Házkutatás volt a Zóna Taxinál
A Népszabadság megkeresésére a Repülőtéri Rendőri Igazgatóság (RRI) megerősítette, hogy csalás gyanújával nyomozást folytat ismeretlen tettes ellen a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. (BA Zrt.) és a repülőtéri taxi szolgáltatásra 2006-ban kizárólagos jogot szerzett Zóna Taxi Zrt. között létrejött egyes szerződések miatt. Az RRI közlése szerint okkal feltételezhető, hogy a „személy taxi szolgáltatást végző gazdasági társaság (a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közlemény nem említi név szerint a Zóna Taxit) 2006. és 2010. között valótlan forgalmi adatok alapján fizetett fuvaronkénti díjat a BA Zrt-nek, mellyel kárt okozott a reptér üzemeltetőjének.
A rendőrség kedden házkutatást tartott a Zóna Taxi telephelyén, valamint a cég egyik tulajdonosához, Veres Istvánhoz köthető más ingatlanokban, köztük a Citadellán és az egykori Kádár-villában. Veres István érdeklődésünkre azt mondta, hogy a rendőrségtől kapott határozat szerint nem csalás, hanem az R.-V. Krisztina és Sz. György ellen vesztegetés miatt folyó eljárás keretében tartottak nála és érdekeltségeiben házkutatást, a kért dokumentumokat és adathordozókat átadta a rendőrségnek. Rényi-Vámos Krisztina és Szieber György ellen még 2009-ben indított büntetőeljárást az RRI a korábban, a BKV-nál elkövetett visszaélések gyanújával.
A rendőrség a nyomozás érdekében nem kívánt részletekbe bocsátkozni az ügyben, így nem reagáltak Veres azon megjegyzésére sem, miszerint nem érti miféle „valótlan forgalmi adatokra” utalnak a hatóságok, amikor cége 2008 óta havi hétmillió forint plusz áfa átalányt fizetett a repülőtérnek? Hardy Mihály, a BA Zrt. vállalati kapcsolatok igazgatója cáfolta Verest. Hardy azt mondta: a Zóna által fizetendő díj alapdíjból és forgalomtól függő részből állt, ám ez utóbbi címen a Zóna soha nem fizetett egy fillért sem, mert kimutatásaik szerint forgalmuk nem érte el azt a szintet, amikor az alapdíj felett is fizetniük kellett volna. Hardy megjegyezte, hogy tavaly decemberben a Főtaxi kétszer akkora forgalmat jelentett le, mint egy évvel korábban az év utolsó hónapjában a Zóna.
A repülőtér és Veres 2006-ban kötött szerződést, attól kezdve kizárólag a Zóna Taxi autói állhattak be a repülőtéri terminál elé, s ott csak ők vehették fel az utasokat. Viszonyuk azonban 2010-ben elmérgesedett. Repülőtéri források szerint a Zóna Taxi mondvacsinált indokokkal megkifogásolta a számláikat és összesen mintegy 105 milliós tartozást halmozott fel. „Beállítottak a drosztjukra két-három mezítlábas taxist, lefotózták őket, majd arra hivatkozva nem fizettek, hogy a BA Zrt. nem biztosította a kizárólagosságukat a területen”, állították repülőtéri források. A BA Zrt. a múlt nyáron megelégelte a dolgot és szerződést bontottak a Zónával. Veres ellenben azt állítja, hogy jogászai szerint a reptér nem is kérhetett volna pénzt tőle a fővárostól ingyen kapott drosztokért. A Zóna egyidejűleg az utódjával, az új tenderen nyertes Főtaxival kötött szerződés miatt üzleti titoksértést tett feljelentést ismeretlen tettesek ellen, egyben bepanaszolta a reptér kérésére a Zóna-taxisok eltávolításában közreműködő rendőröket is az országos rendőrfőkapitánynál és az ügyészségen is.
Tény, hogy előrehaladott tárgyalások folynak a főváros és a reptér között arról, hogy a BA Zrt. a jövőben fizessen az egykor ingyenesen használatba adott drosztokért.
A BA és a Zóna kölcsönösen perli egymást a Fővárosi Bíróság, illetve egy választott bíróság előtt eljárás indult, tisztázandó ki tartozik kinek és mennyivel. A reptér 105 milliót követel Veres cégétől, aki viszont mint mondta, 280 milliót a BA Zrt-től, amiért az szerinte jogalap nélkül fizettetett vele droszthasználati díjat a fővárostól ingyen kapott területért. Hardy nem érti mire alapozza igényét Veres, szerinte a BA Zrt. minden tekintetben jogszerűen járt el. Szerinte a Zóna követelése alaptalan és nevetséges.