Öreg kocsira nem kötnek biztosítást a magyarok
A felmérésben tízezer cascóval nem rendelkező Generali ügyfél szerepelt, és több választ is megjelölhettek, miért nem kötnek cascót. Így került első helyre 51 százalékkal a biztosítás ára, másodikra 36 százalékkal az öreg kocsi, míg a harmadik helyen - 19 százalékkal - az az érv végzett, hogy a biztosítók nem szeretnek fizetni.
A magyar autók átlagos életkora meghaladja a 10 évet, és alig negyedük fiatalabb 5 évesnél. Az autóértékesítések visszaesésével ez az arány tovább romlik.
Az öreg autókra már korábban dolgoztak ki 20-30 százalékkal olcsóbb cascót a biztosítók. Ebben nem eredeti, hanem csak utángyártott alkatrész, és nem a szakszerviz óradíja, hanem egy annál alacsonyabb szerepelt. Az ötletet az adta, hogy kevesen viszik a karambolos autót drága szakszervizbe, illetve gyakran az utángyártott alkatrész ugyanott, ugyanabból készül, mint az eredeti, de ráragasztott logó híján csak a felébe kerül annak.
Miután a piacon ez sem hozott áttörést, most újabb eszközzel próbálkoznak a biztosítók, hogy az öreg autókra is biztosítást köttessenek a tulajdonosokkal. Ez pedig az úgynevezett összeg-biztosítás, amikor a biztosító csak a leszerződött összeget fizeti. Miután az átlagos kár 250 ezer forint, így - általában - erre az összegre szól a biztosítás, viszont alig drágább havi ezer forintnál. (A Posta Biztosító a kötelezőjéhez, míg a Genertel önállóan is kínál ilyet.)
Létezik még egy Magyarország kipróbálatlan módszer, amely viszont Nyugat-Európában általános: nincs külön kötelező-, illetve casco biztosítás, csak minden kárra kiterjedő védelem. Franciaországban ez évi 500 euróba kerül átlagosan, nem több, mint nálunk egy új értékre szóló casco, a hozzá tartozó kötelező felelősségbiztosítással.