Orbánra építik a kampányfinist
Orbán Viktorra építi a kormányoldal a kampányfinist - tudtuk meg. Az immár hetente - és a választókörzetekben is - mért belső fideszes belső közvélemény-kutatások szerint a miniszterelnök személyes népszerűsége meghaladja a Fidesz tetszési indexét és a helyi képviselő-jelöltét is.
Ráadásul a kormányoldal kampány gurui és spin doktorai arra számítanak, hogy Orbán Viktor "akciórádiusza" (hatósugara) az április 6. előtti időszakban megfogalmazott választási üzeneteivel eléri azt a Jobbik-szimpatinzánsi szürkezónát is, amelyet még nem jellemez az extrém szélsőség és radikalizmus. E körben is végeztek méréseket; e szerint a miniszterelnök népszerűbb, mint a Jobbik elnök Vona Gábor.
Az Orbán Viktoros záróakkordot megelőzően a Fidesz-KDNP melletti korteshadjárat folyik; Orbán Viktor a választókörzetek azon "alsó egyharmadát célozza meg az országjárással, amelyek esetén a legkisebb az esélye a Fidesz-KDNP-jelölt győzelmének.
A köztes időszakban pedig a kormányerők a már a plakátokon is látható "négypontos" üzenettel szállnak versenybe: a nyugdíjak reálértékének a megőrzése, a rezsicsökkentés, a családi adókedvezmény, valamint 250 ezer új munkahely.
"Ez a választási program, ezért külön brosúra nem lesz, legfeljebb egy választási kiáltvány" - mondta a Fidesz egyik ismert politikusa. Mások szerint - írta az Atv.hu kedden - biztosan nem lesz miniszterelnök-jelölti vita sem.
A fideszes politikusok tájékoztatása szerint belső méréseik megegyeznek az ismert és nyilvános közvéleménykutatások adataival, így a kétharmados Fidesz-KDNP győzelmet sem zárják ki, de "nem is tartják reálisnak".