Tarlósék megkeserítenék a kerékpárosok életét

Egy városvezetői értekezletről kiszivárgott fénykép tanúskodik, a 27/2016-os főpolgármesteri utasítás több ponton visszarendezné azt, amit az elmúlt években a kerékpárosok nyomására a főváros bevezetett – írja a 444.
„Tarlós István döntött: visszaviszi Budapestet a '70-es évekbe, és újra kirobbantja a bringás forradalmat! Úgy tűnt, modern várost csinál Budapestből, erre decemberben bejelentette, hogy véget vet a kerékpáros és közösségi közlekedési fejlesztéseknek”– kommentálta a dokumentumot a Facebookon a Kerékpáros Klub.

Az anyag legdurvább visszalépése: a továbbiakban nem kellene érvényesülnie a legrövidebb útvonal elvének. Azaz a kerékpárút kialakításánál nem kell figyelembe venni azt, hogy a kerékpárosok a legrövidebb távon érjék el céljaikat, ezzel is vonzóbbá téve a biciklizést.

Külön kerékpársáv felfestése sem lenne kötelező, azaz mostantól az autósokat külön nem figyelmeztetné semmi a kerékpáros közlekedésre. Az egyirányú utcákban kialakított kétirányú kerékpáros-forgalmat is felülvizsgálnák az állítólagos balesetveszély miatt, bármennyire is bevett dolog ez a világ fejlettebb városaiban. (Az utóbbi években Budapesten is, ahol fokozatosan bevezették 120 utcában.)

A 4,5 méternél keskenyebb buszsávokban a kerékpározás lehetőségét is felülvizsgálnák, ami azért kiszúrás, mert a legtöbb buszsáv keskenyebb ennél.

Ha a párhuzamos kerékpársávot is megszüntetik, az amúgy is a gyalogosok közé eresztett kerékpárosok még többen lesznek a járdán, ahol nincs keresnivalójuk.

A Budapesti Közlekedési Központ számos ponton segítette a kerékpáros közlekedés fejlesztését, több projekt is indult új sávok kialakítására. Ennek eredményeként a kilencvenes évek óta megtízszereződött a biciklizők száma a városban. Egy tavalyi felmérésből kiderült: már többen bicikliznek munkanapokon, mint hétvégén Budapesten, az Andrássy úton pedig minden tizedik közlekedő biciklis volt.

Tarlós István ugyanakkor az elmúlt években többször kifejtette: nem ért egyet azzal a szemlélettel, amely a közösségi közlekedést és a környezetbarát egyéni közlekedést helyezi az autós közlekedés elé.

A legközelebbi budapesti biciklisfelvonulás, az I Bike Budapest (ex-Critical Mass) április 23-án lesz. Április 14-én pedig a Tütü klubban mutatja be a Kerékpáros Klub azt a javaslatcsomagot, amelyet benyújtott a kerékpárosbarát fejlesztésekkel kapcsolatban a városvezetésnek, ám semmiféle reakció nem érkezett rá.

A városvezetői értekezletről megkérdezte a 444 a kerékpáros terület felelősét, Almássy Kornélt, aki azt állította, nem hallott a tervekről. Feltették kérdéseiket a BKK-nak is és a főpolgármesteri hivatalnak, az ő válaszukat még várják.

Blogok
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.