Tarlós csak Budapest határáig fizeti a tömegközlekedést

Csak Budapest határáig finanszírozza a tömegközlekedést a főváros. Tarlós István nem tudott megegyezni Orbán Viktorral. Az általa felolvasott nyilatkozatot a sajtó ne értelmezze - közölte a főpolgármester.

Tettek kisebb lépéseket, de nem egyeztek meg Orbán Viktorral a fővárosi tömegközlekedés finanszírozásáról - közölte Tarlós István a hétfői miniszterelnöki találkozóról szóló sajtótájékoztatóján. Közölte: főpolgármesterként nem ért egyet a forrásmegosztást is szabályozó törvénymódosítással, azt nem fogadhatja el, ezért a jövőben az agglomerációs közlekedés finanszírozásával nem foglalkozik a Budapest. Így erről a kérdésről az agglomerációs településeknek az állammal kell tárgyalniuk - jelentette ki. Hozzátette, hogy a finanszírozás eddig sem realizálódott, ezen települések 0,6 milliárddal járultak hozzá a költségekhez, így a fővárosnak évi nettó 11 milliárd vesztesége képződött. "Miniszterelnök úr ígérete szerint a kormány és a városvezetés között az egyeztetés januárban folytatódik" - mondta Tarlós István.

Tarlós István
Tarlós István
Kovács Tamás / MTI

(A sajtótájékoztatón Tarlós István minden szavát egy papírból olvasta fel, közben pedig többször is kialudt a villany.
"Valaki kaphatott egy jó állásajánlatot és el akar menni" - kommentálta mosolyogva az intermezzót a főpolgármester, de megszakítva a sajtótájékoztatót benyitott egy szobába, és azt lehetett hallani, hogy "kirúgást" helyezett kilátásba, ha ismét elalszik a fény.)

Előtte a főpolgármester azt mondta, hogy "rendhagyó tájékoztató lesz, papírra vetette a nagyon fontos nyilatkozatát", az inkriminált, a parlament által a múlt héten elfogadott törvény számát is onnan olvasta fel,  nehogy valaki azt mondja "nem tudja Tarlós a törvény számát".

A főpolgármester nehezményezte, hogy a parlamentben a kormánytöbbség által megszavazott módosításban foglaltak nem azt tartalmazzák, amit ő kezdeményezett, a döntéssel a fővárosi önkormányzat többi kötelező feladatát teszik hiányossá. Az állam az eddigieknél is kevesebbel járul hozzá a kötelező önkormányzati feladatok ellátásához, az iparűzési adó kis mértékű, másfél százalékos emelését a kerületek költségvetéséből veszi el. Nem történt meg a feladatok és a források mértékének összehasonlítása. A Budapesten befizetett szja-ból pedig a főváros aránytalanul keveset kap vissza. Összességében 20,7 milliárdos működési hiány keletkezik a fővárosban, ráadásul az általa kifogásolt törvénymódosítás figyelmen kívül hagyja az EU-pályázat önrészeit, és a tervezett fejlesztések költségeit is - sorolta Tarlós István.

A parlament a múlt héten fogadta el azt a fővárosi forrásfinanszírozást is érintő törvénymódosítást, mely arra kötelezi a fővárost, hogy az iparűzési adóból származó bevételét elsősorban a tömegközlekedés finanszírozására fordítsa. Tarlós István ekkor éppen Szentpéterváron tárgyalt. De a Városháza véleménye szerint így is 30 milliárd hiányzik a tömegközlekedés finanszírozásához, ráadásul azzal, hogy a főváros a kerületek rovására kap plusz három milliárdot az iparűzésiadó-bevételekből nem oldódik meg a probléma, mert a kormány hat milliárddal, 24-ről 18-ra csökkenti a közösségi közlekedés állami támogatását. 

Blogok
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.