RTL: A reklámadóval vége a sajtószabadságnak
A tervezett reklámadó bevezetése a sajtószabadság végét jelentené Magyarországon - mondta az RTL Group (RTL Csoport) kelet- és délkelet-európai tevékenységéért felelős vezetője a Handelsblattnak.
"Attól kezdve, hogy keresztülviszik ezt az adóztatást, nincs többé sajtószabadság Magyarországon" - mondta Andreas Rudas a német üzleti lap pénteki számában megjelent beszámoló szerint. Az RTL Klub országos kereskedelemi televíziót üzemeltető RTL Magyarország anyavállalatának régiós vezetője hozzátette: a tervezett reklámadó "kísérlet arra, hogy diktatórikus intézkedések nélkül korlátozzák a sajtószabadságot". Megjegyezte: "nem fordulhat elő, hogy ne legyen független sajtó egy Európa közepén fekvő országban". Andreas Rudas úgy vélte, hogy a tervezett adóteher "egyértelműen az RTL-t célozza".
A társaság azonban nem tér ki a konfliktus elől és nem kíván megválni magyarországi érdekeltségétől - mondta a luxembourgi központú, a német Bertelsmann többségi tulajdonában álló RTL Csoport térségi vezetője, kiemelve, hogy "eszünk ágában sincs elhagyni Magyarországot".