Menekülnek a nézők Fábrytól
Újabb negatív rekordot produkált a Fábry-show a köztévén. A csütörtöki adást a teljes népesség körében mindössze 379 ezren nézték. Míg a Fábry február 2-i első adása a teljes népesség körében 741 ezer nézőt vonzott, a második, február közepén már csak 550 ezret, a harmadikat pedig 510 ezren nézték. Két hónap alatt csaknem a felére csökkent a műsor nézettsége.
A főműsoridős show-t a köztévén két másik műsor is beelőzte, az m1 Híradóját 543 ezren, a Maradj talpon kora esti vetélkedőt 526 ezren nézték.
A közmédia vezetése nyilvánvalóan csalódott, mert nagy nézettségi reményeket fűztek a Fábryhoz. Böröcz István, az MTVA (a közszolgálati médiumok közös tulajdonosi alapja) vezérigazgatója a Fábry show-t bemutató január eleji sajtótájékoztatón annak a reményének adott hangot, hogy a műsor az elejétől bőven túlteljesíti majd a műsorsáv nézettségi átlagát, ami a minimális elvárás. Fábry Sándor akkori elmondása szerint a műsortól a megrendelő azt reméli, hogy "a szeptemberben még a zérus tengellyel többé-kevésbé párhuzamosan futó nézettségi görbéjük főnixmadárként feltámad". Ez a feltámadás csütörtökön elmaradt. Medveczky Balázs MTV-vezér január elején arról beszélt, hogy az új műsor illeszkedik az októberben elindult új műsorstruktúrához, miszerint nívós szórakoztatást is meg lehet jeleníteni a közszolgálatban; arra számít, a Fábry lesz az egyik "zászlóshajójuk" (ennek hallatán Fábry teátrálisan könnyekre fakadt az MTVA szóvivőjének vállán).
Csütörtökön egyébként tarolt az RTL Klub, a Barátok közt szappanopera és az 1 perc és nyersz! című vetélkedő közel másfél milliós nézettséget hozott. A vezető kereskedelmi csatorna Fókusz című műsora 1,4, a Híradó 1,1 milliós nézettséget produkált. A TV2 jelentős hátrányban kullog az RTL mögött. A Jóban Rosszban 1,2 milliós, a Tények 1,1 milliós nézettséget produkált.
A Fábry nézettségét vélhetően rontotta a március elején indított napi szappanopera, a Marslakók gyenge szereplése is. Az éves szinten hozzávetőlegesen 1,7 milliárd forintba kerülő Marslakók csütörtökön sem tudott bejutni az öt legnézettebb köztévés műsor közé, mindössze 222 ezren nézték (az éppen tévét nézők 4,4 százaléka).
A Fábry című produkcióra adásonként 15-18 millió forintért két évre szerződött a köztévével Fábry Sándor, ez évenként 20 adással számolva 300-360 millió forintot jelent. A műsor külső gyártásban készül, tehát a közmédia nem ad a műsorhoz sem technikai, sem emberi erőforrásokat. A lapunk által megkérdezett televíziós gyártási szakemberek számításai szerint a Fábry-show-k adásonként hozzávetőleg nyolcmillió forintba kerülhetnek.
A Fábry heti váltóműsora, D. Tóth Kriszta show-műsora legutóbb, március 8-án a teljes népesség körében 350 ezres nézettséget produkált. A DTK kezdeti háromszázezres nézettsége decemberben megközelítette a félmilliót, eddigi csúcsa január 19-én volt, amikor 532 ezren nézték.