Napirend előtt a gyávaságról
Napirend előtti felszólalásokkal kezdődött az Országgyűlés keddi plenáris ülése.
Herényi Károly MDF-frakcióvezető az örökösödési illetékről értekezett, szerinte azért tartott öt évig a haláladó (részleges) eltörlése, mert a politika "lassú, gyáva és képmutató". Keller László pénzügyi államtitkár szerint viszont azért húzódott el a törvényalkotás, mert csak az őszre ért be az a kompromisszumos szöveg, mellyel a pártok egyet tudtak érteni.
- Az MDF lapít - állapította meg napirend előtti felszólalásában Szijjártó Péter fideszes képviselő azzal kapcsolatban, hogy Bagó Zoltán, a Bács-Kiskun megyei közgyűlés fideszes alelnöke jogerősen pert nyert az ellen az MDF-es politikus ellen, aki még a 2006-os országgyűlési választások előtt fenyegetéssel vádolta meg (Romsics Imréről, a kalocsai választókerület MDF-es képviselőjelöltjéről van szó, aki 2006 márciusában sajtótájékoztatón jelentette be, hogy Bagó fenyegetéssel próbálta rávenni, hogy lépjen vissza a jelöltségtől. - Lejárattak egy embert, akiről a napokban bebizonyosodott, hogy semmi olyat nem követett el, amivel megvádolták. Amióta a jogerős ítélet nyilvánosságra került, az MDF vezető politikusai "lapítanak".
Keller László pénzügyi államtitkár azt válaszolta: a fideszes képviselő egy furcsa műfaját választotta a parlamenti megszólalásának, ugyanis, mint mondta, akit megszólított, az nem tud válaszolni az Országgyűlésben. "Amikor fideszes képviselő kapcsán hoz a bíróság elmarasztaló ítéletet, akkor még nem történt olyan, hogy az ellenzéki képviselők felálltak volna, és elégtételt adtak volna annak, aki megnyerte a pert" -jegyezte meg Keller.
"A fantomvonatok menetrendjének" nevezte a MÁV 2009-es menetrendjét Molnár Béla KDNP-s képviselő, szerinte ugyanis az ütemes menetrendet erőszakosan megritkították. Példaként említette, hogy Nagykanizsa és Budapest között kivették a délelőtti gyorsvonatot. Milyen menetrend az, amelyben Szekszárdról, Egerből, Salgótarjánból nincs közvetlen járat Budapestre? - tette fel a kérdést Molnár.
Puch László közlekedési, hírközlési és energiaügyi államtitkár szerint viszont ez a menetrend semmivel nem rosszabb, mint az előzőek voltak, Nagykanizsáról pedig busszal két óra alatt lehet felérni a fővárosba, míg vasúttal ez négy óra.