belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
25. péntek

Sólyom: a romák megvédése becsületbeli ügy

Robbanásig feszült a helyzet Magyarországon a romagyilkosságok miatt - mondta Sólyom László köztársasági elnök a miniszterelnökkel folytatott megbeszélése után.

NOL| 2009. augusztus 10. |142 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

babhun | 2009. augusztus 12. | 22:27:07

Frigyes | 2009. augusztus 12. | 14:38:20

Köszönöm a részletes állásfoglalást. Látom többször említed a Jobbikot, én a saját hozzászólásomban ezt nem tettem, mert nem is kívánom véleményemet egy szélsőséges, rasszista és fasiszta csoportosulás butuska elgondolásaihoz bármilyen értelemben is igazítani.

A gyűlölködő rasszista, antiszemita, anarchista, kommunista, trockista, fasiszta és egyéb antidemokratikus elgondolások mindig is a politika részei voltak és lesznek. Tolvajok és gyilkosok is mindig lesznek. A demokrácia ezt nem képes teljesen felszámolni, sőt bizonyos tekintetben még jónak is lát korlátozott védelmet biztosítani ezen álláspontok kifejtésének. De ez egy másik téma.

Többen nehezményezték, hogy Sólyom erélyesen állást foglalt a romagyilkosságok tekintetében, de nem tette ezt a meleg felvonulást ért támadások kapcsán. Ezt a kritikát tartom veszélyes aránytévesztésnek.

A szerzett jogok veleszületett tulajdonságok szerinti korlátozása nem az ördögtől való. Alkotmányunk példának okáért a művelődéshez való jog esetében így fogalmaz: képességei alapján mindenki számára hozzáférhető a közép- és felsőfokú oktatás. Azaz, aki butuska ahhoz, hogy belőle mérnök/orvos/ügyvéd legyen, annak el kell tűrnie, hogy belőle sem orvos sem mérnök sem ügyvéd nem lesz. Pusztán azért kell eltűrnie, mert ez nem áll érdekében a magyar állampolgárok közösségének. Hasonlóképpen nem áll fenn semmiféle jogfosztás, ha a magyar állampolgárok közössége úgy dönt, hogy a melegekre változtatások nélkül nem terjesztendő ki a házasság intézménye és az örökbefogadás sem. Az meg nem érv ezen jogok megadása mellet, hogy sokan vannak, akik ostoba módon emberi mivoltukban utálják/megvetik/gyűlölik a melegeket. A Fidesz (számításból vagy sem) a konzervatív emberek álláspontjára látszik helyezkedni a melegek ügyében. Ez nem jelent semmilyen ellenségképet. Abban egyetértek, hogy az élettársi kapcsolat, mint a melegek számára létrehozott új joghatóság lehet a megoldás és ellenzem az örökbefogadást a meleg párok esetében.

Frigyes | 2009. augusztus 12. | 14:38:20

babhun | 2009. augusztus 12. | 09:36:40
„Azt továbbra is fenntartom, hogy az egyének szexuális orientációja nem politikai, hanem a magánszférába tartozik.”
- alapesetben igaz ez; addig, amíg a homofóbia nem része a politikának, nem része politikai pártok programjának – netán kormányprogramnak.

„A melegek, mint szexuális orientáció alapján azonosított közösség kapcsán merülhet fel jogfosztás kérdése.”
- a közösség kapcsán, de az EGYÉN szenvedi el a jogfosztást.

„Az önmagában nem joghátrány, ha sokan nem szeretik a melegeket.”
- Így igaz: ÖNMAGÁBAN nem joghátrány. De joghátrány akkor, amikor a melegekkel szembeni ellenérzés – netán gyűlölet a politika hivatalos részévé válik!

„Aránytévedésnek tartom, hogy egyesek a romákat érő véres támadásokat követő felháborodást akarják kihasználni a melegek jogainak kiszélesítése érdekében.”
- TÉVEDSZ! A romák elleni támadások okán SENKI nem próbálkozott a melegek jogainak kiszélesítésével. Párhuzam vonása történt abban a tekintetben, hogy a Jobbik ellenségképe a roma etnikum és a szexuális kisebbség. ENNYI.

„A romák nem követelnek több jogot, mint ami bármelyik magyar állampolgárt megillet. Egyesek viszont jogfosztásnak állítják be azt, hogy meglévő jogintézmények (házasság, örökbefogadás) kiterjesztését megtagadják a melegektől.„
- Nocsak! A romák hirtelen nem többletjogokat követelnek, csak jogegyenlőséget? Szembementél a Jobbik hivatalos álláspontjával!
- Az, hogy a melegeket nem illeti meg a házasság és az örökbefogadás, az igenis jogfosztás – mert CSAK a (döntően veleszületett tulajdonságként meglévő) szexuális orientáció okán tesznek különbséget állampolgár és állampolgár között!
- Az örökbefogadás kérdésén vitatkozhatunk. De a kérdés kulturált, normális hangvételű megvitatására egyszerűen nem érett a magyar társadalom. A házasság kérdése más. Ugyanis ebben a kérdésben a hátrányos diszkrimináció abban van, hogy egy heteró pár a házasság által primer közvetlen hozzátartozójává válhat jogilag is. Mivel az azonos nemű párok nem házasodhatnak, így ez a primer közvetlen hozzátartozói státuszhoz való joguk sérül; aminek a polgár- és családjog vonatkozásában vannak súlyos relevanciái. Ezt a joghátrányt küszöbölte ki a bejegyzett élettársi kapcsolatról szóló törvény. Csak az a kérdés, hogy meddig lesz ez a JOGEGYENLŐSÉGET (és nem többletjogot!) biztosító jogintézménye a szexuális kisebbségnek, mivel a FIDESZ tervei között szerepel a törvény hatályon kívül helyezése. Répássy Róbert szerint az azonos nemű élettársi párok „csupán gazdasági és vagyonjogi probléma”. Ilyet társadalmi kisebbségről utoljára Európában Hitler hosszúnevű pénzügyminisztere mondott – így ez a mondat nem más, mint a FIDESZ „értékválasztása”.

„A két kérdést külön kell választani.„
- Mindenképp! Más a szexuális orientációt, és más a roma etnikumot érintő problémák kérdésköre. Egy ponton azonos: mégpedig abban, hogy a politikai jobboldal ellenségképei mindketten – a FIDESZ és a Jobbik ellenségképei.

„Vita tárgya, hogy a társadalom számára hasznos-e és kívánatos-e bizonyos jogintézményeinek kiterjesztése a melegek által óhajtott módon.”
- Vita tárgya, de ami erről a közbeszédben zajlik ebben a kérdésben, az inkább gyűlöletbeszéd, és nem vita! A bejegyzett élettársi kapcsolatról szóló törvény szerintem jó, az örökbefogadás kérdése más. Lásd egy kicsit előrébb, amit írtam.

„Ez bizonyára fontos kérdés a melegeknek, de nem lehet érv a jogfosztás, mert nem vettek el tőlük szerzett jogot.”
- Jogfosztás úgy is történhet, hogy nem adunk meg olyan jogokat adott társadalmi kisebbségnek, melyet a többségi társadalom gyakorolhat. És egy jogintézmény biztosításának megtagadásához nem kell elvenni szerzett jogot! Fogalmad nincs arról, hogy még hány helyen tesz hátrányos megkülönböztetést a magyar jogrendszer CSAK a szexuális orientáció okán, legyen szó például egészségügyről, oktatásról, családjogról, munkajogról. És itt nem arról van szó, hogy jogot vettek volna el – hanem arról, hogy mást megillető jogot nem kapnak meg a melegek!

„Ugyanakkor kevéssé vitatható, hogy ártatlan embereket mészároltak le csak azért mert romák és emiatt a romák félnek.”
- És EZT ki vitatta el? Mert én nem – és mindig is a helyén kezeltem és neveztem EZT!

Mivel ők honfitársaink, ezért őket a köztársaság hatóságainak meg kell védeniük.
- Ezt jó lenne, ha Árpádsáv Agitprop kommentező hadosztálya is megértené…

„Az élethez való jog természetes jog és mint ilyen, egyetemes alapjog. A házasság és az örökbefogadás jogintézményét a társadalmi berendezkedés/közmegegyezés hozta létre (és az is garantálja), tehát nem természetes, hanem szerzett jogokról van szó. Ezek alakulását a társadalmi normák befolyásolják, amelyek a politika színterén vitathatók és alakíthatók.”
- a családjog (házasság és örökbefogadás) is olyan generális jog, mely alapvetően mindenkit megillet a társadalmi berendezkedésnek megfelelően. És nem a „szerzett” szót használnám, hanem az „alapvető” szót a családjog kapcsán. A szexuális kisebbség esetén a bejegyzett élettársi kapcsolatról szóló törvényt én egészséges kompromisszumnak tartom abban a tekintetben, hogy az azonos nemű párok is gyakorolni legyenek képesek azt a jogot, hogy egymásnak primer közvetlen hozzátartozói legyenek.
- ha alkotmányos alapjogot vitatunk el adott társadalmi kisebbségtől, még ha szerzett, de alkotmányos alapjogot – az már APARTHEID! Legyen szó etnikai, vagy szexuális kisebbségről!

„Ugyanakkor az élethez való egyetemes jog magasabb norma, vitatása a racionalitás határán kívül esik, azaz csak a legszélsőségesebbek vetemednek arra, hogy ezt megtegyék.”
- Nos, az „izgalmas” az, hogy a Jobbik szerint a romákat CSAK a roma származás okán ne illesse meg több alkotmányos alapjog, mint például a szabad lakhelyváltoztatáshoz, a középfokú iskolai oktatáshoz, az államigazgatásban való részvétel joga, a választójog. Lásd: „Jobbik 4 pontos programja a cigánybűnözés felszámolására”.
- A Jobbik szerint a homoszexuálisoknak, mint genetikai hulladékoknak nincs joguk az élethez. Vagyis a Jobbik a homoszexuálisok esetében vitatja az élethez való jogot. Lásd a 2008-as békéscsabai Hideg Büszkeség Napja rendezvényen elhangzottakat. Vagyis, akkor a Jobbik és a Magyar Gárda a „legszélsőségesebbek” kategória.

babhun | 2009. augusztus 12. | 09:36:40

Frigyes | 2009. augusztus 11. | 23:35:00

Azt továbbra is fenntartom, hogy az egyének szexuális orientációja nem politikai, hanem a magánszférába tartozik. A melegek, mint szexuális orientáció alapján azonosított közösség kapcsán merülhet fel jogfosztás kérdése. Az önmagában nem joghátrány, ha sokan nem szeretik a melegeket. Aránytévedésnek tartom, hogy egyesek a romákat érő véres támadásokat követő felháborodást akarják kihasználni a melegek jogainak kiszélesítése érdekében. A romák nem követelnek több jogot, mint ami bármelyik magyar állampolgárt megillet. Egyesek viszont jogfosztásnak állítják be azt, hogy meglévő jogintézmények (házasság, örökbefogadás) kiterjesztését megtagadják a melegektől. A két kérdést külön kell választani. Vita tárgya, hogy a társadalom számára hasznos-e és kívánatos-e bizonyos jogintézményeinek kiterjesztése a melegek által óhajtott módon. Ez bizonyára fontos kérdés a melegeknek, de nem lehet érv a jogfosztás, mert nem vettek el tőlük szerzett jogot. Ugyanakkor kevéssé vitatható, hogy ártatlan embereket mészároltak le csak azért mert romák és emiatt a romák félnek. Mivel ők honfitársaink, ezért őket a köztársaság hatóságainak meg kell védeniük. Az élethez való jog természetes jog és mint ilyen, egyetemes alapjog. A házasság és az örökbefogadás jogintézményét a társadalmi berendezkedés/közmegegyezés hozta létre (és az is garantálja), tehát nem természetes, hanem szerzett jogokról van szó. Ezek alakulását a társadalmi normák befolyásolják, amelyek a politika színterén vitathatók és alakíthatók. Ugyanakkor az élethez való egyetemes jog magasabb norma, vitatása a racionalitás határán kívül esik, azaz csak a legszélsőségesebbek vetemednek arra, hogy ezt megtegyék.

Frigyes | 2009. augusztus 11. | 23:35:00

Liaison | 2009. augusztus 10. | 22:25:42 és mizar | 2009. augusztus 11. | 07:42:58

„A magyar társadalom kb. 10-20% át kitevő szexuális kisebbséggel (ezen belül a magyar felnőtt lakosság kb. 6-10%-át kitevő homoszexuális populáció…” – Hol van itt szó kiskorúakról?? Tanulj meg olvasni! A jobb és könnyebb szövegértés kedvéért:
- a magyar lakosság 10-20%-a szexuális kisebbségi
- ezen (a 10-20%-on belül) a (teljes) magyar felnőtt lakosság (azaz a 8 milliónak a) 6-10%-át kitevő homoszexuálisok.

Ugyanis a szexuális kisebbségek közé tartoznak a biszexuálisok, a transzneműek, a transzvesztiták… és az abszolút passzívak. Valamint a 18. Születésnapot megelőző nagykorúság előtt is van már megnyilvánuló szexuális orientáció. A jog szerint pedig a kiskorú a 14. életévét be nem töltött személy. Az írásomban pedig szó nem volt kiskorúakról. A kiskorúak idecitálása téged, mint Árpádsáv Agitprop kommentező hadosztályának tagját minősít.

Egy másik rendszeres kommentező után szabadon: szövegértésből elégtelen, ülj le hülyegyerek!


babhun | 2009. augusztus 11. | 00:28:08
„A szexuális orientáció megvallása a magánszférába tartozik és függetlenül a szélsőjobb homofóbiájától, bármilyen szexuális orientáció megvallása számomra nem jelent politikai véleménynyilvánítást hasonlóképpen mondjuk a vallási hovatartozás megvallásához. „
- A szexuális orientáció megvallása ADDIG tartozik a magánszférára, amíg valakit nem ér joghátrány CSAK a szexuális orientációja okán;
- A szélsőjobb homofóbiája pedig nem lehet független a szexuális orientáció alapján történő joghátrány okozásától;
- A szélsőjobb homofóbiája igenis politikai véleménynyilvánítás – és a Jobbik, meg a FIDESZ a homofóbiát a politika részévé tette;
- Ha a társadalom egy részét CSAK a szexuális orientációja alapján akarja jogkorlátozni a politika (amire készül a FIDESZ és a Jobbik), akkor már nem tud csak a magánszférára tartozni a szexuális orientáció!


Anjou | 2009. augusztus 11. | 07:08:27
Frigyesnek abban igaza van, hogy a politika, a pártok erősen befolyásolják a rendőrség munkáját. Mondjuk a szélsőjobb szerintem nem, de a kormánypártok igen.
- emlékeztetnék a Tettrekész rendőrszakszervezet és a Jobbik között kötött politikai szövetésgre és együttműködésre. A Jobbik így a Tettrekész által a rnedőrségen BELÜL tudja érvényesíteni a politikai törekvéseit!
- azzal, hogy kizárod a szélsőjobbot, mint a nyomozást politikailag befolyásoló tényezőt, kettős mércét alkalmazol!

babhun | 2009. augusztus 11. | 22:55:05

tiltott_baker | 2009. augusztus 11. | 12:40:13

Ezek érdektelen kimutatások és semmit sem bizonyítanak. Hasonlóképpen könnyen kimutatható, hogy az adócsalókat, a sikkasztókat és általában a fehérgalléros bűnözőket összeköti nem roma etnikai hovatartozásuk. Sőt, elenyésző azon parlamenti vagy önkormányzati roma képviselők száma, akik ellen a mentelmi jog felfüggesztését kérték volna, vagy börtönben ülnének előzetesben. Nagyon kevés motoros roma elkövető gázol halálra kisgyereket nagymamástul az zebrán. Számarányuknál pedig lényegesen kevesebb roma vett fel az elmúlt években tízmillió forintot meghaladó végkielégítést veszteséges állami cég alkalmazottjaként. Következésképp ezek a butuska kimutatások valóban csak az ostoba gyűlölködés eszközei lehetnek és olyan, hogy cigánybűnözés márpedig nincsen. Kisstílű tolvajokkal vannak tele a börtönök, de nincsenek meg az elmúlt évek legnagyobb gazdasági bűncselekményeinek elkövetői (olajmaffia, lakásmaffia, stb.), nincsenek meg a maffiózó nagyvállalkozók bérgyilkosai és tisztázatlan ezen körök kapcsolata a politikai elittel. Ilyen körülmények cigánybűnözésről beszélni egyszerű parasztvakítás.

Más dolog a roma elkövetők magas számát tagadni és más az ún. cigánybűnözés sulykolását elítélni. Én nem tagadom a roma elkövetők magas számát, biztos így van. Azonban ennek alapján cigánybűnözésről beszélni ostobaság. Ennél már csak az a nagyobb ostobaság, amikor a többségi társadalom igen nagy része képtelen felismerni, hogy egy akut probléma saját évtizedes/évszázados hibás beidegződéseinek következménye. Most itt hirtelen a sok rasszista elkezd rácsodálkozni arra, hogy miképpen élnek a romák és milyen viszonyok uralkodnak közöttük. Mintha ebben a többségi társdalomnak semmi szerepe nem lett volna mondjuk az elmúlt ötszáz évben. Röhej. Ugyan ez a helyzet persze Trianonnal és a magyarországi zsidók kiirtásával is. Mintha ezeknek nem lettek volna előzményei, pusztán derült égből jövő sorscsapások lettek volna. A szélsőséges mantra szerint a cigányok nyomoráról a cigányok tehetnek, a zsidók kiirtásáról a zsidók, csak éppen Trianonról nem a magyarok tehetnek, hanem arról is a cigányok meg a zsidók na és persze a kommunisták. Elképesztő primitív és ostoba elgondolások ezek.

prodomo | 2009. augusztus 11. | 17:16:44

A világ legnagyobb "tahójára" hivnám fel a figyelmet,aki a nagy fehér ajtó előtt látható .Éppen szorgalmasan jegyzetel egy szál bermuda gatyában !
Milyen szerkesztőség az ,aki igy "engedi el" tudósitóját egy protokolláris eseményre?
És egyáltalán miért engednek be az elnök palotába,Parlamentbe stb,odanemillő öltözékű újságirókat,kameramanokat?

Xerxes | 2009. augusztus 11. | 16:01:21

tarpataky

Az en meglatasom sajnos irrelevans, habar ha jol latom nem kollektiv nyilatkozatott tettem, hanem a romak egy reszerol beszeltem.

Ennek ellenere a kerdese jogos, igyekszem valaszolni >

A romak nagy resze sajnos a szocio/kulturalis korulmenyei miatt igenis predesztinalva van a bunozesre, de semmikepp nem genetikai okokbol. Naivsag lenne azt gondolni, hogy azok a halmozottan hatranyos helyzetu gyerekek, akiknek mar most komoly gondjai vannak az iskolaban, a csaladjaban tobben bortonviseltek ellenben munkaviszonya elenyeszo reszuknek, van, nos hogy ezek a fiatalok szorgalmas , becsuletes tagjai lesznek a tarsadalomnak, mert lassuk be keves kiveteltol eltekintve az otthoni mintakat fogjak kovetni.

Az integracios folyamat > technikailag ez a celravezeto, csak ilyen folyamat nem zajlik es elkepzeles nincs semelyik politikai ero reszerol ,hogy egy hatekony integracios folyamatot mikent lehetne beinditani. Az igazan relevans az idofaktor. Ugyanis minden mervado szakember evtizedekig tarto integracios folyamatrol beszel. Tisztelt tarpataky en garantalom, maganak hogy nincsenek evtizedeink a komolyabb etnikai osszecsapasok kitoreseig , pl eszak/kelet Mo-n.

nemecsekerno | 2009. augusztus 11. | 14:21:44

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nemecsekerno | 2009. augusztus 11. | 14:18:33

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tarpataky | 2009. augusztus 11. | 13:43:20

OK xerxes ,tehát az ön meglátása szerint ez egy bűnözésre predesztinált etnikum,tudás befogadására agyilag alkalmatlan etnikum.Mi volna ön szerint a célszerűbb? A türelmes hosszantartó integrációs folyamat,vagy a nulltolreranciás börtönbe a csecsemőkkel is,hiszen az eredendő gonosz már bennük van?Mi itt a megoldás?Ha nem azt keressük,hanemm elő a duplacsövűt és durr ez célravezető? nekem nincs ötletem és önnek? hmhm

tarpataky | 2009. augusztus 11. | 13:14:09

Hm nemecsek,kit ért cinkos ,bűnpártoló alatt,ez így csak dühödt vagdalkozás.Ön mit tenne,ha mint jogalkotó szabadkezet kapna ,milyen aqlkalmazható törvényt hozna mi lenne a rendőrség feladata a kis,vagy gyerekkorú bűnözők megfékezésében?Ön mit tenne? könnyű vádaskoni,megoldást találjon,akkor maga egy zseni,ez még senkinek sem sikerült,elő a megváltó ötlettel,vagy nincs arctalan vádaskodás OK? hmhm

Xerxes | 2009. augusztus 11. | 13:00:07

tiltott baker

Ugy van ahogy mondod. A ciganysag egy resze sajnos egy olyan szocio-kulturalis kozeget alkot, amely a bunozesre van berendezkedve. A melyszegenyseg legfeljebb csak minimalis, ehen halas elleni lopasra lehetne mentseg. A tulzott eroszak alkalmazasa, az oktatasban nyujtott folyamatos katasztrofalis teljesitmeny, a nok oktatasanak elutasitasa, az agresszivitas, a rendezetlen eletter es a rossz vagyoni helyzet ellenere torteno nagy szamu gyerekvallalas nem kovetkezmenye ill. nem a szegenysegtol fugg.

Lasd > a jomodu ciganyok egy nagy resze a koznyelven szolva *fuxos paraszt* kategoriaba tartozik, sokszor meg eroszakosabb es agresszivebb mint a szegeny.

tarpataky | 2009. augusztus 11. | 12:57:59

Ilyen egyszerű volna? Logikus,de nem naív eképzelés,hogy ez megoldja az alapproblémát? A lincshangulatot, kölcsönös gyűlöletet,fehér-cigány bűnözést,egy kisebbség elleni aljas uszítást,kölcsönös kirekesztést,kivégzéseket?

tiltott_baker | 2009. augusztus 11. | 12:40:13

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Xerxes | 2009. augusztus 11. | 11:57:22

nemecsekerno

Nyugi, ez a hetekig a ciganyokkal foglalkozas ez tipikus NOL dolog. A tobbi balrahuzo es nem ilyen elfogult portalon ( Index, Hirszerzo stb ) max 1-1 cikk van, es az sem a fooldal kozponti reszen. Szal 2 nappal utana igazabol szarnak bele, a NOL az ami igazan hiszteriazik.

Xerxes | 2009. augusztus 11. | 11:55:06

Solyom Laszlo, ha finoman fogalmazok azt mondom tulsagosan PC. Ugyanis a helyzet nem a roma gyilkossagok miatt valt robbanasveszelyesse, hanem ciganyok egy reszenek az eletvitele es a tobbsegi lakossag kihasznalasa es terrorizalasa miatt, amit az emberek egyre kevesbe toleralnak, nem csak itt, a tobbi erintett orszagban sem.

Szkeptikus | 2009. augusztus 11. | 11:48:00

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mobil11 | 2009. augusztus 11. | 11:21:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

saturnus1o8 | 2009. augusztus 11. | 10:23:57

Végre megszolalt az elnök.Ugy gondolom nem csak most kell megszolalni,de meg kellett volna már akkor szolalni amikor a bocskoros fekete sereg elkezdte a szervezödést és fökép nem lett volna szabad,hogy az ablaka alatt diszelegjen ez a horda.Itt az eredmény,de akkor is jobb késön mint soha.Viszont mocskosul kussol a másik elnök,csak a kutyái csaholnak és természetesen a kormányt okolják mindenért.Ideje lenne szint vallani Orbánnak nem csak passzivan hallgatni.Viszont igaza van a testvért a háttér csapatot nem bánthatja mert akkor hol lesz a rohamcsapat amikor ismét az utcán hirdeti az igét,tehát bölcsen kussol a mexikoi kaktuszok között!

nyenyec | 2009. augusztus 11. | 10:21:52

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nemecsekerno | 2009. augusztus 11. | 10:03:14

Moderálási alapelvek- komment törölve -

libertyMUC | 2009. augusztus 11. | 09:39:00

mizar | 2009. augusztus 11. | 07:42:58
"Először is a társadalom nem gyűlöli a romákat,"
lehet hogy a társadalom nem, de te, meg agybeteg bajtársaid, igen.

"Gondolom szeretnéd, ha a lakosság 20 százaléka homoszexuális lenne, csakhogy ez nem igaz."
aha. megszámotad öket vagy közelröl ismered mindet?

klan | 2009. augusztus 11. | 03:39:30
"A magyarok megvédése mikor lesz becsületbeli ügy? "
most az. a meggyilkolt romák magyar állampolgárok voltak.


ökör111 | 2009. augusztus 11. | 08:29:27
"Mondhatta volna azt is, hogy minden magyar állampolgárt egyaránt kötelességünk megvédeni, de az nem lett volna elég rasszista és kirekesztő a nem cigányokkal szemben."
mi a kirekesztö a cikkben a nem-romákkal szemben szerinted? na erre azért kiváncsi lennék.

tarpataky | 2009. augusztus 11. | 09:26:22

Az elnök jobban ért a bazsarózsákhoz,eza cigány ügy mocsár neki,vergődik a vonabanda meg a rogyadozó demokrácia közt,nem irígylem.Amúgy ökör de tényleg nomen est omen,egy találó beszélő név,csak kevesen merik felvállalni. hmhm

tarpataky | 2009. augusztus 11. | 09:16:35

Frigyes minitanulmánya túl jó ide,egy ember aki gondolkodik,hmhm.Amúgy ki is a görény MC ? Ilyen beszólás után bevállalhatnád mint a napkirály:az állam én vagyok.A görény én vagyok ,egy potenciális veszély a tyúkólra .hmhm

tarpataky | 2009. augusztus 11. | 08:58:13

A CIGÁNYMAK továbbra is megvan minden oka,hogy rettegjen?-mondta az elnők? ???

irriga | 2009. augusztus 11. | 08:29:29

Anjou | 2009. augusztus 11. | 07:08:27

Mi az, hogy senki nem törődik az áldozatokkal?
Pszichológiai kezelésre gondolsz?
Az ingyenesen igénybevehető ...

ökör111 | 2009. augusztus 11. | 08:29:27

Moderálási alapelvek- komment törölve -

irriga | 2009. augusztus 11. | 08:27:05

Anjou | 2009. augusztus 11. | 07:16:43

Ha ha ha!
Orvos látott már?

Természetvédelem....
Hazánkban a törvény általi büntetett az az földtulajdonos, aki nem írtja a természetet.

irriga | 2009. augusztus 11. | 08:24:33

A magyar állambolgárok megvédése ellenben Sólyomnak is kötelezettség.

Nemcsak Kárpátalján és Bolíviában ...

mizar | 2009. augusztus 11. | 07:42:58

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Anjou | 2009. augusztus 11. | 07:16:43

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Anjou | 2009. augusztus 11. | 07:08:27

Moderálási alapelvek- komment törölve -

babhun | 2009. augusztus 11. | 00:28:08

tiltott_baker | 2009. augusztus 10. | 21:33:09

A tartós társadalmi önbecsapás robbanáshoz vezet, Sólyom helyesen fogalmazott. Tévedés (kollektív önbecsapás) ugyanis azt hinni, hogy a többségi társadalmat meg lehet védeni például a roma elkövetőkkel szemben úgy, hogy közben a romákat nem védjük meg roma és nem roma elkövetőkkel szemben. Ezt mondta ki Sólyom László nagyon helyesen és ezért nevezte becsületbeli ügynek és az ország stabilitása sarokkövének ezen bűncselekmények felderítését. Sólyom nem vádolható azzal, hogy kokettálna a jobboldali szélsőségesekkel.

A romák körében romák terhére elkövetett bűncselekmények látenciája óriási, márpedig a szegénység és a nyomor együtt jár a bűnözéssel, ahol legtöbbször ez elkövető és az áldozat is ugyan abból a körből kerül ki. Ezért is butuska dolog "cigánybűnözésről" beszélni. A romák körében a törvényességet a közhatalom még a többségi társadalomnál is kisebb mértékben tudja csak fenntartani. Ennek tulajdonítható, hogy kétségbeesésükben még akár romák is szavazhatnak a "rendbarát" Jobbikra. Primitív logika a cigányságot elsősorban bűnelkövetőnek és a többségi társadalmat elsősorban áldozatnak beállítani.

Az igazságszolgáltatásnak az elkövető tettének mérlegelése a feladata, amibe beszámíthat az elkövető iskolázottsága, vagyoni helyzete, stb. de semmi esetre sem számíthat bele etnikai vagy vallási hovatartozása. Ennek nyilvántartása nemhogy életszerűtlen, de tökéletesen értelmetlen is. A romák áldozattá vagy elkövetővé válása nem ok, hanem következmény. Az elkövetők etnikai hovatartozásának nyilvántartása vagy hangsúlyozása csak a primitív gyűlölködés egy újabb eszköze lehet.

Frigyes | 2009. augusztus 10. | 20:53:52
A szexuális orientáció megvallása a magánszférába tartozik és függetlenül a szélsőjobb homofóbiájától, bármilyen szexuális orientáció megvallása számomra nem jelent politikai véleménynyilvánítást hasonlóképpen mondjuk a vallási hovatartozás megvallásához.

szerotomi | 2009. augusztus 10. | 23:32:37

Miért érzem folyamatosan, hogy menetrend szerint mennek a dolgok?

Liaison | 2009. augusztus 10. | 22:25:42

Frigyes, ez nem mondod komolyan. A magyar társadalom 10-20%-a homoszexuális? És ezen belül 10-14% kiskorú? Most komolyan hol élsz te? A környezeted alapján alkotsz ilyen véleményt? Mert akkor komolyan sajnállak...

spartacus | 2009. augusztus 10. | 22:24:08

Frigyes | 2009. augusztus 10. | 21:17:05

Egyetertek minden soraval. Sajnos, ide jutottunk. Hogy nekem mennyire forog a gyomrom a szelsojobb sunyisagatol, amikor masokra mutogatnak, kifejezeseken lovagolnak.
A naci - az naci. Aki nem erzi, hogy budos van, annak ugy sem tudod elmagyarazni, mit jelent a budos szo.
Kakukk Laszlo KE nem erzi a buzt. O nekem nem koztarsasagi elnokom. Es meg sokmindenkinek nem, akiket elfelejtett kepviselni, mert Ovi ezt varta el tole.

Liaison | 2009. augusztus 10. | 22:23:04

Frigyes, te hülyegyerek, először a kormányfő tájékozódott az ügyben, utána tudta csak Sólyomot informálni. Nagyon hozzászoktál ahhoz hogy a politikusok nap mint nap a nagy semmit mondják, érdemi információk nélkül. Nagyon fáj neked hogy valaki nem az esti hírek alapján nyilatkozik, hanem hiteles információk alapján próbál tájékozódni. Lásd pl. a 21-es buszon történt késelést. Mire kiderült hogy cigány késelt cigányt, már az utcán tüntettek az "antirasszisták".

tölgyes | 2009. augusztus 10. | 22:08:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tiltott_baker | 2009. augusztus 10. | 21:33:09

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Frigyes | 2009. augusztus 10. | 21:17:05

Sólyom, ez a köztársasági elnöknek méltatlan és alkalmatlan szánalmas veréb megszólalt a sorozatgyilkosság kapcsán. Megszólalt a vajon hányadik halott és gaztett után. Megszólalt a sokadik gárdajárás után, és miután az általa favorizált politikai erők a politika mindennapjává tették a nyílt fajgyűlöletet, a végletekig fokozva a gyűlöletspirált. Megszólalt, és nyöszörgött pár erőtlen szót, elrebegett pár elcsépelt klisét. Üvölt róla, hogy kényszerből teszi, és még fizikai fájdalmat érez attól, hogy most rosszallását kell kifejeznie pár cigány halála miatt. Harsányabban állt ki a bánáti bazsarózsa mellett, mint ahogy elítélte volna a bestiális gaztetteket. A magyar társadalom kb. 10-20% át kitevő szexuális kisebbséggel (ezen belül a magyar felnőtt lakosság kb. 6-10%-át kitevő homoszexuális populáció ellen meghirdetett, és Jobbik szervezte, FIDESZ támogatta erőszakpolitika kapcsán annyira nem volt képes megszólalni, hogy nem volt hajlandó fogadni a melegszervezetek képviselőit sem. Sólyom nem szólalt meg Nagycsécsnél, Tiszalöknél, Tatárszentgyörgynél. Nem szólalt meg akkor, amikor Kiskunlacháza FIDESZ-Jobbik polgármestere apartheidpolitikát hirdetett meg a helyi roma etnikummal szemben. De rögtön megszólalt akkor, amikor a fővárost romboló árpádsávos csürhével szemben fellépett a rendőrség; vagy amikor megszólalt, csak szánalmas papagájként szajkózta őturulságához, mint kerecsensólyomként a hozzá közel álló FIDESZ szólamait.

De most Kisléta után megszólalt. Akárcsak Lázár János a FIDESZ rendészeti prominense, egy héttel azután, hogy kizárólagos egyenlőségjelet tett a „segélyezett”, a „bűnöző„ és a „roma” közé, hirtelen fontosnak tartotta kijelenteni, hogy minden támogatást meg kell adni a rendőrség számára, hogy kézre kerüljenek a gyilkosok. De ő sem szólalt meg Nagycsécs, Tiszalök vagy Tatárszentgyörgy esetén. A FIDESZ eddigi kommunikációjában a roma etnikum egy fékeznivaló vadállati horda volt – pláne Bayer állatozása után. Most pedig védendő kisebbség, mellyel együtt kellene működni a közbiztonság megerősítésében. Nocsak! Valamiért hirtelen politikai kockázat lett a sorozatgyilkosság a FIDESZ számára? Vajon mi, és miért?

Többen „társadalmi robbanás” veszélyére figyelmeztetnek. Van egy másik módja a társadalmi robbanásnak – mégpedig az, hogy ha a helyi társadalmi szinten szakad meg a kapcsolat a roma és a többségi társadalom között. Lesznek párhuzamos társadalmak, melyek között nem lesz kapcsolat. A helyi roma közösségek elszigetelődnek, és a nemzettestvérek irányította igazgatás számukra csak utasítás adó hely lesz – de a mindennapok szintjén nem lesz kapcsolat, és a szokásos kötelezőn túl nem lesz kapcsolat a romák és az igazgatási intézményrendszerek között. Ennek sokkal súlyosabb veszélyei is vannak – pl. joggal várjuk el, hogy taszítsák ki maguk közül a bűnözőket; de pont ennek a társadalmi kapcsolatszakadásnak köszönhetően ez nem fog megtörténni. Vagy a problémáikkal nem a hivatalt fogják megkeresni, hanem a „fajtájuk beli” „írástudót”. Amúgy az uzsorarendszer is ilyen társadalmi kapcsolatszakadás miatt jöhetett létre – a bankok nem állnak szóba a romákkal, a hivatal nem hallgatja meg őket; így ha kölcsön kell, akkor inkább a saját fajtabeli uzsoráshoz fordulnak. Azért a saját fajtabeli uzsoráshoz, mert ebben a döntésben ott van az is valahol a tudat alatt, hogy tudomásul veszik a többségi társadalom részéről megnyilvánuló gyűlöletet – és miért forduljon segítségért olyanhoz, aki zsigerből gyűlöli őt CSAK a roma származása okán! A roma közösségek a faluvégi cigánysoron magukba fognak zárkózni, és semmi információ nem lesz róluk; a mindennapi emberi kapcsolatok fognak leépülni romák és magyarok között – és akkor valóban elmondható lesz, hogy a nemzettestvérek igazgatta igazgatásnak sikerült kitermelniük a faji alapon létrejött gettókat. Ennek a társadalmi kapcsolatszakadásnak több helyen láthatjuk az élő példáit: Kiskunlacháza, Enying, Veszprém, Tiszalök, Monok, Lőkösháza, Kerepes, Kartal, Alsózsolca, Köröm, Ráckeresztúr, Rakamaz, most már Iván is.



A sorozatgyilkosságok kapcsán súlyos alapprobléma az, hogy a politika erőszakosan bevette magát, és részévé tette magát a nyomozás folyamatának. Mert a politikai részvevőknek elvárásai vannak az elkövetővel szemben, és nemhogy elvárják, de szinte meg is követelik, hogy a „szájuk íze” szerinti elkövető kerüljön rendőrkézre.

A jelenleg kormányon lévők nagyon szeretnének egy jobboldali rasszistát látni elkövetőként. Ha netán még jobbikos vagy gárdista, az még jobb lenne… nekik.

A FIDESZ (különösen a Demeter – Kövér - Lázár vonal) pedig külföldi, lehetőleg orosz titkosszolgálati gyilkosokat akar elkövetőnek. Ha netán még az általuk akart orosz titkosszolgálati elkövetők köthetők lennének a „Gyurcsány – Putyin – Gazprom tengelyhez”, az még jobb lenne. Az sem baj, ha nem orosz, hanem szlovák titkosszolgálati háttere lenne az elkövetőnek, de akkor legalább maradjon már meg a „Gyurcsány – Putyin – Gazprom tengely”.

A Jobbik és a Magyar Gárda márpedig cigánybűnözőt követel tettesként, lehetőleg esetenként egyet. És ebben biztos akad némi „tettrekész” segítsége.

A súlyos probléma az, hogy innentől kezdve SENKI nem akarja tettesként a VALÓDI ELKÖVETŐT! A rendőrség pedig megpróbál megfelelni a politika által támasztott elvárásoknak, „követelményeknek”. Szerintem már olyan szinten, hogy a bizonyítékok és információk értékelése és súlyozása során nagyon is hangsúlyos szerepet kapnak a politika által támasztott elvárások. Pedig a bizonyítékok és információk értékelése során csak és kizárólag a rideg és hideg objektivitás és kíméletlenül objektíven levezetett logikai összefüggéseknek lenne helye – MINDEN szubjektumot kizárva. Különösen a személyfüggő, és a politika által támasztott szubjektumokat.

A rendőrség pedig többszörös présben és szorításban dolgozik. A rendőrség országos vezetői (és vezetői beosztásuk) a kormánytól függenek; a megyei, városi/járásközponti rendőr(fő)kapitányok vezetői beosztásban maradásuk pedig erősen függ attól, hogy milyen véleménnyel vannak a munkájukról a megyei és városi önkormányzati vezetők/polgármesterek. Azok a polgármesterek, és megyei közgyűlési elnökök véleményétől, akik fideszesek – akárcsak az ügyészségek. És végül, de nem utolsósorban ott van az a „tettrekész” része is a politikai befolyásnak, mely a Jobbik érdekeit próbálja érvényesíteni a rendőri munkában.

Egyrészről bizonyos értelemben bűnössé válik az is, akik az áldozatok és hozzátartozóik fájdalmát kihasználva politikai tőkét akarnak kovácsolni az ügyből, bármelyik oldalon álljanak is. Aki a Jobbikra mutogat, ugyanúgy alantas módon viselkedik, mint aki kommunistázik. Másrészről pedig bizonyos értelemben bűnössé válik az is, aki a nyomozást akarja befolyásolni saját politikai tőke kovácsolása érdekében – kavarva a káoszt, és még inkább szétzilálva a rendőrséget. Ez is a következménye annak, hogy a politika ott is elsődlegessé vált, ahol CSAK a szakmának van helye – és ilyen egy nyomozás, ilyen a kriminológia!

Nagyon jó lenne, ha a politika végre befogná, visszavonulna az ügytől, és hagyná a rendőrséget annak érdekében, hogy CSAK ÉS KIZÁRÓLAG a „szakma” szabályainak alárendelve végezhesse el a nyomozást! Mert ha valóban nem lesznek meg a valódi elkövetők, akkor a gyilkosok bűntársaivá válnak a politika jelen főszereplői – az MSZP vezetésétől a FIDESZ vezetésén át, egészen a Jobbik vezetéséig!

Mert egy biztosnak látszik: egészen másról van szó.

Mucius Scaevola | 2009. augusztus 10. | 21:11:42

Moderálási alapelvek- komment törölve -

1 vélemény | 2009. augusztus 10. | 21:08:02

frigyes kösz a választ, ettöl féltem én is nem akarom elhinni de ez a jó válasz szerintem amit irtál ,legalább is az én irásomra a többit is elolvasom majd!!

mizar | 2009. augusztus 10. | 21:01:11

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Anjou | 2009. augusztus 10. | 21:00:34

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mizar | 2009. augusztus 10. | 20:59:47

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tölgyes | 2009. augusztus 10. | 20:59:20

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mizar | 2009. augusztus 10. | 20:58:50

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Frigyes | 2009. augusztus 10. | 20:55:20

mizar | 2009. augusztus 10. | 18:43:10
Méghogy a Jobbik programja nem a cigányokkal szembeni fajgyűlöletre épít, többek között? Akkor egy kis olvasnivaló:

„A cigányság és a többség együttélése: a bűnözés elleni szigorú fellépés megkerülhetetlen” (Magyarország a magyarokért EP program 27. oldal). E mondat EGYÉRTELMŰVÉ teszi a Jobbik rasszizmusát és fajgyűlöletét – mert a roma etnikumot EGYÉRTELMŰEN CSAK a bűnözéssel azonosítja. A Jobbik szerint a roma etnikumhoz kötődő problémák KIZÁRÓLAG közbiztonsági, kriminológiai kérdés és probléma. Kell ennél jobb példa a Jobbik náci mivoltára? Szerintem nem… mert ezzel a mondattal a Jobbik azt deklarálta, hogy MINDEN roma bűnöző, CSAK azért, mert romának született!

„A rosszul kitalált és annál is rosszabbul működtetett segélyezés azonban amortizálja a cigányságnak a munkához való hozzáállását és újratermeli a bűnözést” (Magyarország a magyarokért EP program 28. oldal).
- Ez a mondat is a nyílt rasszizmus iskolapéldája. CSAK a romák esetében termeli újra a bűnözést a rossz segélyezési rendszer? A többségi társadalom tagjainál, vagy egyéb nemzeti kisebbségek esetén nem?

„A cigánybűnözés elleni szigorú fellépés megkerülhetetlen. A bűnüldözés eredményessége – és ezzel közvetve a bűn megelőzés érdekében – a cigány bűnözéssel különösen sújtott területeken speciális, az elkövetés szocio-kulturális hátterét, módját, a potenciális elkövetői kört, a nyomozás célszerű útját ismerő, arra kiképzett rendőrségi csoportokat indokolt felállítani. (Magyarország a magyarokért EP program 29. oldal)”.
- Érdemes az idézett szöveget figyelmesen elolvasni, mert szerepel benne a „cigánybűnözés” (egybeírva) és a „cigány bűnözés” (külön írva) kifejezés benne. Vagyis: a Jobbik a rendészetben, a büntető- és büntetőeljárás-jogban bizony CSAK FAJI ALAPON tenne különbséget magyar állampolgárok között. Valamint arról beszél, hogy faji alapon kellene ennek az „egységnek” felderítenie „a potenciális elkövetői kört”. Vagyis: a Jobbik eleve feltételezi azt, hogy amelyik roma nem követett el semmi bűnt, majd fog – azaz a Jobbik ITT kimondja, hogy szerinte MINDEN roma bűnöző, CSAK azért, mert romának született! Ez nem más, mint APARTHEID!
- Vajon kik lennének ezek az „arra kiképzett rendőrségi csoportok” tagjai? Talán gárdisták? Mondjuk a jelenlegi miskolci rendőrkapitány vezetésével?

„A megoldáshoz az út a közösségi normák betartására való nevelésen, az oktatáson, a szakképzésen és a munkahelyteremtésen át vezet. Ezzel egyidejűleg azonban a büntetési tételek szigorítására, a pozitív diszkrimináció megszüntetésére van szükség, hogy a könnyebb megélhetés törvénysértő útja lezáruljon.” (29. oldal)
- Mindez ellentmond annak, amit a „Tehát a teljes tanulási-képzési folyamatot végig kell gondolni, hogy minél több cigány fiatal jusson el a munkaerőpiacon keresett képzettséghez” mondat, a „A cigányság integrációja a többségi társadalomba való beilleszkedést jelenti, amit már kis gyermekkorban el kell kezdeni, az óvodában, az iskolában. Ezen a téren a feladat teljesítése érdekében indokolt lehet az oktatási intézmények célzott és ellenőrzött támogatás.” (28. oldal) mondatok, és a „Végre azonban egyezségre kellene jutni, hogy mi a szükséges külön foglalkozás, és mi a káros szegregáció” mondat mondandójával. Egy oldalon belüli önellentmondás! És nem is beszélve „A Jobbik javaslatai a cigánybűnözés felszámolásáról” program által mondottakkal mutatott ellentmondásaira.
- Nem a büntetés szigora, hanem a büntetés BIZTOS bekövetkezte a valódi visszatartó erő. Így CSAK a szigorítás nem más, mint egy újabb DEMAGÓGIA a romák elleni gyűlöletspirál fokozásában.
- Illetve a „közösségi normák betartására való nevelés” rész ellentmond a „A Jobbik javaslatai a cigánybűnözés felszámolásáról” program „Ezen oknál fogva a Jobbik határozottan fellép minden olyan kormányzati törekvés ellen, amely a társadalom, a közélet vagy az állammechanizmus bármely szegmensében az erőszakos integrációra törekszik. Ezek közül is kiemelkedő szerepet tölt be az oktatás és nevelés, amelynek különböző szintű intézményeiben eredményes munka; az adott szituációtól függően; gyakran kizárólag szegregáció alkalmazásával végezhető.” mondataival.


Bethlen Gábor program 9 / 5: „A válságos helyzetben lévő megyékben a cigánybűnözés megelőzésére és felderítésére szervezeti egység létrehozása a rendőrségen belül.”
- Íme a nyílt rasszizmus! CSAK a cigánybűnözés megelőzésére? csak a cigány által elkövetett bűnözés a bűnözés, vagy a bűnüldözés faji származástól független? A szervezeti egységek alatt gettók értendők – áram alá helyezett szögesdróttal körbekerítve? És mit ért megelőzés alatt? A romák szabad mozgáshoz és lakhelyváltoztatáshoz való joguktól történő megfosztást?


http://ciganybunozes.com/content/view/44/35/
A Jobbik javaslatai a cigánybűnözés felszámolásáról

A Jobbik Magyarországért Mozgalom szerint az olaszliszkai lincseléssel nyilvánvalóvá vált, hogy a rendszerváltást követő 16 év kormányzatainak romapolitikája megbukott, a cigányság felzárkóztatására minden részletében alkalmatlannak bizonyult és elmélyülő magyar-cigány etnikai feszültséget eredményezett. A probléma megoldására irányuló érdemi beavatkozás érdekében a Jobbik a következő válságmegoldási stratégiát tartja célravezetőnek.

I. Meg kell szüntetni a romák pozitív diszkriminációját, el kell törölni minden olyan törvényt, jogszabályt vagy rendeletet, amely demokráciában megengedhetetlen módon a cigányságot hazánk nem cigány állampolgáraival szemben kivételezett helyzetbe juttatja!
A Jobbik szerint a roma entitásnak, faji alapon nincs joga:
1.: a saját (lovári és beás) nyelv használatához
2.: kisebbségi önkormányzatok alapításához, választásához és működtetéséhez
3.: saját entitásbeli kultúrájuk ápolásához és megőrzéséhez – így például a cigányzenéhez sem, vagy a saját temetkezési szokásaikhoz sem!
4.: saját, kultúrájukra jellemző kulturális esemény megtartásához (pl. romabál)
5.: saját hagyományaik szerinti vallásgyakorláshoz (pl.: mise, vagy gyászszertartás lovári nyelven)
6.: Valaki mondjon már egy olyan jogszabályt, mely a romákat „kivételezett helyzetbe juttatja” CSAK a roma entitáshoz való tartozás okán…

II. A médiának a cigányok által elkövetett bűncselekmények etnikai vonatkozásait elhallgató gyakorlata ellentmondásban áll a jogkövető magyar lakosság mindennapi tapasztalataival, s a jövőben a médiumok feladata, hogy a nyílt közbeszéd megvalósulása érdekében kimondja a valóságot: a cigánybűnözés létezik!
1.: A Jobbik úgy véli, hogy majd párttitkár nemzettestvér eldönti, hogy mit írhat, vagy írjon le a sajtó…
2.: Vagyis MINDEN bűnözést cigánybűnözésnek KÖTELEZŐ feltüntetni.
3.: Ahogy a Jobbik Bethlen Gábor Programja is tartalmazza – a Jobbik fel akarja számolni a szólás, a véleménynyilvánítási, lelkiismereti és sajtószabadságot.

III. A romák kultúrájának számos eleme szöges ellentétben áll az európai normával, s közösségeik jelentős része a többségi társadalomba való beilleszkedési szándék legcsekélyebb jele nélkül teszi lehetetlenné az egymás mellett élést romák és nem romák között. Ezen oknál fogva a Jobbik határozottan fellép minden olyan kormányzati törekvés ellen, amely a társadalom, a közélet vagy az állammechanizmus bármely szegmensében az erőszakos integrációra törekszik. Ezek közül is kiemelkedő szerepet tölt be az oktatás és nevelés, amelynek különböző szintű intézményeiben eredményes munka; az adott szituációtól függően; gyakran kizárólag szegregáció alkalmazásával végezhető.
1.: A Jobbik ezzel meghirdette a faji alapon történő elkülönítést az oktatás, kultúra, a közigazgatás területén – vagyis meghirdette az APARTHEID programját.
2.: A Jobbik szerint a roma entitásnak, faji alapon nincs joga:
a) a közép- és felsőoktatási tanulmányok végzéséhez, képzéshez – így szakképzéshez, szakképesítéshez sem
b) kulturális rendezvényeken való részvételhez,
c) közintézmények látogatásához-igénybevételével,
d) a közigazgatásban való részvételhez – így például vállalkozás folytatásához, cégalapításhoz, adóügyek személyes intézéséhez sem,
e) közügyekben való részvételhez
f) a szabad lakhelyváltoztatáshoz
g) a foglalkozás szabad megválasztásához
mert erőszakos társadalmi integráció és a társadalom erőszakos integrációja MINDENKIRE (a társadalom minden tagjára) nézve a KÖTELEZŐ középiskolai oktatás, a tankötelezettség, a közigazgatásban való KÖTELEZŐ részvétel (pl.: adózás, hatósági ügyekben való részvétel –mint anyakönyvezés, lakcímváltozás, központi nyilvántartásban szereplő tulajdonszerzés, társadalombiztosításban való részvétel). Vagy a helyi közéletben való részvétel, pl.: katasztrófa-helyzetben történő segítségnyújtás, kötelező polgárvédelmi munka – pl.: árvízi védekezés.

IV. Át kell alakítani a segélyezés rendszerét és szerkezetét! A kontroll nélküli anyagi támogatást célirányos egyéb támogatási formákka kell helyettesíteni, az anyagi juttatások heti rendszerességű közmunka végzéséhez legyenek köthetőek, kivételt ez alól a kötelezettség alól csak az arra bizonyítottan rászorulók képeznének.
1.: a (köz)munkaerő ára a munkabér, mely után TB járulék fizetendő, és jogszerző idő a nyugdíjra nézve. A segély viszont TB mentes, és nem számít bele a nyugdíjba. Így a Jobbik meglopná aljas módon a kötelező kényszermunkára vezényelt segélyezetteket, ha a közmunkáért nem BÉRT, hanem SEGÉLYT adna.
2.: majd párttitkár nemzettestvér faji alapon eldönti, hogy ki a rászoruló és ki nem (?)
3.: a célirányos támogatási formák csak kötötten vehetők igénybe – sok helyen történt meg, hogy a segély helyett adott vásárlási utalványt csak meghatározott üzletekben, meghatározott termékekre lehetett beváltani; és ezek a „szociális boltok” az utalványért sokkal drágábban adták azt az adott terméket, mintha normál üzletben vette volna meg kápéért.
4.: itt felmerül annak a lehetősége, hogy kikerülhetnek a normál boltokra a „csak fehéreknek” tábla. Vagyis a Jobbik ismét meghirdette az APARTHEID programját.
5.: a heti rendszerességgel végzendő közmunka gátolja a munkanélkülit a végső elhelyezkedésben, mert például a közgyógyellátást, vagy a temetési segélyt, netán a lakhatási támogatást is le kellene dolgozni – így mondjuk csak heti három napra tudna elhelyezkedni a segélyezett munkaviszonyba, mert két napot –robotként, mint anno a jobbágyok- kötelező közmunkán kellene töltenie. Vagy pedig hétvégéken történne a közmunka – ingyen, az önkormányzatnak megspórolva a TB járulékokat.

V. A Jobbik a magyarországi cigánykérdés megoldását égetően fontos, elodázhatatlan és gyökeresen új szemléletű romapolitika kidolgozásában és bevezetésében látja, melynek megalkotásában valamennyi politikai erő, civil szervezet és a cigányság vezetőinek részvétele egyaránt és nélkülözhetetlenül szükséges.
1.: A Jobbik eddigi megnyilvánulásai, az Árpádsáv fajgyűlöletet, a Magyar Gárda vonulásai után hogyan képzeli azt BÁRKI, hogy EZEK UTÁN a roma entitás képviselői bármilyen szinten is együttműködjenek azzal a politikai organizációval, mely a roma entitásnak a LÉTHEZ való jogát is elvitatja?
2.: Működik-e az, hogy a társadalom egy adott csoportját gyalázzuk a végletekig, aztán azt akarjuk tőle, hogy működjön együtt a gyalázókkal?
3.: az eddigiekből a „cigánykérdés” kifejezés használata erősen hasonlít a 30’as évek Németországában a „zsidókérdés” NSDAP általi használatához.
4.: A Jobbik azokkal a cigányvezetőkkel akar együttműködni, akiket folyamatosan gyaláznak, és akik ellen az Árpádsáv szabályos hajtóvadászatot tart? Vagy párttitkár nemzettestvér kinevezi valamely nemzettestvért „a cigányság vezetőjének”? És milyen cigányvezetőkre gondolt a Jobbik azután, hogy elvitatta a roma entitásnak az önkormányzatisághoz, a közéletben való részvétel jogát is?

mizar | 2009. augusztus 10. | 20:54:09

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Frigyes | 2009. augusztus 10. | 20:53:52

mizar | 2009. augusztus 10. | 18:43:10

A Jobbik programjairól némi adalék, és vélemény:
http://www.geocities.com/morvayviktor/jobbik_ep_program_velemeny.htm
http://www.geocities.com/morvayviktor/a_jobbik_egy_naci_organizacio.htm

A Gárda nem ütött? A teljesség igénye nélkül:
- a Magyar Gárda részese volt a 2008-as melegfelvonulás megtámadásának. A qrvulinfon egy gárdista maga dicsekedett a tettével – a kődobáló, melegeket verő tettével.
- vasmegyeri kocsmaincindens 2008 decemberébőlk (forrás: szon.hu)
- lőkösházai sírgyalázást követő gárdajárás (forrás: beol.hu)
- gárdista viperával Gesztelyen 2008 novemberében
- és mi is volt az abádszalóki borotvapengés torokelvágó, romákhoz ablakon besurranó gárdistával?
- Mi is történt Tiszavasváriban 2009 június 10.-én?


babhun | 2009. augusztus 10. | 18:51:48
„A Jobbik, a Gój motorosok, a Gárda és többi szélsőséges most vegytisztán bizonyítja rasszista mivoltát: az ártatlanul lemészárolt roma áldozatok nem áldozatok, csak az ártatlanul megölt nem roma áldozat az igazi áldozat, mert ő a mi rasszunkhoz tartozik. Amíg mindenki csak a saját áldozatait siratja, amíg mindenki csak bosszúért kiált, addig csak egyre több és több vér fog folyni.” – EZ ÍGY IGAZ!

„Aránytévesztés az elmúlt időszak gyilkosságait és a melegek felvonulása kapcsán történteket összemosni.”
- Lehet, hogy aránytévesztés, de a melegfelvonulások Jobbik és Magyar Gárda által (is) szervezett megtámadásai ugyanabból az ideológiai körből erednek; vagyis a szélsőjobb a maga felsőbbrendűségét hirdetve jogot formál arra, hogy veleszületett preferenciák és tulajdonságuk alapján társadalmi csoportokat jogkorlátozzanak, vagy jogfosszanak. Az élethez való jog minden egyébnél előrébb sorolt alapjog – de ugyanúgy a gyülekezési, a véleménynyilvánítási jog is erős; nem beszélve a testi épséghez való jogról. Mert lehet, hogy a szexuális orientáció megvallásának megzavarása Budapest egy belvárosi sugárútján a sorozatgyilkossághoz egyszerűen nem mérhető – de az, hogy nem maradt halott Budapest utcáin a melegfelvonulások megtámadása után, az nem a támadásban részvevő jobbikosok és gárdisták szándékán múlott!


nimród | 2009. augusztus 10. | 19:55:03
„Ugyanakkor elengedhetetlen, hogy a többségi társadalom tagjait ért sérelmekről is nyíltan és őszintén beszéljünk. Magyarán: a cigány bűnözők tetteiről, a gyilkosságoktól az erőszakon át a tyúk- és uborka lopásokig.”
- A helyén kezelve, a súlyának megfelelően kell róla beszélni. Nem arra használva, hogy egy teljes etnikumot gyalázzunk! Nem úgy, hogy a híreket manipulálva úgy állítsuk be a problémát, hogy kizárólag ebből áll a bűnözés! Nem úgy, hogy faji alapon diszkriminálunk elkövető és elkövető között- ahogy te is teszed a „cigány bűnöző” kifejezéssel!


1 vélemény | 2009. augusztus 10. | 20:02:26
„szerinted elérhetjük azt is hogy pl a gárda vagy a jobbik pont a bünözésellen lépve fel pl szolidáris a meggyilkolt anyával és gyerekével?? vagy ez nem elképzelhetö???”
- A Jobbik vagy a Magyar Gárda szolidáris egy cigánnyal? KIZÁRT! Szerintük minden roma bűnöző, csak azért mert romának született…

spartacus | 2009. augusztus 10. | 20:50:10

Segitettel, ekletans peldajat adtad a

"sunyi magyar szalonrasszista, aki ezerrel probalkozik politikailag PC-nek lenni"

viselkedesnek.

mizar | 2009. augusztus 10. | 20:49:14

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mizar | 2009. augusztus 10. | 20:46:42

Moderálási alapelvek- komment törölve -

1 vélemény | 2009. augusztus 10. | 20:46:37

1/2csaszi-azért mert neked nem jut eszedbe vagy máshogy látod a kérdés még ott van-és marad.a szorakozás nem -óó?való élet215.szabálya mer nem neked jutott eszedbe valami azért nem feltétlen hülyeség!!!azé üdv neköd

Moliere | 2009. augusztus 10. | 20:46:23

Mintha a fogát húznák, úgy szólal meg az elnök. Ráadásul személyrag nélkül beszél: "a romák megvédése becsületbeli ügy" (nem pedig ügyÜNK, nekÜNK, a magyarországi politikai közösség tagjainak).

Nem sok, de azért valami, ennek is örülni kell. Mint korábban említettem, hamarabb nem ért rá, hétvége volt.

tiltott_baker | 2009. augusztus 10. | 20:39:05

Moderálási alapelvek- komment törölve -

csaszi/2 | 2009. augusztus 10. | 20:35:39

1 velemeny

eleg sok hulyeseg tud eszedbe jutni, raadasul le sem tudod irni. Mit csinalsz errefele, szorakozol?

spartacus | 2009. augusztus 10. | 20:32:18

mizar | 2009. augusztus 10. | 18:11:13

vakablak: Majd mondok, ha te mondasz egyet, amikor igazolhatóan magyarok lőttek agyon sörétes puskával cigányt.

(Egyébként honnan tudják, hogy az áldozat cigány? Úgy tudom nem lehet különbséget tenni, hivatalos iratban feltüntetni.
A liberális és a hivatalos állami felfogás szerint Magyarországon magyar gyilkolja a magyart).
Ja, hogy cigánynak vallja magát? Amikor elkövető akkor magyar ugye?)


mizar | 2009. augusztus 10. | 18:39:46
mobil11: Miért ne vonulhatnának?

spartacus | 2009. augusztus 10. | 20:28:01

"immortal: Most a saját ház felgyújtása a divat. Természetesen előbb tízmilliókra biztosítják a putrit.

Egy ilyen esetrol tudunk, ahol egy cigny szarmazasu bunozo ezt megtette. A te kommented: most ez a divat, ... biztositJAK a putrit. Altalanositassz, eloiteleted vannak az orszagod bizonyos retegei ellen.

2402peter | 2009. augusztus 10. | 20:26:29

mizar,neked nagyon igazad van. Ennek a spartacus-nak nagyon hülyének kell lenni, hogy ilyeneket ir.

mizar | 2009. augusztus 10. | 20:24:19

Moderálási alapelvek- komment törölve -

spartacus | 2009. augusztus 10. | 20:22:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

1 vélemény | 2009. augusztus 10. | 20:22:19

20:02-es kérdésemre vajon van válasz , és föleg jó válasz??

spartacus | 2009. augusztus 10. | 20:22:01

Oreg, hanszsszor idezzelek? Te enyleg nem tud sz olvasni. Azt allitottad, Te nm irsz rasszita bejegyzeseket, es arra biztattal, mutassak csak egyet is.

"spartacus | 2009. augusztus 10. | 19:08:45
mizar | 2009. augusztus 10. | 18:14:05
"immortal: Most a saját ház felgyújtása a divat. Természetesen előbb tízmilliókra biztosítják a putrit."
Adott egy eset, ebbol te altalanositassz. Faji eloiteleletet fogalmaztal meg. Rasszista beallitottsagu vagy."

Tenyleg ennyira alulvezerelt vagy, vagy csak szorakozol?

mizar | 2009. augusztus 10. | 20:21:27

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mizar | 2009. augusztus 10. | 20:20:00

Moderálási alapelvek- komment törölve -

spartacus | 2009. augusztus 10. | 20:19:22

Helyesen; meg hat kellemetlen is

mizar | 2009. augusztus 10. | 20:18:51

Moderálási alapelvek- komment törölve -

spartacus | 2009. augusztus 10. | 20:14:21

spartacus | 2009. augusztus 10. | 20:03:03

Es mizar elmeneklt. Hiaba, jobbereink nem szeretik a tenyeket, meg ha kellemetlen is, amikor hazugsagon kapjak a lelkes jobbos kommentelot.
Marad a bolsizas, ahhoz ertetek, de vitakultura meg mutatoban sincs (szelso)jobboldalt.

spartacus | 2009. augusztus 10. | 20:12:46

pentagram | 2009. augusztus 10. | 20:11:44
"Minden ember megvédése emberi kötelesség kellene, hogy legyen, az elkövetők mielőbbi elfogása lenne becsületbeli ügy."

Es a magyar kozeletet jobboldalrol megfertozo naci, rasszista megnyilvanulasok mielobbi befejezese.

pentagram | 2009. augusztus 10. | 20:11:44

Minden ember megvédése emberi kötelesség kellene, hogy legyen, az elkövetők mielőbbi elfogása lenne becsületbeli ügy.

spartacus | 2009. augusztus 10. | 20:08:13

Én szerinten itt az àlamnak kellene szigoru hatàrozatokat tenni, hogy a romàk-nak tanulniuk kellene."Buta vagy fiam, az is maradsz"

Van altalanos tankotelezettseg, szoval ezen nem mulik. Egyebkent nehany kommentelot is visszaultetnek az iskolapadba, vegyek at megegyszer a huszadik szazadi Europa tortenetet.

2402peter | 2009. augusztus 10. | 20:05:52

Na,hagy mondjak valamit. 1970-ig a bérkocsis utcàban laktam, ami nem valami szuper hely.Nagyon sok cigànnyal laktam együtt. A baràtaimhoz tartoztak többek között a sajnos elhunyt Pege Aladàr (bögös, a magyar Paganini),az ugynevezett "kis pecek" (Europa hires dobosa),és a Duka Norbertel( bögös) jàrtam a bacso-ba. Nem volt semmi baj, semmi lopàs, vagy verekedés vagy öldöklès.Hogy miért nem? Szerintem, mert akkor màr a romàk-nak iskolàba kellett jàrniuk, ès ha zenèszek akartak lenni, el kellet végezniük a gimit érettségivel.Ezt az akkori àlam irta elö,tehàt a komcsi idöben mégis volt valami jo.Én szerinten itt az àlamnak kellene szigoru hatàrozatokat tenni, hogy a romàk-nak tanulniuk kellene."Buta vagy fiam, az is maradsz" mondja a szolàs mondàs.

mizar | 2009. augusztus 10. | 20:03:38

Moderálási alapelvek- komment törölve -

spartacus | 2009. augusztus 10. | 20:03:03

mizar | 2009. augusztus 10. | 19:58:43
"spartacus: Na, idézzél bolsika, Sztálin kis vörös katonája. Várom."

Emer, most fejezd be a sorozest, mert megartott. Ideztelek egy oraval ezelott. Es meg messzire sem kellett mennem, mar ebben a topikban talaltam toled rasszista megnyilatkozast:

spartacus | 2009. augusztus 10. | 19:08:45

mizar | 2009. augusztus 10. | 20:02:43

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nimród | 2009. augusztus 10. | 20:02:32

mizar megállás nélkül osztja itt az észt. Lehet, hogy felnőttként érte meg az Antall kormány időszakát. (Vagyunk így jó páran.)Csak éppen már akkor sem értette, hogy mi történik körülötte.

1 vélemény | 2009. augusztus 10. | 20:02:26

nimród-van igasság amit beszélsz de mi van ha ugy anblokk beszéljük kia bünözést pl amit nem romák követnek el azt is!-igy szerinted elérhetjük azt is hogy pl a gárda vagy a jobbik pont a bünözésellen lépve fel pl szolidáris a meggyilkolt anyával és gyerekével?? vagy ez nem elképzelhetö???márha egyáltalán szükség van pártgárda vonulására -most be van tiltva vagy nincs?, -ha igen akkor rá nem vonatkoznak a törvények???ha igy van milyen erkölcsi alappal lép fel a bünözés ellen ha ö se tartja be a törvényeket??ezek olyan kérdések félek nem tud megnyugtató válasz adni senki!

mizar | 2009. augusztus 10. | 19:58:43

Moderálási alapelvek- komment törölve -

spartacus | 2009. augusztus 10. | 19:55:04

mizar

Kertel, idezzek akarcsak egy rasszista bejegyzest toled. Megtettem.
Cserebe lebolsevikoztal, anelkul hogy barmit tudnal rolam, vagy barmi "bolsevik" megnyilvanulast tettem volna.

Mi a velemenyed az altalam idezett hozzaszolasodrol, kicsi naci?

nimród | 2009. augusztus 10. | 19:55:03

Ártatlan cigányok, köztük nők és gyermekek gyalázatos meggyilkolását valóban az egész társadalomnak el kell ítélni. Ugyanakkor elengedhetetlen, hogy a többségi társadalom tagjait ért sérelmekről is nyíltan és őszintén beszéljünk. Magyarán: a cigány bűnözők tetteiről, a gyilkosságoktól az erőszakon át a tyúk- és uborka lopásokig. Ezek elhallgatása, letagadása a Jobbik és a náluk is szélsőségesebb rétegek, sőt a gyilkosok malmára hajtja a vizet.

1 vélemény | 2009. augusztus 10. | 19:49:52

lehet hogy kicsit késön lehet hogy nem ,mindenesetre megszólalt köztársasági elnök úr. és amit mondott arra egy lehet a válasz megfogadjuk,magunkba nézünk ,és ki ki úgy cselekszik ami jogállamban elfogadott.ez nem csak joga kötelessége is.(csak zárójelben kiváncsi vagyok szép hazánkban van e olyan cselekedet, megszólalás, amit úgy ahogy van elfogadunk -de ,ha, meg, ö is meg ö se, nélkül reménykedem.

Mucius Scaevola | 2009. augusztus 10. | 19:44:12

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mizar | 2009. augusztus 10. | 19:41:13

Moderálási alapelvek- komment törölve -

greg | 2009. augusztus 10. | 19:41:09

Szép és gazdag a magyar nyelv. " Együtt kell érezni. " Vagy " El kell ítélni. "
Majd a Dalai láma elítéli biztos, a tibeti nyelvben biztos létezik mind az egyes szám, mind a fejedelmi többes.

Ha azt mondom, hogy " el kell ítélni " vajon elítélem-e, elítélek-e akármit is ?

mizar | 2009. augusztus 10. | 19:37:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mizar | 2009. augusztus 10. | 19:35:44

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Mucius Scaevola | 2009. augusztus 10. | 19:34:46

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mizar | 2009. augusztus 10. | 19:33:50

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Mucius Scaevola | 2009. augusztus 10. | 19:32:21

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mizar | 2009. augusztus 10. | 19:28:10

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nimród | 2009. augusztus 10. | 19:27:42

"Jó példa erre, hogy Antallék vissza akarták állítani a grófi és egyéb címeket" -írja Mizar. Csak azt nem tudom, honnan vette ezt a marhaságot?

mizar | 2009. augusztus 10. | 19:27:30

Moderálási alapelvek- komment törölve -

spartacus | 2009. augusztus 10. | 19:18:06

Es mizar eltunt! Apro boldogsag a mai napra. Aki a kicsit nem becsuli... :-)

spartacus | 2009. augusztus 10. | 19:14:49

mizar | 2009. augusztus 10. | 19:00:57
Meg amikor probaltok, akkor sem tudtok politikailag korreltul megnyilvanulni. Kicsi naci, van meg mit tanulni!

spartacus | 2009. augusztus 10. | 19:08:45

mizar | 2009. augusztus 10. | 18:14:05
"immortal: Most a saját ház felgyújtása a divat. Természetesen előbb tízmilliókra biztosítják a putrit."

Adott egy eset, ebbol te altalanositassz. Faji eloiteleletet fogalmaztal meg. Rasszista beallitottsagu vagy.

JFK2008 | 2009. augusztus 10. | 19:03:40

Mizar: Jó ha tudod, ez a hazád alkotmányában szerepel:

"68. § (1) A Magyar Köztársaságban élő nemzeti és etnikai kisebbségek részesei a nép hatalmának: államalkotó tényezők.

(2) A Magyar Köztársaság védelemben részesíti a nemzeti és etnikai kisebbségeket. Biztosítja kollektív részvételüket a közéletben, saját kultúrájuk ápolását, anyanyelvük használatát, az anyanyelvű oktatást, a saját nyelven való névhasználat jogát."



mizar | 2009. augusztus 10. | 19:00:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Pali | 2009. augusztus 10. | 18:59:02

"Sólyom: a romák megvédése becsületbeli ügy" - es melyik magyar allampolgar megvedese nem az?

mizar | 2009. augusztus 10. | 18:57:30

Moderálási alapelvek- komment törölve -

spartacus | 2009. augusztus 10. | 18:55:03

mizar | 2009. augusztus 10. | 18:39:46
"mobil11: Miért ne vonulhatnának? Nekem van cigány, zsidó és arab barátom is.
Egyikünk sem ült föl a megosztó ballib propagandának, továbbra is barátok vagyunk."


nem nagyon hiszem. Talan mutasd meg nekik a kommentjeidet.

mizar | 2009. augusztus 10. | 18:51:55

Moderálási alapelvek- komment törölve -

babhun | 2009. augusztus 10. | 18:51:48

A helyzet valóban rendkívül kritikus és pattanásig feszült. Zsigeri reakciók és butuska általánosítgatások helyett talán józan észre és önvizsgálatra lenne szükség ezen a ponton. Sólyom nyilatkozata teljesen korrekt. Remélem, hogy Sólyom és a miniszterelnök továbbra is abszolút prioritásként kezelik ezt a bűnügyet és hasonló hozzáállást csikarnak ki az érintett hatóságoktól.

Mizar:
Az áldozat etnikai/vallási hovatartozását, adott esetben szexuális orientációját a törvények szerint nyilván lehet tartani, a tettesekét nem. Ugyanis, ha valaki faji vagy vallási hovatartozás alapján választja ki áldozatát, akkor tettét aljas indokból követi el, ami súlyosbító körülmény. Viszont, mint minden jogállamban, mindenki egyénileg felel a tetteiért, tehát az elkövető etnikai hovatartozása nem lehet sem enyhítő, sem súlyosbító körülmény. Precedens értékű lesz, ha ennek a gyilkosságsorozatnak az elkövetőit elkapják és a bíróság megalapozottnak látja a rasszista indítékot.

Jehu:
Aránytévesztés az elmúlt időszak gyilkosságait és a melegek felvonulása kapcsán történteket összemosni. Az élethez való jog minden egyébnél előrébb sorolt alapjog. A szexuális orientáció megvallásának megzavarása Budapest egy belvárosi sugárútján szerintem ehhez egyszerűen nem mérhető.

A Jobbik, a Gój motorosok, a Gárda és többi szélsőséges most vegytisztán bizonyítja rasszista mivoltát: az ártatlanul lemészárolt roma áldozatok nem áldozatok, csak az ártatlanul megölt nem roma áldozat az igazi áldozat, mert ő a mi rasszunkhoz tartozik. Amíg mindenki csak a saját áldozatait siratja, amíg mindenki csak bosszúért kiált, addig csak egyre több és több vér fog folyni.

tiltott_baker:
A robbanás úgy néz ki, hogy egyre több ártatlan ember hal meg vagy lesz valamilyen erőszakos bűncselekmény áldozata, a szélsőségesek (akik között persze még csak nyomokban sincsen áldozat egyik oldalon sem) meg egyre hangosabban kiáltanak bosszúért. Ez önerősítő folyamat, amely egy idő után a paramilitáris szervezetek megjelenését, a bűnüldöző és egyéb erőszak-szervezetek polarizálódását és radikalizálódását vonja maga után, amely polgárháborúhoz és a törvényesség megszűnéséhet vezet. A kiutat külföldi hadsereg bevonulása, vagy katonai diktatúra bevezetése szokta megoldani. Ettől még azért messze vagyunk.

Artúr király | 2009. augusztus 10. | 18:51:28

Moderálási alapelvek- moderált komment -

St, tvbb mgyk: kztrssg lnk rnk mr rgn mg klltt vln szlln z rszg kzbztnsgnk s kzmrlnk drsztks rmls gybn. Mlynk rdj z vk t szrt psszrz lbrls pltk. trvnynk nncs vssztrt rj, krhtlmnk nncs tkntly s brskds htknysg bk htsj ltt vn. bbn z rszgbn l lht lpn szmszd nn lmjt, bbn z rszgbn lht zsrkmtr klcsnt dn, bbn z rszgbn gyn lht vrn gy mbrt nylt tcn, bbn z rszgbn fl lht gyjtn TV-szkhzt,srts pskvl lht lvldzn, dszkbn lht ksln, fcmccsn lht rsszst rgmskt bkbln, fssztd kpszknk lht nknyskdn. zzl szmbn tnr nm mlht fl szvt z t lgcz gyrkkl szmbn, mrt z ngy ksbbsg nrztbn bkld slb bszm pkjt, k tnrnt, vgy rt jl mgvr. tt z lj mbrknk, brsznr vl tkntt nlkl mndnt lht, mrt nm kll flnk trvnytl, rndrtl, brsgtl. z vn, lnk r, hhz mt szl, lyn rszg szlttt z n lnksg ltt.

mobil11 | 2009. augusztus 10. | 18:47:41

Moderálási alapelvek- komment törölve -

zalailáma | 2009. augusztus 10. | 18:47:35

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mobil11 | 2009. augusztus 10. | 18:47:34

Moderálási alapelvek- komment törölve -

JFK2008 | 2009. augusztus 10. | 18:47:33

Jobb kesobb, mint soha.

Mellesleg a romák megvédése nemcsak becsületbeli ügy, hanem a magyar állam alkotmányos kötelessége. Jó lenne ezt explicit módon a KE-töl hallani, aki a magyar állam alkotmányos államföje.

mobil11 | 2009. augusztus 10. | 18:47:05

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mizar | 2009. augusztus 10. | 18:46:44

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mizar | 2009. augusztus 10. | 18:43:10

Moderálási alapelvek- komment törölve -

evianna | 2009. augusztus 10. | 18:42:17

mizar:
szerintem olyan hangulatot kell kialakítani és azt kell érzékeltetni, hogy "ezt ne!"
ez egy olyan dolog, mint az, hogy börtönökben, ahol aztán igazán nem feddhetetlen erkölcsű emberek ülnek, az apa- és anyagyilkosok messze lent, a ranglista alján találhatók, náluk lejjebb azt hiszem, már csak a kiskorúak megrontói vannak, akiket még a nemi erőszakért elítéltek is megvetnek.
na, ezt kellene szerintem kialakítani: mindegy, hogy ki, mindegy, hogy miért, de aki védtelen embereket öldös, az nem ember.

mizar | 2009. augusztus 10. | 18:39:46

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mobil11 | 2009. augusztus 10. | 18:39:35

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tiltott_baker | 2009. augusztus 10. | 18:39:33

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mizar | 2009. augusztus 10. | 18:36:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mobil11 | 2009. augusztus 10. | 18:36:40

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mizar | 2009. augusztus 10. | 18:34:36

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mobil11 | 2009. augusztus 10. | 18:30:22

Moderálási alapelvek- komment törölve -

giorgio | 2009. augusztus 10. | 18:28:42

"fehérek közt egy európai"

HIRDETÉS
Sólyom László a Bajnai G...
Sólyom László a Bajnai Gordonnal tartott megbeszélése után a Sándor-palotában
Népszabadság - Móricz Simon

Együtt kell érezni a cigányokkal a gyászban, az árván maradt gyerekekkel, a megcsonkított családokkal, a cigány közösséggel, amely a gyilkosságsorozat egyedüli célja, elszenvedője - jelentette ki Sólyom László köztársasági elnök hétfőn a Sándor-palotában, miután hivatalában fogadta Bajnai Gordon miniszterelnököt, előtte pedig Kállai Ernő kisebbségi ombudsmant.

Az államfő szerint a cigányság az a csoport, amelynek minden oka megvan arra, hogy továbbra is rettegjen a gyilkosságsorozattól. A köztársasági elnök drámai hangvételű nyilatkozatában ítélte el a kislétai, illetve a többi, romák elleni támadást, robbanásveszélyesnek nevezve a cigányság helyzetét.

"A gyilkosságsorozat nem cigány-ügy, egész Magyarország stabilitását érinti" - fogalmazott Sólyom, aki becsületbeli ügynek nevezte a romák megvédését. Aaz egész társadalomnak szolidaritást kell vállalnia a cigány közösséggel, tette hozzá.

HIRDETÉS

Ha ez a helyzet tovább fokozódik, ha nem körvonalazódik megoldás, illetve "nem lesz érezhető a szolidaritás, akkor valóban  robbanásveszélyes helyzettel állunk szemben" - hangsúlyozta az államfő

Az elnök biztosította a cigányságot arról, hogy Magyarország mellettük áll; "a történteket nem lehet kisebbíteni, csak elítélni; erre nincs feloldozás" - mondta Sólyom László.

Az államfő elismerően szólt a rendőrség erőfeszítéseiről, és mint fogalmazott, biztos benne, hogy a gyilkosok veszítenek majd. Meggyőződésének nevezte, hogy a rendőrség minden lehetőséget megragad a nyomozás érdekében.

Az államfő és a miniszterelnök találkozója után Bajnai nem nyilatkozott, és Sólyom Lászlótól sem kérdezhettek az újságírók. Az egyeztetést egyébként a kormányfő kezdeményezte - elsősorban a költségvetésről -, de Sólyom László kérte, hogy elsőként a kislétai gyilkosság ügyével, következményeivel, a kormány ezzel kapcsolatos lépéseiről beszéljenek.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    142 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS