Tarlós: Megint én magyarázkodom a Demszky-szerződések ügyében

Bár tudja, hogy nem sok pénzből gazdálkodhat, Tarlós Istvánnak vannak hosszú távú tervei és jövőképe a főváros jövőjével kapcsolatban. Az újrázni készülő budapesti főpolgármester szerint bár vannak néha vitái a Fidesszel, még mindig ő tud a legtöbbet elérni a város érdekében, nem pedig a kormányt lenácizó, lehazugozó ellenzékiek. Tarlós szerint Budapest legnagyobb problémája az, hogy nincsen kitalálva, mi legyen a szerepe az országon belül.

Budapest második ciklusára készülő főpolgármestere a 444-nek adott interjúban megerősítette, csak 2019-ig vállalná a város vezetését, utána mint „ősbudapesti” figyelné a fővárosi történéseket. Tarlós addig is példaképként tekint Rudy Giulianira, New York volt polgármesterére. A politikus szerint bár az USA legnagyobb városa az ultraliberálisok Mekkája, neki inkább egy jól működő nagyváros, ahol egyszerre érvényesül a szabadság és a rend.

Tarlós a budapesti rend érdekében több jogosítványt szeretne, majd hozzátette, újraválasztása esetén erre meg is van az esély. A főpolgármester elsősorban vétójogot szeretne, hogy ezzel meg tudja akadályozni az ésszerűtlen döntéseket, de bizonyos kinevezéseknél és szeretné, ha az övé lenne az utolsó szó. „Nekem nem 4 év lebegett a szemem előtt, amikor ezeket a jogosítványokat kértem, hanem 25” – tette hozzá a városvezető.

A Városligetben készülő Múzeumi Negyed kapcsán a budapesti főpolgármester azt mondta, „baromság”, hogy nőni fog a terület beépítettsége, sőt a teljes értékű zöldterület aránya nőni fog. Szerinte a Városliget körül folyó vita egyrészt ostoba kormánypropaganda, másrészt pedig egy kétségbeesett próbálkozás: azok, akik évtizedekig nem csináltak semmit a területtel, most azon dühöngnek, hogy történik valami. A főpolgármester hozzátette, a Liget fejlesztését támogatja az első és a második Gyurcsány-­kormány környezetvédelmi minisztere is.

Tarlós szerint csúnya becsapás lenne a Népliget fejlesztését ígérni, hiszen a 4-es metró beruházása szinte minden forrást felemésztett, ezért csomó minden nem történt meg, aminek meg kellett volna történnie. A metró elvitt minden pénzt, organizációt, propagandát, utóbbit leginkább – mondta. A főpolgármester szerint a hosszú távú tervek között szerepel a metró meghosszabbítása a Virágpiacig, de erre egy darabig nem lesz pénz.

A politikus is úgy látja, nem lesz gazdaságos az új metróvonal, de az sem valószínű, hogy az unió visszakérné a projektre szánt 180 milliárdot, inkább a támogatások visszatartása várható. A dugódíj bevezetése is szükséges lesz az elszámoláshoz – fűzte hozzá a városvezető.

Tarlós ezen a ponton kifakadt: „Azt reméltem, hogy az interjú alatt másról is fogunk beszélgetni, ám most kicsit megrendültek ezek a reményeim, de egye fene, tudomásul veszem, hogy megint én magyarázkodom a Demszky-szerződések meg a Demszky­-adó ügyében. Megszoktam már ezt… Nem azért lettem főpolgármester, hogy Demszky Gábor és a szocialisták ügyvédje legyek.”

A 444 ezután az éppen veszteséges vízművek privatizációjáról kérdezte a főpolgármestert. Tarlós szerint, ha a főváros nem ad 12 milliárdos hitelt a felvásárlásra, akkor azóta még veszteségesebb lenne a budapesti vállalat.

A főpolgármester a műemlék épületek visszavásárlásának témája kapcsán újra kifakadt a kérdezőjére: „Mi a fenéből kellene nekem azt gondolnom, hogy önök velem nemhogy egy jóindulatú, de akár egy tárgyilagos beszélgetést terveztek volna? Elhiszem én, csak mondjanak egy érvet, ami miatt nekem ezt kéne gondolnom” – mondta Tarlós, akit ezek után újra a metrókról kérdeztek, a városvezető legnagyobb örömére.

A politikus újra elmondta, hogy a 3-as metró vonal felújítása presztízsberuházás, de nincs pénz új kocsik beszerzésére, ezért a régieket kell felújítani, és a vonal hibáit kijavítani. A vonal rendbehozatala 150-160 milliárd forint lesz.

Tarlós az interjú végén beszélt hosszú távú terveiről, a villamosvonalak felújításáról is. Szerinte kell egy városterv Budapestnek, hogy haladni tudjanak a fejlesztésekkel. Erre pénz is lesz. Lázár János is megerősítette, hogy a kötöttpályás közlekedésfejlesztésekre – ahová a 3­-as metró is bőven beleértendő – lehet forrásokat szerezni – tette hozzá Tarlós, aki szerint még mindig több esélye van bármit is elérni a jelenlegi kormánynál, mint az azt folyamatosan lenácizó és lehazugozó politikusoknak.

Tarlós Istvánnak a következő ciklusa lenne az utolsó, utána már csak inkább mint tanácsadó, állampolgár, „ősbudapesti” figyelné a főváros működését. A főpolgármester szerint ma senki nem képviseli Budapesten a baloldali választókat, ezért ezt ő szívesen vállalja.

Blogok
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.