Óbuda polgármestere Demszkyt felelőtlenséggel vádolja

Óbuda-Békásmegyer önkormányzata elfogadhatatlannak tartja a főváros új teherforgalmi stratégiáját, és azt kéri Demszky Gábor (SZDSZ) főpolgármestertől, függessze fel a vonatkozó határozatok végrehajtását - olvasható Bús Balázs (Fidesz) kerületi polgármester Demszky Gábornak írt pénteki levelében. A teherforgalmi stratégiát kidolgozó Parking Kft. szerint nincs igaza a III. kerületi önkormányzatnak.

Bús Balázs szerint a koncepció többi közt azért elfogadhatatlan, mert szakmailag nem indokolt, hogy megnyissák a 11-es főút fővárosi szakaszát a 12  tonnánál nehezebb tehergépjárművek előtt.
A polgármester azt is kéri a főpolgármestertől, hogy a lehető  leghamarabb tárgyaltassa újra a stratégia tervezetét a Fővárosi  Közgyűlésben.

Közölte: hétfőn megkapta a Parking Kft. jelentését a  teherforgalmi és környezet-egészségügyi vizsgálatok eredményéről, és  ebben - valamint a Főmterv Zrt. tanulmányában - olyan szakmai  megállapítások találhatók, amelyek ismeretében "felelős döntéshozó"  nem határozhatott volna a Batthyány utca – Rákóczi utca –  Szentendrei út útvonal nehéz tehergépjármű-forgalom számára történő  megnyitása mellett.

Az önkormányzat már többször tiltakozott a 11-es főút fővárosi  szakaszának felszabadítása miatt.

Ellenérveik egyike, hogy az épületek és az útpálya távolsága  számos esetben nem haladja meg a 10-15 métert, emiatt a feltétlenül  szükséges zajcsillapító eszközök kialakítására nincs lehetőség.  Álláspontjuk szerint az útszakaszon a talajszerkezet adottságai is  rendkívül rosszak, ezért az intézkedések végrehajtása nem csak az  életminőség drasztikus romlását eredményezné, hanem jelentős  mennyiségű épületkárral is együtt járna.

Kifogásolja Óbuda-Békásmegyer az út megnyitását a 12 tonnánál  nagyobb tengelyterhelésű járművek előtt azért is, mert az út a  főváros egyik legjelentősebb római kori régészeti területén megy  keresztül, amely valószínűsíthetően károsodást szenvedne.

Véleményük szerint a főváros tranzit-teherforgalomtól történő  mentesítéséhez az M0-ás autóút továbbépítésére feltétlenül szükség  van, és a kerület szorgalmazza a körgyűrű 10-es és 11-es út közötti  szakaszának mihamarabbi megépítését.

A teherforgalmi stratégiát kidolgozó Parking Kft. szerint nincs  igaza a III. kerületi önkormányzatnak, mert egyértelmű szakmai okok  indokolják a stratégia ilyen jellegű kialakítását.

A kft.-szerint III. kerületi  Batthyány utca - Rákóczi utca - Szentendrei út vonalának forgalmi  számlálása és forgalomváltozási modellezése alapján megállapítható,  hogy nagymértékű járműszám-növekedés nem várható a tehergépjárművek  tekintetében. Ezt erősítette meg a Főmterv Zrt. és a  Környezettudományi Központ egy-egy friss tanulmánya is - teszik  hozzá.

A főváros új teherforgalmi stratégiája szerint - amelyet  csütörtökön fogadott el a Fővárosi Közgyűlés - az egész város  területe teherforgalmi korlátozás alá esik, az átmenő  teherforgalomnak az M0-ás körgyűrűt kell használnia. Mivel az M0-ás  autóútnak a 10-es és 11-es út közötti szakasza nem épült meg, a  tehergépjárművek használhatják az M3-as autópálya bevezető  szakaszát, a Hungária és a Róbert Károly körutat, valamint több  óbudai utat.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.