Nem marad ingyenparkoló a Városliget

A metró Örs vezér téri, illetve a kisföldalatti Mexikói úti végállomásának környékén és a Városligetben is fizetni kell majd a parkolásért, ha a fővárosi közgyűlés áldását adja rá.

Újabb nagy területeken kell fizetni a parkolásért, immár a főváros külső kerületeiben is, ha Zugló és Kőbánya igent mond a tervekre – tudta meg a Hvg.hu. A két kerület vezetése szerint éppen a fizetős kerületekből kiszorult autósok okoznak gondot, ezért a saját lakosaik érdekében kényszerülnek erre a lépésre.

Cserében két helyen létesítene a főváros P+R parkolót, ám a férőhelyek száma sokkal kevesebb lesz, mint a környéken parkoló autók száma. Az Emberibb Parkolásért Mozgalom szerint az Örs vezér téren legalább öt-hatezer, de inkább tízezer autót befogadó P+R parkoló oldaná meg a jelenlegi áldatlan állapotokat.

Megelégelte Kőbánya vezetése, hogy a kerület közterületeit nem hivatalos P+R parkolónak tekintik az agglomerációból érkezők, akiknek az autóitól a helyi lakosok már nem tudnak parkolni, mert – mint Révész Máriusz X. kerületi fideszes parlamenti képviselő a Hvg.hu-nak fogalmazott – az ingázók "autóikkal már kora reggel megszállják a környéket". Ezért az önkormányzat a lehető legrövidebb időn belül fizetőssé teszi a Gyakorló utca környékén a parkolást.

György István fideszes főpolgármester-helyettes szerint ugyanakkor még veszteségeket vállalva is igyekeznek enyhíteni a gondokon: a Fővárosi Közgyűlés éppen legutóbbi ülésén szavazott arról, hogy P+R parkolót létesítsenek Kőbánya két területén, a Gyakorló közben, ahol körülbelül 260 autó férhetne el a jelenlegi 103 helyett, illetve a Pillangó parknál, ahol száz gépkocsinak lenne hely a mostani 58-cal szemben. Mindkét helyen a tervek szerint egy buszjegy áráért lehetne egy napig parkolni. „Ez így veszteséget jelent majd a főváros számára” – mondta György István.

Zuglóban viszont attól tartanak, ha a X. kerületben fizetőssé válik a parkolás, az autósok az Örs vezér tér zuglói oldalára települnek majd át. Papcsák Ferenc kerületi fideszes polgármester ezért mondta azt a Hvg.hu-nak, hogy már a XIV. kerületben "is gyors ütemben készülnek a tervek a fizetős parkolás bevezetéséről".

A polgármester pontosan úgy érvelt, mint képviselőtársa: attól tartanak, hogy még nagyobb lesz a zsúfoltság a jövőben, ha ingyenes marad a parkolás, miközben "már reggel elfoglalják a külkerületekből, illetve az agglomerációból érkező gépkocsik a helyeket".

A tervek szerint fizetni kellene a jövőben a parkolásért az Örs vezér terénél, a Mexikói út, valamint a Városliget környékén. Utóbbi helyen a polgármester arra adott utasítást, mérjék fel, megvalósítható-e, hogy az Állatkerti sétányt a Budai Várhoz hasonlóan sorompóval lezárják, és csak nagyon magas, ezer forintos óradíjért cserébe lehessen behajtani. Az említett területeken több száz autó parkol naponta ingyen.

Most is mindkét kerületnek a fővárosi közgyűlés elé kell terjesztenie javaslatát, ugyanis a parkolási rendet a közgyűlésnek kell elfogadni. Ha megszavazzák, akkor a parkolási díjakból befolyó pénzek a kerületeket illetik meg.

Az Emberibb Parkolásért Mozgalom ellenzi, hogy újabb területeken kelljen fizetni a parkolásért. "Már most is lehetetlen a helyzet" – mondta a mozgalom alelnöke, Legin István. "Mi azt tartanánk elfogadhatónak, ha csak a Belvárosban lennének fizetős parkolók. Azért elviselhetetlen a zsúfoltság, mert nincs elegendő P+R parkoló. Ezért olyan elképesztő a helyzet például a Mexikói út környékén" – tette hozzá.

A P+R parkolók kiépítése hosszabb távon jelentős bevételt is hozhat Budapestnek. Ez ugyanis az egyik feltétele a dugódíj bevezetésének, amit a BKV megmentésére készített fővárosi koncepció is tartalmaz. Tarlós István főpolgármester korábban azt mondta: évi kilenc-tízmilliárd forint bevétele is lehetne a fővárosnak a dugódíj bevezetéséből. A tervek szerint dugódíjat mindazoknak kellene fizetni, akik a Hugária körúton belüli területre akarnak gépkocsival behajtani.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.