Novemberben forgalomba állhatnak az új metrókocsik

Novembertől állhatnak forgalomba a francia Alstom által gyártott Metropolis típusú szerelvények Budapesten a 2-es metró vonalán, miután várhatóan októberben megkapják a végleges típusengedélyt a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól.

A magyarországi tesztek közül már csak egy van hátra: a tűzoltóságnak is meg kell vizsgálnia, hogy az új jármű minden szempontból megfelel-e az alagútbeli mentés szempontjainak, ezért néhány napon belül szét- és összecsatolási próbákat fognak végezni. Ennek előzményeként a szakemberek péntekre virradóan végigvontattak egy szerelvényt a 2-es metró teljes vonalán, végigjárva azokat a  helyszíneket, amelyek terepet biztosíthatnak majd a tűzoltóság próbáihoz - áll a főváros és az Alstom közös közleményében.

Ha a tűzoltóság tesztjei jól végződnek, a BKV és az Alstom benyújthatja az NKH-nak a végleges típusengedély kiadásához szükséges, több ezer oldalas anyagot. Közlésük szerint a hatóságnak  hatvan napja van az elbírálásra, így a szerelvény október végére  kaphatja meg a végleges típusengedélyt a 2-es metró vonalára. Ezt követően, várhatóan novembertől, havonta három új szerelvény állhat  majd forgalomba - fűzték hozzá.

Közleményükben kitértek arra is, hogy a gyártó franciaországi Valenciennes-ben lévő próbapályán hamarosan befejeződhetnek a  tartóstesztek, augusztus végén várhatóan lefutja a szerelvény a  szükséges 14 ezer kilométert, ennek eredményét pedig a BKV  szakemberei is ellenőrzik majd.

Magyarországon több probléma is akadt az új metrókocsikkal, legutóbb azért állították le a teszteket, mert az áramszedőrendszer egyik alkatrésze meghibásodott.

Áprilisban fékhibát találtak a prototípusokon, az NKH akkori  közlése szerint a biztonsági fék munkahengerénél a féktömlő csavart  a hatósági eljárás vezetője szabad kézzel meg tudta lazítani, egy esetben pedig a fékcsövet szét tudta húzni. Ez a vizsgált munkahengerek mintegy felénél járt ilyen eredménnyel.

A gyártó és a BKV között több vitás kérdés is van, legutóbb az Alstom egymilliárd forintos többletigényt nyújtott be, mert új menekülőlétrákat kellett tervezni és gyártani a 2-es vonalra szánt szerelvényekre, mivel az NKH szakemberei az eredetit nem tartották megfelelőnek.

A francia Alstom cég és a BKV 2006. május 30-án írta alá azt a szerződést, amelyben megállapodtak abban, hogy a gyártó 170 metrókocsit szállít Budapestre. A 2-es metró vonalán közlekedik majd  22, egyenként 5 kocsiból álló szerelvény, a többi a 4-es metró vonalán jár. A 37 metrószerelvényt 65 milliárd forintért szerzik be.

Így néz ki az új metró a 2-es alagútjában
A tendernyertes Alstom szerelvény...
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.