Tízmilliárdot kap a BKV az államtól

A fővárosi önkormányzat a kötelezően ellátandó helyi közlekedési feladatokra tízmilliárd forint vissza nem térítendő támogatásban részesül a központi költségvetésből.

Megkötheti a fővárosi közösségi közlekedés tízmilliárd forintos támogatási szerződését Tarlós István főpolgármester az állammal. Erről pénteken egyhangúlag döntött a Fővárosi Közgyűlés pénzügyi és költségvetési bizottsága - jelentette be Németh Zoltán (Fidesz-KDNP).

A fővárosi önkormányzat a kötelezően ellátandó helyi közlekedési feladatokra tízmilliárd forint vissza nem térítendő támogatásban részesül a központi költségvetésből, az összeget az idei működésre fordíthatják.

A támogatás folyósításáról, felhasználásáról, elszámolásáról és ellenőrzéséről szóló megállapodást - az államháztartásért felelős miniszter egyetértésével - a közlekedésért, valamint a helyi önkormányzatokért felelős miniszternek kell aláírnia a fővárosi önkormányzattal.

A bizottság felhatalmazása alapján a főpolgármester azonnal megkötheti a szerződést.

Mint arról lapunkban korábban beszámoltunk, a főváros közlekedési cégét hitelező bankok már ebben a hónapban felmondhatták volna a cégnek folyósított hiteleket, hiszen a BKV mindeddig nem írta alá az idei közszolgáltatási szerződését a Budapesti Közlekedési Központtal (BKK). A kontraktus hiánya ugyanis szerepel a hitelszerződések rendkívüli felmondási okait tartalmazó listán. 

Csakhogy a BKK addig nem szerződhetett a BKV-val, amíg nem tette meg ugyanezt a fővárosi önkormányzattal. Az egyezséghez azonban eleddig hiányzott hiányzik 15,6 milliárd forint. A fővárosnak ugyanis csak úgy sikerült az idén nullszaldós költségvetést készítenie, hogy a közösségi közlekedés finanszírozásának sokmilliárdos hiányát áttolta a BKV-ra.

A városvezetés a költségvetési egyensúly biztosítása érdekében csupán 58 milliárd forintot irányozott elő a közösségi közlekedésre 2013-ban. De egy percig sem tagadták, hogy a „közösségi közlekedés korábbi évekhez hasonló szintű fenntartása” ebből az összegből nem valósítható meg.

A városvezetés minden bizodalmát a kormánnyal kötött „széles körű” megállapodásba helyezte, amely az adósságkonszolidáción túl a közösségi közlekedés finanszírozására és jövőbeli fővárosi fejlesztésekre is kitért. S lám, az utolsó utáni pillanatban ismét megérkezett a pénz.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.