Retteghetnek a Komárom megyei rendőri vezetők

Két különböző katonai bűncselekmény - a jelentési- és az ellenőrzési kötelezettség elmulasztása - miatt tett feljelentést Hatala József országos rendőrfőkapitány ismeretlen tettesek ellen az augusztus 16-án az M1-es autópályán esőben halálos motorbalesetet szenvedett Telegdi Zsolt főtörzsőrmester ügyében – közölte az ORFK. Az ügyben a Budapesti Katonai Ügyészség jár majd el.

Az ORFK a tragédia után fegyelmi eljárás keretében vizsgálta, mi okozhatta a hét éves motoros rendőri tapasztalattal rendelkező, fegyelmezett főtörzsőrmester balesetét. Már közvetlenül a baleset után többen tudni vélték a Komárom-Esztergom Megyei Rendőr-főkapitányságon, hogy Telegdi motorjának kopott gumija miatt konfliktusba keveredett feletteseivel, és halála napján is csak felettesei határozott parancsára volt hajlandó nyeregbe ülni.

Az augusztus 16-án meghalt 33 Telegdi Zsolt főtörzsőrmesterre emlékeznek hozzátartozói és kollégái a baleset helyszínén, az M1-es autópályán
Tatabánya, 2010. augusztus 18. A 2010. augusztus 16-án meghalt 33 Telegdi Zsolt főtörzsőrmesterre emlékeznek hozzátartozói és kollégái a baleset helyszínén, az M1-es autópálya 63 kilométerénél. A járőr a baleset előtt jelentette elöljárójának, hogy motorkerékpárjának állapota és a kopott gumik miatt a parancs ellenére nem tud elmenni Budapestre. Ekkor azt az utasítást kapta, hogy menjenek be Tatabányára. Az autópályán elindult a megyeszékhelyre, de a kitörő viharban megcsúszott és halálos balesetet szenvedett. MTI Fotó: Farkas István

Háromszáz méterrel a baleset helyszíne előtt, az autópályán átívelő egyik híd alatt megállt. Többen látták, hogy telefonált. Úgy tudjuk, feletteseivel beszélt, akik aznap reggel az eső ellenére Budapestre küldték a Telegdi által balesetveszélyesnek minősített motorral. Telefonon viszont már azt az utasítást adták neki, hogy hajtson a legközelebbi kapitányságig, és onnan folytassa az útját autóval. Nem jutott el a kapitányságig.

A szakértő szerint a motor még az eső miatt igencsak megromlott útviszonyokhoz képest sem haladt túl gyorsan; igaz, 300 méteren a több tízméteres szakaszokon esővíz borította sztrádán nem is gyorsulhatott fel nagyon. Gumija állapota és mérete azonban nem felelt meg az előírásoknak, és a légnyomás sem volt megfelelő bennük. Állítólag Telegdi felettesei pár nappal korábban rendelték meg az új gumikat. Ma már tudjuk: későn.

Magyar György ügyvéd, az áldozat családjának jogi képviselője az ország egyik legtekintélyesebb igazságügyi gépjármű műszaki szakértőjét, Meleg Gábort kéri fel a rendőrségnek készült szakvélemény értékelésére, szükség esetén kiegészítésére. Azt mondta lapunknak, kétséget kizáróan tisztázni kívánják, kimutatható-e az ok okozati összefüggés a motor (gumaijainak) műszaki állapota és a baleset között. Ennek később, a kártérítési igény benyújtásakor döntő szerepe lehet ugyanis.

Hatala feljelentése ugyanakkor azt sejteti, hogy a fegyelmi eljárás keretében olyan súlyos rendőri mulasztásokra, törvénysértésekre bukkantak, amelyeket a fegyelmi keretében nem lehet „elintézni". És a fegyelmi vizsgálatnak még nincs is vége. Az ORFK illetékesei szerint az legkorábban a jövő hét közepén fejeződhet be, így még az sem zárható ki, hogy a történtek miatt az ORFK vezetője más, esetleg nemcsak katonai jogsértések miatt is kénytelen lesz feljelentést tenni.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.