Önvizsgálat a BKV-nál

Ma kiderülhet, hány, jogilag aggályos menedzserszerződést kötöttek a BKV-nál az elmúlt időszakban. A belső vizsgálati jelentés ugyanis mára elkészül, azt azonban még nem tudni, a cég felügyelőbizottsága mikor hajlandó napirendre venni a témát.

Mára elkészül a BKV belső ellenőrzése által készített anyag arról, hogy a korábban feltárt menedzserszerződések közül melyek aggályosak és szükséges-e jogi lépések meghozatala. A cég belső ellenőrzési osztálya szeptember elején készített egy anyagot a felügyelőbizottság (fb) számára, amely azokat a dolgozókat gyűjtötte össze, akik menedzserszerződéssel dolgoztak, vagy dolgoznak a cégnél, illetve akik 10 millió forint feletti végkielégítést kaptak.

A listán a 96 volt, vagy jelenlegi dolgozón kívül szerepelnek a fizetéssel, illetve az elbocsátott dolgozóknál a végkielégítéssel kapcsolatos adatok is.

Vitézy Dávid Fidesz által delegált fb-tag nemrég azt mondta: nagyon sok olyan részlet előkerülhet a szerződésekről, amely "az egyébként is arcpirító számokat bűncselekménnyé teheti". Közölte: ki kell deríteni, voltak-e olyanok, akik többet kaptak közös megegyezéssel történő felmondás esetén annál, mint ha rendes felmondással elküldték volna őket. Úgy tűnik, voltak ilyen vezetők, ez viszont felveti a hűtlen kezelés gyanúját.

Az MTI úgy értesült: bár a kontrolling osztály az fb-ülésére is készítette az anyagot, Székely Gábor fb-elnök eddig nem hívott össze új ülést, a Fővárosi Közgyűlés pedig csak október 12-én ül össze. Ezen a BKV igazgatósága és felügyelőbizottsága tagjainak cseréjéről, illetve a cég hatékonyabb működéséről is tárgyalnak majd.

Késik a kisbusz-tender

Ismét elhalasztották a BKV városi kis autóbuszok üzemeltetésére kiírt tenderének ajánlati tárgyalását. A Népszava szerdai írása szerint parkolópályán áll az úgynevezett midibuszok üzemeltetésére júliusban kiírt tender. Pedig nagy az érdeklődés, hiszen 40 darab midibusz üzemeltetését akarjk alvállalkozásba adni, ami évi 1-1,5 milliárd forintos üzlet. Vagy még ennél is több, mert további 60 járművet is igénybe venne a cég a nyertestől járműpótlás céljára, de azok már lehetnek szóló- vagy csuklós buszok is.

Az első körben hét jelentkező is akadt, ám a műszaki követelménylista meglepte őket: a feltételek egyetlen Magyarországon futó midibusz típusra sem illenek teljesen. A jelentkezők visszajelzései nyomán a BKV a műszaki tartalmat átdolgozásra visszavonta, és október 2-ára ígérte a módosított adatokat, ám a héten a BKV közölte: ismét halasztás lesz – ezúttal már új időpontot sem jelölt meg.

A műszaki paramétereket a kiírás további követelményeivel összevetve felmerül az a gyanú, hogy a tender célja mégsem a midibusz-üzemeltetés. A Magyar Buszgyártók Szövetségének elnöke, Vincze-Pap Sándor szerint szembetűnő, hogy az előírt 2,55 méteres szélesség midibuszoknál elképzelhetetlen, a visszapillantó-tükrök nem helyezhetők el a pályázatban kiírt módon, továbbá, bár a pályázat akár 7-8 éves járműveket is befogad, Euro 5-ös motort követel meg, ilyennel pedig még egy évvel ezelőtt sem szereltek fel autóbuszokat.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.