Százmillióért váltott logót az MTV

Nem "aprópénzbe", hanem 103 millió forintba került a közszolgálati televízió dizájnváltása – írja a Népszava.

103 millió 684 ezer 60 forintba került a közmédia arculatának megújítása – írja a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap közlésére hivatkozva a Népszava. Korábban ennél sokkal szerényebb összegről szóltak a hírek, a tervezőgárda vezetője azt mondta: a váltás "aprópénzbe", csupán 30 millió forintba került.

Az m1 új logója a városligeti TóPart rendezvényhelyszínen
Budapest, 2012. július 25. A Magyar Televízió m1 csatornájának új logója látható a városligeti TóPart rendezvényhelyszínen 2012. július 25-én. MTI Fotó: Bruzák Noémi

Az új, kör alakú logókkal az olimpia megnyitójának napján jelentkezett először a közmédia, azóta az ország különböző területein kampányolnak is velük. Böröcz István, az Alap vezérigazgatója július végén mutatta be a jelképeket, mondván: "az arculatváltás egyben a közmédia közösségi médiává válásának első állomása".

Az arculatváltás 103 milliós költsége az MTVA tájékoztatása szerint tartalmazza az arculati elemek tervezésének, előállítási költségeit, a különféle díszlet-, és egyéb elemek megalkotását, a szobrok építésének és mozgatásának díját, 26 forgatási nap teljes költségét, az ebben szereplő 31 ezer 500 kilométernyi, Magyarországon megtett utat, 90 szereplő és statiszta díját, az egyenként 800 kg súlyú, 5 méteres arculati "land art" elemek megépítését, a további 2 méteres "land art" elemek elkészítését, a forgatási helyszínek bérlési és helyreállítási költségeit, az arculatot bemutató rendezvény és a logókat bemutató roadshow eddig rögzített teljes költségvetését, valamint azokat az eljárási díjakat, amelyek az arculati elemek védjegyeztetését ellentételezik.

Vida Zoltán, a tervezőgárda vezetője a cikk szerint még arról beszélt, hogy az új rendszerrel kapcsolatos költségek – a "land art" elemek kialakításától kezdve, azok csaknem 32 ezer kilométernyi szállításán át, egészen a festékek megvásárlásáig – 30 millió forintra becsülhetőek. Mint fogalmazott: egy vállalati rendszer tekintetében ez aprópénz, a tervezőcsapat a munkáért plusz juttatást nem kapott, kizárólag a fizetésüket vették fel érte. Vida azt is hozzátette, a cégen belüli visszajelzések többsége pozitív volt.

Ám az erről szóló hírek Vida kijelentéseinek is ellentmondanak. José Simon tervezőgrafikus a Hvg.hu-nak írt arról, hogy tudomása szerint az új arculat állítólag már hónapok óta kész van, a vezetőség mégis vonakodott kihozni. "Mivel engem több forrásból is megkerestek, biztosan tudom, hogy ami elkészült, szinte senkinek nem tetszett házon belül, gondolom az alkotókat kivéve. Azt nem tudhatom, hogy milyen tervek voltak és a most bemutatott arculat egy frissebb vonal-e, de hogy nagy volt a görcsölés és a bizonytalanság, az biztos." Mások szerint Vida Zoltán és csapata a logók ötletét a villanyszerelőktől lopta. "Belebújt valamelyik villamos tervjeleket tanító szakiskolás tankönyvbe, és másolt".

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.