Tarlós a 4-es metróról tárgyal az IMF-fel
Mint mondta, várhatóan két téma lesz: a budapesti tömegközlekedés jövője és finanszírozása, valamint a 4-es metró problémái. Tarlós István az Inforádióban hozzátette: a kettes metró kocsijai cseréjének négyéves csúszása miatt folyó pert ugyan felfüggesztették, de az Alstom emiatt többletszerelvényeket szállít. Ezekre a szerelvényekre a 2-es, illetve a majdani 4-es metró vonalán sincs szükség, ellenben nagyon jól hasznosíthatóak lennének a már-már veszélyes 3-as metróvonali szerelvények cseréjénél – közölte.
A kompenzáció következtében mintegy hét szerelvényt, azaz hozzávetőleg 43 kocsit tudnánk forgalomba állítani –magyarázta a főpolgármester, aki hozzátette: ehhez arra is szükség van, hogy a 2-es vonal járműcseréjének az Európai Beruházási Bank (EIB) általi finanszírozását megszüntessék, a projekt átkerüljön a Közlekedési Operatív Programba.
A 4-es metrónál az Alstommal még nagyon komoly vitánk lesz – hangsúlyozta Tarlós István. Emlékeztetett arra, hogy a cég durva késedelemben van, de az előző városvezetéssel olyan szerződést kötött, amely ebből a csávából kiengedné – miközben a biztonsági berendezéseket és automatikát gyártó Siemensszel kötött szerződés szerint a késedelemből eredő kár- és kötbérigényt a főváros átvállalta.
Így a Siemensnek most körülbelül hetvenmillió eurós követelése van a várossal szemben, amelyet megpróbálnak a kormánnyal együtt lealkudni, de a 4-es metró üzembe helyezésének és határidőre való átadásának pillanatnyilag ez a Siemens-szerződés és az egyezkedés a céggel képezi a legfőbb akadályát – jelentette ki.