Pályázatot írnak ki az új Tisza-híd elnevezésére
Bajnai Gordon a város mellett épülő új Tisza-híd megtekintése során tartott sajtótájékoztatóján elmondta: az ország összes regionális központja közül Szeged nyerte el a legnagyobb összegű uniós támogatást az elmúlt három évben. Ez segíti a korábbi elképzelés megvalósulását, hogy Európában komoly gazdasági szerephez jusson a város. Ezt szolgálja a hamarosan elkészülő M43-as autópálya és a hozzá kapcsolódó Tisza-híd is, amely hatékonyan köti a Dél-Alföldet a nemzetközi vérkeringésbe.
Botka László (MSZP) Szeged polgármestere a helyszínen a város, a megye és a térség legfontosabb beruházásának nevezte az M43-as autópálya megépülését. Mint mondta, a kivitelező tájékoztatása szerint az első szakaszt április elsején adják át, és a véghatáridő továbbra is változatlan, azaz 2010. augusztus 31.
Botka emellett bejelentette, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-vel közösen a közeljövőben elindítanak egy pályázatot, az új híd elnevezésére. A tervek szerint a híd két szerkezeti része június végére összeér. Ezt követően kezdődhetnek el majd a mintegy két hónapig tartó befejező munkák: a dilatációs szerkezetek elkészítése, a szegélyek, korlátok építése, a szigetelés és aszfaltozás.
Európa első, kiemelt kábeles hídjának jobb ártéri íve 374, meder íve 370, bal ártéri íve pedig 52 méter lesz. A hídpályát 1200-1300 milliméteres átmérőjű, 37-48 méter magas cölöpök tartják. Az M43-as autópálya Szeged és Makó közötti 31,6 kilométeres szakasza, valamint a Maros-parti várost elkerülő kétszer egysávos út 61,1 milliárd forintból készül el, s a beruházási költségek 67 százalékát az Európai Unió támogatása fedezi.
Az M43-as autópálya a régi 5-ös utat a 47-es úttal összekötő 6,7 kilométeres szakaszából az első - a 4519-es jelű útig tartó - ütemnek a módosított határidő szerint március 31-ig, a második ütemnek augusztus 31-ig kell teljesen elkészülnie. A többi autópálya szakasz, a híd és a Makót elkerülő út átadási határideje szintén augusztus 31.