Nem lesz félárú BKV-diákjegy

Negyedéves huzavona után végre megnyílik az autósok előtt az M0 lehajtóját és az észak-pesti külvárosokat összekötő Rákospalotai határút. Nem vezetnek be félárú BKV-jegyet a diákoknak és a nyugdíjasoknak, hiába kérte az MSZP, az ugyanis másfél milliárdos kiesést okozna a vállalatnak.

Csütörtökön délben megnyitják az M0-s lehajtójához kapcsolódó, a XV. és a XVI. kerület között húzódó Rákospalotai határutat, ezt Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes jelentette be a Fővárosi Közgyűlés mai ülésén. A körgyűrű lehajtójához kapcsolódó út már negyedévvel ezelőtt elkészült, átadni azonban nem sikerült: az utat ugyanis egymilliárd forintból, uniós támogatással az állam építette, ám miután elkészült, az állami hivatalok és a főváros között vita alakult ki arról, ki és hogyan tudja átvenni az útszakaszt. Az építtető Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. azzal érvelt, azért nem adták át az utat, mert nem volt, aki átvegye. A főváros jelezte, átvenné az út üzemeltetését, de ezt csak törvényes keretek között tudja megoldani, akkor, ha az átadásról a NIF Zrt. és a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. egymás között előbb megegyezik.

A vita végül szerdán rendeződött, a közlekedési hatóság ideiglenesen forgalomba helyezi az utat, és legkésőbb jövő év végéig a XVI. kerületet bízza meg annak üzemeltetésével. Az elkészült, de negyedéven át kordonokkal lezárt utat eddig biztonsági őrökkel őriztették, havi 1,3 millió forintért.

Csak tájékoztatót hallgatott meg a Fővárosi Közgyűlés ma a félárú diák- és nyugdíjas BKV-jegy bevezetéséről, Horváth Csaba (MSZP) ugyan javasolta, hogy előterjesztésként döntsenek a témáról, de indítványa nem kapott többséget. A kedvezményes jegy bevezetése a BKV-nak évente mintegy másfél milliárd forint bevételkiesést okozna, növelné a bliccelők számát, és veszélybe sodorná a közlekedési vállalat pénzügyi megmentéséről szóló, tavaly decemberben az állammal kötött szerződést, ezért a félárú jegy bevezetését sem a cég, sem a főváros vezetése nem támogatja.

Nem tárgyalta a közgyűlés az egyik fővárosi közműcég 600 millió forintos adótartozásának ügyét, Ikvai-Szabó Imre kérésére az ügyet levették a napirendről. Mint arról lapunk beszámolt, a főváros szennyvízkezelési feladatokkal megbízott cége 2001 és 2006 között halmozta fel az építmény- és telekadóból eredő tartozását, a tavalyi jogerős bírósági ítélet ellenére a XVIII. kerület nem kapta meg a neki járó összeget. A városháza nem vitatja a követelés jogosságát, a kerület azonban nem tudja behajtani a követelését a fővárosi cégen, mert az a Legfelsőbb Bíróságon felülvizsgálati eljárást kezdeményezett. Az LB október 14-ére tűzte ki az ügyben a tárgyalást.

Módosította a szmogriadó-rendeletét a Fővárosi Közgyűlés: a jövőben a riasztási fokozat idején tilos lesz a fekete és piros környezetvédelmi plakettel rendelkező gépjárművek közlekedése. A csütörtökön egyhangúlag megszavazott rendelet szerint a hatályba lépést követően a feketével és pirossal jelölt gépjárművek használatának szüneteltetését kérheti a főpolgármester a szmogriadó tájékoztatási fokozatától kezdve, a riasztási fokozatban pedig megtilthatja azok közlekedését. A rendelet módosítása alapján a kerti hulladékot elégetni 2011. november 30-ig március 8. és november 30. között, ünnepnapok kivételével hétfőtől szombatig 10 és 15 óra között lehet. Tilos égetni a Hungária-gyűrűn belül, továbbá közterületen, valamint egészségügyi, szociális, gyermek-, ifjúsági, nevelési és oktatási intézmények, nyitott sportlétesítmények, szabadidőközpontok és egyházi intézmények 100 méteres körzetében, azok működésének időtartama alatt. 2011. november 30-a után azonban tilos lesz a kerti hulladékot, avart elégetni Budapest egész területén. A szmogriadó-rendeletet megszegőkkel szemben 30 ezer forint bírság szabható ki. 

A 16 szocialista képviselő javaslatára összehívott rendkívüli közgyűlési ülés alig két órán át tartott, ebben az önkormányzati ciklusban még egyszer, augusztusban üléseznek a városatyák.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.