Nem ijed meg a MÁV, nőket ültet a mozdonyra

Mozdonyvezető-képzést indított 21 hallgatónak a MÁV Zrt. Baross Gábor Oktatási Központja a MÁV-Trakció és a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút megrendelésére, az országban most először nők is jelentkezhetnek.

A vasút számára fontos, hogy hosszú távon rendelkezésre álljon a szakképzett munkaerő – hangsúlyozta a hétfőn tartott ünnepélyes tanévnyitón Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója. Kiemelte, hogy a most indított tanfolyam iránt jelentős érdeklődés mutatkozott, mintegy 1100 jelentkezőből választották ki a képzésben részt vevő 21 hallgatót, köztük Magyarországon először hét nő is van.

Mozdonyvezető-képzést indított 21 hallgatónak a MÁV Zrt. Baross Gábor Oktatási Központja
Mozdonyvezető-képzést indított 21 hallgatónak a MÁV Zrt. Baross Gábor Oktatási Központja

Korábban lapunk is írt róla, hogy átverte az első igazán nagy változtatást a vasútnál Dávid Ilona. Elérte, hogy ha személyében elnök-vezérigazgatóként a MÁV egészét irányíthatja nő, a vasutasok megbarátkozzanak azzal a gondolattal is: a motorvonatok vezetése sem maradhat a férfiak privilégiuma.

A MÁV és a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) tavaly ősszel jelentette be, hogy a magyar vasúttörténet során először női motorvonat-vezetőket állítanak szolgálatba. A két társaság közös felhívásban keres majd gyakornokokat motorvonatai vezetőállásába. A toborzást házon belül kezdik, elsősorban a két cég más munkakörben dolgozó alkalmazottainak jelentkezésére számítanak, akik a 13 hónapos képzést követően állhatnak munkába új posztjukon. A Mozdonyvezetők Szakszervezete viszont azonnal tiltakozott, mert úgy vélik, ez a feladat nem való nőknek.

Ungvári Csaba, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy tavaly nőtt a vonaton utazók száma, ami mutatja, szükség van a vasútra. Dávid Ilona pedig elmondta, hogy, hogy MÁV-START Zrt. és a GYSEV korszerű motorvonatokkal rendelkezik, és a jövőben is vásárolnak hasonlókat.

Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója elmondta: a társasághoz a tavaly megkötött szerződések alapján az idei év vége felé megérkezhet az első modern, zöld-sárga színű FLIRT motorvonat, ezért számukra is lényeges, hogy gyakornokaik elvégezzék a motorvonat-vezetői tanfolyamot.


Tura Szvetlána, a MÁV Zrt. Baross Gábor Oktatási Központja vezetője az MTI-nek elmondta: az 1964 órás képzést tíz modulban valósítják meg, ezen belül 320 órát tesz ki a gyakorlati oktatás. Egy mozdonyvezető képzése nagyjából egymillió forintba kerül, ezen felül ki kell még fizetni az orvosi vizsgálat és a hatóság díjait.


Ungvári Csaba a MÁV-START motorvonat-beszerzési tenderével kapcsolatban az MTI érdeklődésére elmondta: a vasúttársaság benyújtotta az európai uniós forrásból történő támogatási kérelmet a motorvonatok finanszírozására, várják a kedvező kormányzati, illetve uniós döntést.

A motorvonattendert a jelenlegi, 2013-ig tartó európai uniós költségvetési ciklusban szeretnék lebonyolítani, azaz 2015 végéig kellene lezárni minden elszámolást. Ez azt is jelenti, hogy 2015 közepéig szállítani kellene a motorvonatokat, így az elkövetkező egy-két hónapban meg kell születniük a beszerzéshez kapcsolódó döntéseknek - tette hozzá.

A MÁV-START Zrt. múlt év novemberében hirdetett nyílt közbeszerzési eljárást saját részre 42, a GYSEV számára hat villanymotorvonat beszerzésére. A kiírás szerint a járműveket 2015. szeptember 30-ig kellene szállítani. A kiírásra egyedül a Stadler Bussnang AG adott be ajánlatot.


Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.