Szócska ígéri: 15 percen belül kiérnek majd a mentők
Szócska Miklós a több elemből álló uniós projektről a közbeszerzési eljáráson nyertes finn cég, a Profile Vehicles Oy kistarcsai gyáregységében tartott sajtótájékoztatón beszélt. Hangsúlyozta, hogy az uniós szabványoknak megfelelő mentőautókat gyártó cégcsoporttal októberben aláírt szerződés szerint december elején kezdik összeszerelni a Volkswagen és Mercedes típusú járműveket, amelyek folyamatosan kerülnek majd a mentőállomásokra.
Az államtitkár felidézte, sajnálatos, hogy 2008 januárjától a kormányváltásig szünetelt az új mentőautók beszerzése, pedig már 2007-ben le lehetett volna hívni az e célra rendelkezésre álló uniós forrást. A mentőknél a géppark elöregedését észlelve a szaktárca 2010 végétől jelentős fejlesztéseket hajtott végre e téren, most pedig - 2014. augusztus végéig - 178 korszerű mentőkocsi beszerzésére nyílik lehetőség. Úgynevezett B típusú mentő-, illetve C típusú eset-rohamkocsik kerülnek ki a kistarcsai gyáregységből, később pedig 22 mentő orvoskocsit is forgalomba helyeznek.
Az összeszerelését végző kistarcsai üzemben 70 új munkahelyet teremtettek, a felvett dolgozók közül 66-an korábban munkanélküliek voltak - hangsúlyozta Szócska Miklós. Mint az a sajtótájékoztatón kiderült: a Sürgősségi ellátás fejlesztése - mentés, légi mentés elnevezésű konstrukcióhoz 11,5 milliárd forint áll rendelkezésre, ennek mintegy harmadát költik új mentőautók beszerzésére.
Burány Béla, az Országos Mentőszolgálat főigazgatója azt mondta, hogy a 15 percen belüli kiérkezést jelenleg az ország területének 78 százalékán tudják biztosítani, a gépkocsipark bővülésével, mentőállomások építésével és felújításával, valamint a mentésirányítás fejlesztésével ez az arány 90 százalékra nő.
László Endre Márton, a Profile Vehicles Oy magyar leányvállalatának vezetője megígérte, hogy márciusára 32 új mentőautó biztosan hazai szolgálatba állhat. Az 1982-ben alapított finn gyárról pedig elmondta, hogy járműveikből Szaúd-Arábiába, Kuvaitba és Kínába is szállítanak.
A magyar mentőállomásokra kerülő kocsik előnyei között említette a világszínvonalú betegteret, a magas szintű műszerezettséget, a szélvédő mögötti biztonsági kamerát, illetve a járművekben tartózkodókat az esetleges baleseteknél is védő stabil felépítményt említette.