Tarlós nem tudja, számíthat-e a kormányra
Ha a 70 busz bérlése helyett vásárolnak, akkor újabb 7 milliárd forintot kellene felvennie a BKV-nak a múlt héten jóváhagyott 13,7 milliárd mellett. Ezenfelül további kockázatot jelent a kamatok változása – tette hozzá Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója. Wintermantel Zsolt, Újpest fideszes polgármestere ezt azzal toldotta meg, hogy a bérléssel nem lennének kitéve a szakszervezeti fenyegetőzéseknek sem.
Az ellenzék ezzel szemben gazdasági elemzéseket és pontos számokat követelt a döntéshez.
Tarlós István a szavazás előtt szünetet rendelt el.
9 óra előtt pár perccel azután megszületett a döntés is. Az 5 db elektromos buszt a BKV nem bérelheti, hanem hitelből veheti meg, ha a kormány erre engedélyt ad. A 20 db szóló busz esetében nem emel kifogást a Fővárosi Közgyűlés a rendelkezésre tartás ellen, ám az 50 db csuklós buszból csak 20-nál maradhat a bérlés, 30-at szintén hitelből vásárolhatnak, ha jóváhagyja a kormány.
Tokody Marcell (Jobbik) lapunknak azt mondta, polgári peres úton meg lehet támadni a most meghozott döntést, mert az nem a hatályos szmsz szerint született meg. Ugyanis az előterjesztés csak szóban történt meg – írásban nem is nyújtották be a javaslatot –, ez alapján voksoltak.
A rendkívüli ülést azért hívták össze, mert egy héttel ezelőtt a BKV tervezett dízel- és elektromosbusz-beszerzési tervei kapcsán vita alakult ki a városvezetés és az ellenzék között, utóbbiak szerint a közlekedési társaság aránytalanul drágán próbál autóbuszokat bérelni.