Sörözéssel indul a Csendkirály kampány

Belvárosi sörözéssel indult útjára a kulturált szórakozást támogató Csendkirály Kampány.

„Bent Te vagy a király, kint légy Te a Csendkirály!” szlogennel párbeszédre ösztönző, szemléletformáló kampány indul a belvárosi vendéglátóhelyekkel és több érintett, belvárosi kerülettel együttműködésben a Dreher Sörgyárak támogatásával. Rogán Antal, a Csendkirály kampánynyitó eseményének otthont adó Belváros-Lipótváros polgármestere a sörözéssel egybekötött sajtóbeszélgetésen kiemelte, a probléma megoldásában a közigazgatási eszközök kevéssé hatásosak, széleskörű összefogásra van szükség.

Munka utáni kötetlen sörözéssel indult útjára a Dreher Sörgyárak által támogatott szemléletformáló kampány, amelynek célja a belvárosi szórakozóhelyek, a szórakozni vágyók, valamint a környéken lakók érdekei közötti egyensúly megteremtése.

Régóta ismeretes Budapest belső kerületeiben az a probléma, hogy felelőtlen magatartással egyének és csoportok, magyar és külföldi fiatalok szórakozásuk után nem tisztelik a környéken lakók nyugalmát. Korábban erre született – a Dreher Sörgyárak meggyőződése szerint rossz – megoldásként a vendéglátóhelyek nyitva-tartásának komoly korlátozása.  A Dreher Sörgyárak a Csendkirály kampány keretében a lakossággal, az együttműködésben részt vevő V., VI., VII. és VIII. kerülettel, valamint a vendéglátóhelyekkel közösen szeretné megtalálni és megteremteni a nyugodt pihenés és a pezsgő belvárosi élet, a szórakoztató kikapcsolódás közötti egyensúlyt. A tervek szerint a kampánnyal egy olyan társadalmi mozgalom indul el, amely a túlszabályozás helyett a kulturált együttélés lehetőségét teremti meg.

„Nem hiszem, hogy ebben a kérdésben kizárólag közigazgatási eszközökkel eredményeket lehetne elérni. Kölcsönös kompromisszumokra van szükség, melyben az érintettek partnerei egymásnak. Egy szélesebb körű összefogással komolyabb előrelépést lehet elérni, mint bármely csendrendelettel, éjszakai járőrözéssel, közterület felügyelettel, vagy rendőrségi eszközök alkalmazásával. A pezsgő belvárosi élet megőrzése és a vendéglátóhelyek működtetéséhez szükséges feltételek biztosítása a kerületeknek is érdekük, hiszen az iparűzési adó, illetve a területfoglalási engedély révén jelentős pluszbevételekhez jutnak. A probléma megoldásában az önkormányzatoknak is össze kell fogniuk, ebben pedig szeretnék katalizátorként közreműködni” – hívta fel a figyelmet Rogán Antal, Belváros-Lipótváros polgármestere.

A kampány során első körben asztali kártyákkal, plakátokkal, poháralátétekkel és a Csendkirály Facebook oldalával hívják fel a fogyasztók figyelmét a kezdeményezésre, míg az itt tartózkodó külföldi fiatalokat hostelekben kihelyezett egyedi plakátokkal, hostel-hírleveleken és honlapokon, valamint az ERASMUS-os hallgatók levelező listáin keresztül kívánják meggyőzni arról, hogy mindenki érdekét szolgálja, ha az utcákon kulturáltan, az esti órákban a lehető legcsendesebben sétálnak.

A vendéglátóhelyek, az önkormányzatok és a Dreher Sörgyárak magatartásváltozást várnak a kampánytól, és szeretnék elérni, hogy a probléma minden érintettje társadalmilag felelősen viselkedjen. Amint a Csendkirály kampánynyitó sajtóbeszélgetésén kiemelték, a vállalati és közösségi szerepvállalásnak és felelősségvállalásnak is az egyéni felelősségvállalás az alapja.

„Fontos számunkra, hogy ne csak üzleti partnerként tekintsünk a vendéglátóiparra, hanem támogassuk hosszútávon fenntartható működését, segítsük a szektort sújtó problémák megoldását is. A kulturált szórakozás mindannyiunk közös érdeke, ezt támasztja alá a most induló példaértékű kampányt övező széles összefogás is.  A vendéglátóhelyek mellett számos budapesti kerületi önkormányzat is csatlakozott hozzánk. Hisszük, hogy ezzel az összefogással valóban tudunk változtatni az időnként felelőtlenül viselkedő egyének magatartásán és élhetőbbé tudjuk tenni a késő esti órákat a fővárosban mind a szórakozók, mind a lakók számára” – emelte ki Kovács Sándor Lóránt, a Dreher Sörgyárak Zrt. vállalatfejlesztési igazgatója a kampány elindulása kapcsán.  

Györkerfalvi Péter, a VI. Kerületi Vendéglátóipari és Élelmiszerkereskedelmi Üzletek Érdekvédelmi Egyesületének titkára elmondta: „Önmagukban a szórakozóhelyek kezében is kevés eszköz van a helyzet megoldására, hiszen csak a területükön tudják felhívni a vendégek figyelmét a problémára. Ez a kampány azonban lehetővé teszi, hogy a fiatalok más fórumokon is szembesüljenek azzal, hogy míg ők hajnalban hangoskodnak, mások aludni szeretnének.”

Róna András, a VI. Kerületi Vendéglátóipari és Élelmiszerkereskedelmi Üzletek Érdekvédelmi Egyesületének elnöke az esemény során kiemelte: „Nagyon örülünk annak, hogy a két évvel ezelőtt a Terézvárosban indult sikeres kampány most a Dreher segítségével az egész belvárosra kiterjed, hiszen a kulturált szórakozás nem egyes kerületek, hanem az egész belváros, az egész város ügye. Reméljük, hogy a Csendkirály program előmozdítja majd a békés egymást mellett élést a belvárosban, és a politikusokat is meggyőzi arról, hogy nem minden probléma kezelhető jogszabályalkotással.”

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.