Százmilliókkal vettek vissza reklámköltéseikből a gyógyszercégek

Tavaly már csaknem kétszázmillió forinttal kevesebbet költöttek a gyógyszercégek reklámra az orvosi szaklapokban – derül ki a ComFit orvosszakmai médiafigyeléssel foglalkozó cég elemzéséből.

Bár a hirdetési árak nem változtak, a gyógyszercégek mind kevesebbet költenek reklámra – adja hírül a Medicalonline című szaklap, amely ismertette a ComFit elemzését. 

Horváth Katalin, a ComFit Kft. cég ügyvezetőjének elemzéséből kiderül, hogy míg 2010-ben valamivel több mint 1,1 milliárdot fizetett ki a gyógyszeripar, addig 2011-ben már csak alig több mint 900 millió forinton osztozhattak a lapkiadók. Az összeg 73 százalékát a költési lista első 15 helyén álló forgalmazók fizették ki.

A Richter és az Egis, ahogy tavalyelőtt, úgy 2011-ben is a legnagyobb hirdető volt a piacon. A Richter harmadával növelte a reklámköltségvetését 2010-hez képest, miközben hirdetett termékeinek száma csak kettővel emelkedett. A 47 reklámozott termék közül 2011-ben is a Xeterre (koleszterinszint-csökkentőjére) fordította a legtöbbet, és (listaáron számolva) újra 14 millió forinttal támogatta a szereplését. 

Az Egis is közel 25 százalékkal többet költött, ám 2010-hez viszonyítva nyolccal kevesebb terméket promotált a szaklapokban. A Cover-csoport 16 termékének hirdetésére már csak 46 százalékot fordított, a 2010-es 60 százalékhoz képest. A Pfizer 50 százalékkal növelte a hirdetésre fordított összegét, így helyet cserélt a GSK-val, amely 2010-hez képest 15 százalékkal kevesebbet költött hirdetésekre. A Pfizer költésének közel felét a generikus és second brand termékekre fordította. A gyógyszercégek költési ranglistáját megnézheti itt.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.