Mesterházy: Az állami korrupció a rendszer maga
A pártelnök a trafikmutyi újabb fejleményeire utalva úgy fogalmaz: "Szekszárd és Hajdúszoboszló után már Jászapáti is elesett. Az ottani polgármester saját magát buktatta le nagy ügyetlenségében. Nyilatkozott arról, hányan pályáztak a településéről dohánykoncesszióra, holott hivatalosan csak a nyertesek számát és kilétét ismerhetné."
Kiderült továbbá, írja Mesterházy, "hogy Gyulay Zsolt nem csupán szervezte a trafikmutyit, de környezetében szép számmal hasznot is húztak belőle. A Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. vezérigazgatója hazudott, mikor korábban egyetlen családtagja érintettségéről számolt be. Valójában sógora mellett sógornője is pályázott és a család összesen öt koncessziót nyert el. Ismerve a helyi barátok, rokonok, üzlettársak, csókosok eseteit, ez véletlennek aligha nevezhető."
A szocialista politikus szerint az állami monopóliummá tett dohányárusításból busás hasznot hajthatnak be a kiválasztottak. Ezek a kiválasztottak nagyrészt a Fideszhez közel állnak. A kampány idején le kell róniuk majd a hálájukat. "Pénzzel és kampánymunkával fogják segíteni a Fidesz 2014-es választási hadjáratát."
Mindez nem hirtelen ötlettől vezérelve pattant ki a Fidesz-vezetők fejéből - állítja Mesterházy, majd így folytatja: Kiderült, hogy már 2009-ben, Matolcsy György kutatóintézetében elkészültek a tervek a dohánykereskedelem monopolizálására. A tervezgetésbe már akkor bevonták azt a Continental Dohányipari Zrt-t, "amely a mostani trafikmutyi egyik fő nyertese, és amely több szállal kötődik Lázár Jánoshoz. Vagyis a Fidesz már négy éve készült arra, hogy az állam foglyul ejtése után pártirányítással kiépítse helyi hűbéreseinek hálózatát."
Az MSZP elnöke úgy látja, pontosan ez történt a "cinkelt földpályázatok" ügyében, ami szintén több ezer család megélhetési lehetőségét semmisítette meg azért, hogy kevesek gazdagodását biztosítsa.
A közös vonás: hűség az állampárthoz, a Fideszhez, amely majd egyszer kérni fog tőlük valamit. - írja a politikus. - "Ugyanez történik az út- és vasútépítések kapcsán, ahol a Közgép nem tud veszteni a pályázatokon, vagy a hirdetési piacon, ahol a Simicska-érdekeltségek sokszor legfeljebb egymással versenyeznek falból - miközben a lapokat rég leosztották."
A Fidesz pedig továbbra sem áll le - hangoztatja Medsterházy. - A központosított korrupció az Orbán-rendszernek nem mellékes velejárója, hanem alapvonása.