Nem veszi át a feleslegessé vált sofőröket a Volán
A BKV-szakszervezetek tavaly novemberben levelet írtak Orbán Viktor miniszterelnöknek az agglomerációs járatok átadása miatt. Az erről rendelkező fejlesztési miniszter egyeztetésre hívta őket. Az érintett cégek és az érdekképviseletek több forduló után el is jutottak a megállapodásig, miszerint a Volánbusz a járatok átvétele után is a BKV telephelyeit használná tárolásra és szervizelésre. Így nem kellene garázsokat bezárni, és maradhatnak a műszakiak.
A buszsofőröket szintén átvette volna a cég, méghozzá jogutódlással, a jelenlegi bruttó fizetéssel. Csakhogy a 320 munkavállalót érintő megállapodást azóta sem írták alá. Nemes Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) elnöke szerint a BKK egyszerűen túllépett rajtuk és a BKV-n. Holott ez a fővárosi cégnek se jött volna rosszul.
Az idei évre tervezett 300-400 busz kiszervezése közel kilencszáz embert tesz feleslegessé a cégnél, de a BKV „csak" 500-550 ember elbocsátásával számolt, bízva abban, hogy a Volánbusz 320 embert átvesz. Az EKSZ elnöke egyébként mai sajtótájékoztatón bemutatta azt a jegyzőkönyvet is, amelyben Bátora László, a BKV vezérigazgató-helyettese beszélt a várható létszámelépítésről: „Ami a létszámleépítést illeti, a 300-400 busznyi kapacitás kb. 900 embert jelent. 320 járművezetőnél munkáltatói jogutódlásról tárgyal a BKK. Nyilván lesz valamiféle lemorzsolódás is. Úgy számolunk, hogy nagyjából 500-550 fő leépítésével kell számolni. (Az elbocsátásról szóló – először a Népszabadságban megjelent – számokat a BKV, BKK és városvezetők egyként próbálták légből kapottnak minősíteni.)
Az EKSZ egyébként a következő hetekre újabb demonstrációt helyezett kilátásba a tervezett létszámelépítés, a bérszerkezet átalakítása és a rossz munkafeltételek és a buszágazat további csonkítása miatt.