Nem veszi át a feleslegessé vált sofőröket a Volán

Mégsem veszi át a Volánbusz az agglomerációs járatok kiszervezésével feleslegessé vált 320 buszvezetőt. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) ugyanis az előzetes ígéretek ellenére anélkül írta alá az üzemeltetési szerződést a főváros környéki vonalak átadásáról, hogy a buszvezetők átvételéről megállapodtak volna. Így a sofőrök most legfeljebb egyenként jelentkezhetnek a Volánbusznál. Holott lett volna lehetőség a közös átvételre.

A BKV-szakszervezetek tavaly novemberben levelet írtak Orbán Viktor miniszterelnöknek az agglomerációs járatok átadása miatt. Az erről rendelkező fejlesztési miniszter egyeztetésre hívta őket. Az érintett cégek és az érdekképviseletek több forduló után el is jutottak a megállapodásig, miszerint a Volánbusz a járatok átvétele után is a BKV telephelyeit használná tárolásra és szervizelésre. Így nem kellene garázsokat bezárni, és maradhatnak a műszakiak.

A buszsofőröket szintén átvette volna a cég, méghozzá jogutódlással, a jelenlegi bruttó fizetéssel. Csakhogy a 320 munkavállalót érintő megállapodást azóta sem írták alá. Nemes Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) elnöke szerint a BKK egyszerűen túllépett rajtuk és a BKV-n. Holott ez a fővárosi cégnek se jött volna rosszul.

Az idei évre tervezett 300-400 busz kiszervezése közel kilencszáz embert tesz feleslegessé a cégnél, de a BKV „csak" 500-550 ember elbocsátásával számolt, bízva abban, hogy a Volánbusz 320 embert átvesz. Az EKSZ elnöke egyébként mai sajtótájékoztatón bemutatta azt a jegyzőkönyvet is, amelyben Bátora László, a BKV vezérigazgató-helyettese beszélt a várható létszámelépítésről: „Ami a létszámleépítést illeti, a 300-400 busznyi kapacitás kb. 900 embert jelent. 320 járművezetőnél munkáltatói jogutódlásról tárgyal a BKK. Nyilván lesz valamiféle lemorzsolódás is. Úgy számolunk, hogy nagyjából 500-550 fő leépítésével kell számolni. (Az elbocsátásról szóló – először a Népszabadságban megjelent – számokat a BKV, BKK és városvezetők egyként próbálták légből kapottnak minősíteni.)

Az EKSZ egyébként a következő hetekre újabb demonstrációt helyezett kilátásba a tervezett létszámelépítés, a bérszerkezet átalakítása és a rossz munkafeltételek és a buszágazat további csonkítása miatt.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.