Sok volt a bébiétel: kétmilliós büntetést kapott a TV2

Burkolt reklámozásért közel kétmillió forintra büntette a Médiatanács a TV2-t.

A médiahatóság indoklása szerint a kereskedelmi csatorna Babapercek és Babavilág című műsorainak tavaly májusi és júniusi adásaiban indokolatlanul hangsúlyosan jelenítettek meg többek között egy bébiétel-forgalmazó céget, egy magzatvédő-vitamin gyártót és egy árnyékolótechnikával foglalkozó vállalkozást.

A Médiatanács közleménye szerint a jelentős befolyásoló erejű médiaszolgáltatóknál folyamatos ellenőrzéseket végez a hatóság annak érdekében, hogy a médiatörvényben foglaltak minden esetben maradéktalanul teljesüljenek. A testület döntése szerint a TV2 a tavaly május-júniusi vizsgált időszak alatt háromféle törvényi előírást szegett meg: öt alkalommal közvetlen áruvásárlásra hívott fel egy műsorszámban, három alkalommal indokolatlan hangsúlyt adott a megjelenített terméknek, valamint tízszer burkolt reklámot sugárzott.

A TV2 együttesen 1,92 millió forintos büntetése nem előzmény nélküli. A Médiatanács már korábban több határozatban összesen 63 jogsértés miatt, együttvéve 6,12 millió forint pénzbírságot szabott ki a TV2-re. A csatorna 23-szor sértette meg a műsorszámban közzétett, közvetlen áruvásárlásra való felhívás tilalmát, emiatt a hatóság összesen 2,57 millió forintos büntetést rótt ki rá. 22-szer élt az indokolatlan termékhangsúlyozás jogszerűtlen eszközével, ami miatt a Médiatanács összesen 2,39 millió forint bírságra kötelezte. Végül pedig 18-szor alkalmazott burkolt reklámozást, ezért összesen 1,16 millió forintos büntetésben részesült.

A hatóság február elején már egy 23 millió forintos bírsággal sújtotta a TV2-t az emberi méltóságra, valamit a kiskorúak védelmére vonatkozó jogszabályok megsértése miatt. A kereskedelmi tévé a jogszabálysértést a Mokka és a Tények című műsorainak novemberi adásaiban követte el, amelyek a tragikus bűncselekmény áldozatává vált kisfiú, Szita Bence meggyilkolásával foglalkoztak. A hatóság indoklása szerint a Mokka szerkesztői az áldozat halála okán egy nyereményjátékban tettek fel kérdést a nézőknek a gyilkosság indítékával kapcsolatban. A téma játékkal és nyereményekkel összefüggésben történő szerepeltetése, a bemutatás sértő módja széles körű, jogos felháborodást váltott ki a nézőkből.

A hatóság vizsgálata megállapította, hogy a TV2 szerkesztői a szenzációhajhász, közízlést sértő és megbotránkoztató nyereményjátékkal súlyosan megsértették a médiaalkotmány emberi méltóság védelméről rendelkező szakaszait. A Médiatanács a Tények című hírműsor kapcsán megállapította, hogy a TV2 a meggyilkolt gyermekét gyászoló édesanyát zaklatott lelkiállapotban, kétségbeesetten sírva, minden hírérték nélkül, kiszolgáltatott helyzetben, öncélúan mutatta be.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.