Most visszaszámlálás, később magánmetró Budapesten

Befektetői pénzből és a jelenleginél sokkal nagyobb állami támogatásból tenné rendbe a fővárosi közösségi közlekedést Horváth Csaba szocialista frakcióvezető.

Ha Tarlós István főpolgármester valóban képviselné a főváros érdekeit a kormánnyal szemben, akkor a város több pontján visszaszámlálókat állítana fel, amelyről leolvasható lenne a BKV csődjéig hátralévő napok száma. Így legalább mindenki felkészülhetne a helyzetre – jelentette ki Horváth Csaba egy mai háttérbeszélgetésen.

A szocialisták fővárosi frakcióvezetője szerint a város lakói által befizetett 5500 milliárdból jutnia kellene a közösségi közlekedés idei büdzséjéből hiányzó 30-60 milliárd pótlására. A politikus nem tartja jó stratégiának a jelenlegi városvezetés padláskisöprő konfliktuskerülését, hiszen ezzel a többi ágazat működését lehetetlenítik el.

Horváth Csaba a szocialisták választási győzelmében bízva kijelentette: a következő ciklusban kikényszerítik az állami támogatást és megnyitják az uniós pénzcsapokat. De bízik a külföldi befektetők megjelenésében is. Az előző ciklusban egy japán cég saját forrásból építette volna fel az 5-ös metrót 20 évi üzemeltetési jogért cserébe – mondta. Horváth jelentős megtakarítási lehetőséget lát az e-jegy bevezetésében, illetve egy regionális közösségi közlekedési modell kialakításában, amellyel megszüntethetőek lennének a párhuzamosságok. Ezenfelül a főváros kezében egyesítené a parkolásüzemeltetést, míg a vízfejjé növekedett Budapesti Közlekedési Központot jelen formájában megszüntetné.

Horváth Csaba szerint a választások után több törvényt is módosítani kell, hogy az önkormányzatok – ha kérik – visszakaphassák iskoláikat és egészségügyi intézményeiket. Budapest-törvényt írnának, amely többek között adókivetési, illetve adókedvezmény-megállapítási jogot adna a városvezetésnek. A cél a régió gazdasági központjává tenni Budapestet. 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.