Rengeteg pénzt bukott el idén Simicska

Miközben tavaly az év első hét hónapjában a listaáron számolt 19,9 milliárd forintos állami reklámbüdzséből még 36 százalékot hasítottak ki Simicska Lajos médiacégei, az idei 13,8 milliárdos állami büdzséből már csak 12 százalékot. Vagyis 77 százalékkal kevesebb pénz jutott Simicska cégeinek idén, mint tavaly ilyenkor - írta a Világgazdaság.
Idén az első hét hónapban – a tavalyi év hasonló időszakához képest – egyharmaddal visszaesett az állami hirdetők listaáron számolt reklámköltése. Az állami reklámköltés 36 százalékos csökkenésének hátterében feltehetőleg az áll, hogy változott az állami reklámértékesítés stratégiája, és nyár közepéig még nem volt látható jele az időközben felállított Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH) működésének.

Az országos televíziók feleakkora állami pénzekhez jutottak idén, mint tavaly, a költések egy jelentős része ugyanis átvándorolt a kábeltévékhez. A médiumok közül, ahogyan tavaly, idén is a Tv2 volt a listavezető, bár az itt megjelent állami költések összege hatvan százalékkal zsugorodott tavalyhoz képest, de listaáron még így is meghaladta a 2,2 milliárd forintot.

Az RTL pedig csak a 25. helyet szerezte meg idén az állami hirdetők által leginkább preferált médiumok toplistáján, míg egy évvel korábban még az 5. volt, noha akkor is mindössze ötödannyi állami pénzt kapott, mint a TV2, idén viszont már csak alig több mint százmillió forintot. Mindeközben az állami televízióknál egyre több pénz landolt: a Duna TV a tavalyi 32 millió forint után idén már több mint 700 millió forint értékű, míg az M1 nagyságrendileg a tavalyihoz hasonló összegű állami reklámhoz jutott.

A két említett országos kereskedelmi televízió mellett látványos csökkenés figyelhető meg a Simicska Lajos üzletember érdekeltségébe tartozó rádióknál is. Drasztikusan, 85 százalékkal visszaesett például a Class FM-en elköltött állami reklámbüdzsé, és a „birodalom" másik zenei adójánál, a Music FM-nél is 77 százalékos volt a csökkenés.

A szintén Simicska-média Magyar Nemzet is 75 százalékkal kevesebb, listaáron számolva alig 150 millió forint állami reklámhoz jutott ebben az évben. Egyharmadával csökkent ebben az évben az ingyenes napilapban, a Metropolban megjelent állami hirdetések összege is, és nagyságrendileg hasonló mértékű visszaesés következett be a Heti Válasz kiadójánál is.

Simicska közterületi reklámcége, a Publimont Kft. is 80 százalékkal kevesebb állami forintokhoz jutott idén az első hét hónapban, vagyis a tavalyi 2,7 milliárd forint után be kellett érnie 570 millió forinttal. A szintén hozzá tartozó Euro AWK Kft. pedig mindegyiknél nagyobb, 92 százalékos állami bevételcsökkenést szenvedett el - tudta meg a Világgazdaság.

Blogok
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.