A reklámcég anyavállalata is vizsgálja a menekültellenes plakátkampányt
A JWT központjában csak tegnap értesültek arról, amit a vs.hu hétfőn írt meg: a világ egyik legpatinásabb ügynöksége nyolcszázmillióért vállalta az újabb menekültellenes kampányt. New Yorkban vizsgálják a kényes szerződést.
A Kreatív úgy tudja, hogy a megbízás hírére több dolgozó a felmondását fontolgatja, amire a konkurens Saatchi & Saatchi ügynökség a JWT irodája előtt plakátokon üzent, hogy akik nem vállalják a kampányban való részvételt, azokat szívesen látják.
A Facebookon kommentelők is élesen bírálták, hogy a kormány egy multinacionális reklámügynökséggel riasztja el a menekülteket Magyarországtól. Többen kikeltek a JWT közösségi oldalán, a cég kreatív igazgatói viszont úgy gondolják, jól döntöttek.
A Kreatív szerint a legtöbb nemzetközi hálózatnak nagyon szigorú belső üzletszabályzata van, amely természetesen számos esetben csak írásban bizonyul szigorúnak, a valóság és az üzleti érdek ezt gyakran felülírja. A portál szerint ennek ellenére fontos, hogy a JWT központi irodája milyen véleményt alkot majd a budapesti döntésről.
A JWT nem nyilvános közbeszerzésen nyerte el a menekültriogató külföldi kommunikációs kampányt. A Miniszterelnökség szerint ez azért történt így, mert a külföldi kommunikációs megbízások eleve nem tartoznak a Nemzeti Kommunikációs Hivatal alá, továbbá rendkívüli sürgősséggel indított hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárásban választották ki az ügynökséget. Arról egyelőre semmilyen információ nincs, hogy a kormány mely ügynökségekkel tárgyalhatott még a menekültellenes kampányról.