Szijjártó ajándék Audija, meg a tehenek személyisége
Új Audi4-est kapott ajándékba Szijjártó Péter Fidesz-szóvivő a győri SEAT-FOTON női kosárlabda klubtól, írja a Népszava. A csapat bérli a kocsit a szóvivőnek. A Magyar Könyvelők Országos Egyesületének alelnöke, Ruszin Zsolt könyvelői tapasztalatára támaszkodva több, hasonló üggyel kapcsolatos trükköt, lehetőséget is megosztott a lappal. A szakértő szerint a kosárlabda klubon keresztül tulajdonképpen akár adómentesen is lehetett juttatást adni a politikusnak. Ha ugyanis az önkormányzattól kap egy képviselő egy autót vagy plusz juttatást, akkor azután a város vezetésének adóznia kellene. Ha azonban a jelenlegi autókölcsönzést juttatásnak vesszük, akkor az tulajdonképpen adómentes, "ajándék". A Fidesz szóvivője egyébként hasonlóról beszélt lapunknak: a sportklub társadalmi elnökeként díjazást, más juttatást nem kap az autó használatán kívül, amelynek benzinköltségét ő fizeti.
Kutatás kellett ahhoz, hogy igazolják a farmerek régi tapasztalatát. Ha rendesen bánsz a tehénnel, több tejet fog adni. A Newcastle Egyetem munkatársai 516 angol gazdálkodót kérdeztek meg tehéntartási szokásaikról, és azoknak a gazdáknak, akik nevet adtak a teheneiknek, évente három és fél százalékkal magasabb tejhozama volt, mint az anonim marháknak. "Ha nagyobb hangsúlyt helyezünk egy tehén személyiségére, például elnevezzük, sokat foglalkozunk vele kiskorában, nem csak kevésbé fog félni az emberektől, hanem több tejet is ad. Ahogy az emberek is boldogabbak, ha törődnek velük, a teheneknek is sokat jelenthet az érintés és a személyes figyelem".
Dávid Ibolya fantomcsapatokkal hadakozik és másban keresi a hibát, harsogja vezető cikkében a Magyar Nemzet. Rögtön sejthető, hogy Almássy-interjúval állunk szemben. És tényleg így van. "Amíg a belső feszültségek nem csitulnak, és Dávid Ibolya nem távozik az MDF éléről, addig folytatódhat a parlamenti frakció erodálódása", mondja Almássy Kornél független országgyűlési képviselő. Aztán pedig: A párt elmúlt két éve a tragikus kormányzati teljesítmény széles körű kritikája helyett fura baloldali kikacsingatásokkal és szervezeti széteséssel telt. Almássy szerint az MDF jelenlegi helyzetében meglehetősen furcsa egy koporsóval kampányolni.
A másként gondolkodást javasolja az MSZP-nek publicisztikájában Mészáros Tamás. "Kormányon nem elég szájat jártatni; cselekedni kell, és az „értő többség" reményében elmagyarázni a polgároknak, mit miért - olvasható a 168 óra online felületén. - Ezt hívják kommunikációnak - nem a széteső, üres dumát a parttalan vágyakról. Amikor Gyurcsány felszólítja „mellé szegődő" vezetőtársait, igenis „törjék össze kezüket-lábukat, hogy szerepelhessenek", akkor minden bizonnyal azt óhajtja kifejezni: megértette a többszemélyes retorikai offenzíva elkerülhetetlenségét. „Még sokat kell dolgozni azért, hogy az emberek értsék, mi a helyzet" - figyelmezteti a kormányfő az övéit, s ez végtére helyes megállapítás, ám némiképp triviális."