Rengeteg pénzt bukott el idén Simicska
Az országos televíziók feleakkora állami pénzekhez jutottak idén, mint tavaly, a költések egy jelentős része ugyanis átvándorolt a kábeltévékhez. A médiumok közül, ahogyan tavaly, idén is a Tv2 volt a listavezető, bár az itt megjelent állami költések összege hatvan százalékkal zsugorodott tavalyhoz képest, de listaáron még így is meghaladta a 2,2 milliárd forintot.
Az RTL pedig csak a 25. helyet szerezte meg idén az állami hirdetők által leginkább preferált médiumok toplistáján, míg egy évvel korábban még az 5. volt, noha akkor is mindössze ötödannyi állami pénzt kapott, mint a TV2, idén viszont már csak alig több mint százmillió forintot. Mindeközben az állami televízióknál egyre több pénz landolt: a Duna TV a tavalyi 32 millió forint után idén már több mint 700 millió forint értékű, míg az M1 nagyságrendileg a tavalyihoz hasonló összegű állami reklámhoz jutott.
A két említett országos kereskedelmi televízió mellett látványos csökkenés figyelhető meg a Simicska Lajos üzletember érdekeltségébe tartozó rádióknál is. Drasztikusan, 85 százalékkal visszaesett például a Class FM-en elköltött állami reklámbüdzsé, és a „birodalom" másik zenei adójánál, a Music FM-nél is 77 százalékos volt a csökkenés.
A szintén Simicska-média Magyar Nemzet is 75 százalékkal kevesebb, listaáron számolva alig 150 millió forint állami reklámhoz jutott ebben az évben. Egyharmadával csökkent ebben az évben az ingyenes napilapban, a Metropolban megjelent állami hirdetések összege is, és nagyságrendileg hasonló mértékű visszaesés következett be a Heti Válasz kiadójánál is.
Simicska közterületi reklámcége, a Publimont Kft. is 80 százalékkal kevesebb állami forintokhoz jutott idén az első hét hónapban, vagyis a tavalyi 2,7 milliárd forint után be kellett érnie 570 millió forinttal. A szintén hozzá tartozó Euro AWK Kft. pedig mindegyiknél nagyobb, 92 százalékos állami bevételcsökkenést szenvedett el - tudta meg a Világgazdaság.