A reklámcég anyavállalata is vizsgálja a menekültellenes plakátkampányt

A J. Walter Thompson (JWT) reklámügynökség New York-i központja vizsgálja, hogy a cég budapesti irodája nyerte el a magyar kormány menekült- és bevándorlóellenes kampányának külföldi, Szerbiára, Macedóniára és Görögországra kiterjedő kommunikációs feladatait.

A JWT központjában csak tegnap értesültek arról, amit a vs.hu hétfőn írt meg: a világ egyik legpatinásabb ügynöksége nyolcszázmillióért vállalta az újabb menekültellenes kampányt. New Yorkban vizsgálják a kényes szerződést.

A Kreatív úgy tudja, hogy a megbízás hírére több dolgozó a felmondását fontolgatja, amire a konkurens Saatchi & Saatchi ügynökség a JWT irodája előtt plakátokon üzent, hogy akik nem vállalják a kampányban való részvételt, azokat szívesen látják.

A Facebookon kommentelők is élesen bírálták, hogy a kormány egy multinacionális reklámügynökséggel riasztja el a menekülteket Magyarországtól. Többen kikeltek a JWT közösségi oldalán, a cég kreatív igazgatói viszont úgy gondolják, jól döntöttek.

A Kreatív szerint a legtöbb nemzetközi hálózatnak nagyon szigorú belső üzletszabályzata van, amely természetesen számos esetben csak írásban bizonyul szigorúnak, a valóság és az üzleti érdek ezt gyakran felülírja. A portál szerint ennek ellenére fontos, hogy a JWT központi irodája milyen véleményt alkot majd a budapesti döntésről.

A JWT nem nyilvános közbeszerzésen nyerte el a menekültriogató külföldi kommunikációs kampányt. A Miniszterelnökség szerint ez azért történt így, mert a külföldi kommunikációs megbízások eleve nem tartoznak a Nemzeti Kommunikációs Hivatal alá, továbbá rendkívüli sürgősséggel indított hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárásban választották ki az ügynökséget. Arról egyelőre semmilyen információ nincs, hogy a kormány mely ügynökségekkel tárgyalhatott még a menekültellenes kampányról.

Blogok
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.