Parlament: a földügyek után a MÁV sem vizsgálható
Az ellenzéki politikus közleményében azt hangsúlyozza, hogy frakciójuk nyolcvankilenc képviselői aláírást gyűjtött össze, így a "házszabály minden kritériumának megfelelve fel kellett volna állnia" testületnek. A bizottság a 2010 óta a vasúttal kapcsolatban hozott döntéseket és a vonalfelújításokat vizsgálta volna.
Jávor Benedek szerint bár a Fidesz korábban azt ígérte, hogy kiemelt figyelmet fordít a vasútra, az elmúlt két évben az ágazat "példátlan mértékű leépítése zajlik", a megfelelő szintű szolgáltatások továbbra is csak kívánalmak maradnak, emellett számos vasúti nagyberuházást "indokolatlanul felüláraztak és azokat rendre a Simicska Lajos érdekeltségi körébe tartozó Közgép nyerte".
Az új országgyűlési törvény kiköti, hogy vizsgálóbizottság csak az Országgyűlés ellenőrzési feladatkörében felmerülő, közérdekű, interpellációval, kérdéssel és azonnali kérdéssel nem tisztázható ügy megvizsgálására hozható létre, illetve nem állhat fel vizsgálóbizottság egyedi jogi felelősség megállapítására, továbbá olyan ügyben, amely az Alkotmánybíróság, az Állami Számvevőszék (ÁSZ) vagy az önkormányzatok hatáskörébe tartozik; nem terjedhet ki a vizsgálat döntés előkészítésének szakaszában lévő ügyre és folyamatban lévő büntető, szabálysértési, polgári vagy hatósági eljárási ügyekre sem. Erre a szabályozásra hivatkozva az alkotmányügyi bizottság korábban már több ellenzéki kezdeményezésű vizsgálóbizottság felállítását is elutasította.