Tárgyalni akarnak a pedagógusok
Az új köznevelési államtitkárt egyelőre nem ismerik, mindenkit a tevékenysége alapján kell megítélni, mi az, amit le tud tenni az asztalra - mondta az érdekvédő. Jelezte: már tárgyaltak az Országgyűlés kulturális bizottsága elnökével és több, a parlamentbe bejutott ellenzéki párttal is.
Mendrey László megjegyezte: a kormánypártok részéről egyelőre semmilyen visszajelzés nem érkezett megkeresésükre.
A PDSZ kezdeményezi azt is, hogy ez évre is teljes, 25 munkanap pótszabadság járjon a pedagógiai szakszolgálatoknál dolgozó pedagógusoknak. Elmondta: az oktatási tárgyú törvények Országgyűléshez előző nap benyújtott módosítása azt tartalmazza, hogy ez évre csökkentett, 15 napot kapnának az érintettek. Ennek megváltoztatása érdekében valószínűleg a parlamenti pártokhoz fordulnak majd azt kérve, adjanak be módosító javaslatot. A változtatás ezres nagyságrendben érinthet pedagógusokat - mondta Mendrey László az MTI kérdésére.
A szakszervezeti vezető kitért arra: csökkenteni kell a pedagógusok munkaidő terhelését, és fontosnak tartotta, hogy megismételjék a 2010-es vonatkozó vizsgálatot. Meg kell nézni, hogy a 32 óra kötött munkaidő a munkaterhelést miként emelte meg - mondta, rámutatva arra: a pedagógusok "nagyon fáradtak és kimerültek" a tanév végére. 2010-ben a heti kötelező 22 óra mellett átlagosan 51 óra volt a terhelésük - tette hozzá.
A PDSZ átgondolná a jelenlegi iskolaszerkezetet is - folytatta az elnök, aki szerint meg kell nézni, fenntartható-e a mostani forma. Az tapasztalható, hogy a 6 és 8 osztályos gimnáziumok elviszik a tehetségesebb, szorgalmas gyerekeket - jegyezte meg.
A szakszervezeti vezető nem osztotta azt az elvet, hogy a minisztériumok élére nem szakemberekre van szükség, hanem politikusokra. Minden közoktatásban bejegyzett szakmai, érdekvédelmi, szülői és diákszervezettel egyeztetni kell - rögzítette. Szintén átgondolnák a pedagógus minősítési rendszert, és gyorsabbá, hatékonyabbá kell tenni a fenntartással összefüggő ügyek intézését.