Szócska Miklós vizsgálatot kezdeményezett a János-kórház betegpanaszai miatt
Az Index a héten kétszer is beszámolt a János-kórházban tapasztalható állapotokról. A hírportál keddi cikke szerint csaknem száz levelet kaptak a János-kórház "szervezetlen és embertelen működéséről". "Nulla tájékoztatás, csapnivalóan rossz betegirányítás" - írták.
Az OBDK közleménye szerint központi irodájukba mostanáig nem érkezett hivatalos panasz az ügyben. Ettől függetlenül az OBDK betegjogi képviselője már múlt héten tájékoztatást kért az intézmény vezetőjétől. A vizsgálat lezárása után az OBDK az egészségügyi szolgáltatás működésével kapcsolatban észlelt esetleges jogsértő gyakorlatról és egyéb hiányosságokról tájékoztatja az intézmény vezetőjét, fenntartóját, és javaslatot tesz a megszüntetésükre - tették hozzá.
Az OBDK közölte: "a betegjogi képviselők alapfeladata a betegek egészségügyi ellátásával kapcsolatos jogainak érvényesítése". Ennek érdekében - folyamatos telefonos elérhetőség mellett - hetente a helyszínen fogadóórát tart az illetékes betegjogi képviselő a János Kórház betegei számára, valamint ingyenes zöldszám (06/80-620-055) is segíti a betegeket az ellátással kapcsolatos panaszaik előterjesztésében - olvasható a közleményben.