Sűrűbben jár a BKV a Margit-híd felújítása alatt
Lakos Imre elnök az MTI-nek elmondta, hogy formailag hibás, helyszíni kiosztású tájékoztatót nyújtott be ez ügyben Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes. A döntésre jogosult testület pótolta a hiányosságokat, például a határozati javaslatot. Felvállalták azt is, hogy hivatali koordináció nélkül kezdeményezik a közgyűlés csütörtöki ülésén a járatsűrítésekhez elengedhetetlen, több mint félmilliárd forint biztosítását. A szabad demokrata politikus leszögezte, nem szerencsés dolog az, hogy miközben köztudott volt, hogy megkezdődik a híd felújítása, ami járatsűrítéseket igényel, az ehhez szükséges pénzt azonban nem tervezték sem a főváros költségvetésében, sem a híd felújításánál. Emiatt a főváros költségvetésének általános tartalékából kell, előzetes városvezetői egyeztetés nélkül, előteremteni ezt a pénzt. Hagyó Miklós jelezte azt is, hogy a közlekedési ágazaton belüli átcsoportosítással nem biztosítható a több mint 500 millió forint.
Napközben és a délutáni csúcsidőszakban sűrűbben közlekedik a kettes metró, a reggeli csúcsban azonban ez nem lehetséges, az Örs vezér téri állomás fordító kapacitása miatt. A 4-6-os villamosok tanítási időben maximális kapacitással járnak majd, amit az öreg Ganz csuklós járművek újbóli közlekedtetésével érnek el. Növelik a szentendrei HÉV kapacitását, és sűrítik a 17-es villamost, a 11-es buszt és a 76-os trolibuszt is.
Lakos Imre - aki az önkormányzat közlekedési tanácsnoka is - közölte, hogy a testület nem fogadta el a Parking Kft. alapító okiratának módosítását. A politikus leszögezte, hogy a cégvezetői posztok növelésére az után kívánnak visszatérni, ha már lesz a társaságnak érvényes üzleti terve erre az évre. Májusban ugyanis megalapozatlansága miatt nem fogadta el azt az önkormányzat.