A Budapest Szíve 'végigdobog' a volt Roosevelt téren is
Nem szenved csorbát vagy komolyabb késedelmet a Budapest Szíve Program folytatása amiatt, hogy ma a kormány - két másik kiemelt vidéki beruházással együtt - törölte a projekt II. ütemét a Regionális Operatív Programok (ROP) 2009-2010-es akcióterveiből. A Budapesti Közlekedési Központ ugyanis megerősítette korábbi információinkat, miszerint a döntés pusztán technikai jellegű és átmeneti változás.
A BKK a mai kormánydöntés okát firtató kérdésünkre arról tájékoztatta lapunkat: a kabinet a főváros kérésére határozott így, azért, hogy az önkormányzat átdolgozhassa a Budapest Szíve Program - Reprezentatív Kaputérség II. ütemét. A tartalommódosításról a Fővárosi Közgyűlés még január 31-én döntött, és a BKK-t bízta meg a beruházás tartalmának átdolgozásával, ami jelenleg is folyamatban van.
Ennek kivitelezése azonban technikailag csak úgy lehetséges, hogy a korábbi projektnevesítést a régi műszaki tartalommal a kormány visszavonja, s majd az új pályázat beadása után dönt újra. A főváros tehát nemcsak hogy számított, de örömmel nyugtázta a kormány lépését, mert az lehetőséget ad a továbblépésre, azaz a Budapest Szíve Program következő ütemének átdolgozására.
A BKK egyébként emlékeztet arra: a várható kormánydöntésre előre felhívták a figyelmet még áprilisban, az V. kerület polgármestere, Rogán Antal és a BKK vezérigazgatója, Vitézy Dávid közös sajtótájékoztatóján és egy mai területbejáráson is, épp a maihoz hasonló félreértések elkerülése végett.
A projektben eredetileg nem szerepelt a Széchenyi (volt Roosevelt) tér átépítése, ami a legfőbb változás a beruházásban. A József Attila utca átépítése, gyalogos- és kerékpáros-baráttá tétele továbbra is a beruházás része marad, az Andrássy út és a Deák tér közötti kerékpársávot viszont már az I. ütemhez kapcsolódóan megvalósították, ez így kikerül a II. ütemből. A Széchenyi tér átépítésével a gyalogosfelületek bővülnek, a tér középső része ismét megközelíthetővé válik, javulnak a gyalogoskapcsolatok, a tér közúti forgalma pedig a Lánchíd felé is a déli részen zajlik majd.
A fejlesztéssel közvetlen gyalogoskapcsolat jöhet létre a Zrínyi utca és a Lánchíd között, illetve megszűnhet a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) előtti parkoló, ahol köztér alakulhat ki.
A Budapest Szíve II. ütemének másik, Ferenciek tere átépítését tartalmazó eleme érvényes kormánydöntéssel és a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) támogatásával rendelkezik, ez tehát a bejelentett ütemterv szerint valósul meg.
Az átdolgozott program ugyanakkor nem igényel brüsszeli jóváhagyást, mivel nem számít nagyprojektnek, így a főváros semmiképp sem kerülhet brüsszeli függésbe. Magyarán: semmi sem hátráltatja a 3,4 milliárdos beruházás befejezését, s az uniós támogatás sem kerül veszélybe.