret kért

A kampány szeptember 23-ig tart, a járókelők egy-egy palack víz megvásárlásával hozzájárulhatnak a bank jótékony céljához. A szervezők az italautomatákból befolyt összeg dupláját ajánlják fel a Csodalámpa Alapítványnak. A befolyt összeg felhasználásával a bank egy zalaegerszegi leukémiás kislány otthonában játszóteret épített.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.