Mellékhatások: reklámadót fizethet a CBA
A Magyar Reklámszövetség arra kéri a szakmai szervezeteket és a médiavállalatokat, hogy az adott médiatípus sajátosságaihoz mérten (elsötétítés, fehér/fekete lap behúzása stb.) vegyen részt a kezdeményezésben. A reklámszövetség úgy véli, hogy a kormánynak a kommunikációs iparágat partnerként, és nem egy, a működését veszélyeztető különadó alanyaként szükséges kezelnie. Éppen ezért kérik, hogy a reklámadó tervezetét ne fogadja el az Országgyűlés.
A kiskereskedelmi szektor adóterhe néhány százmilliós lehet Teknős Miklós / Népszabadság |
A Kreatív információi szerint csütörtökön este 19.15-től az RTL-hez tartozó összes csatornán és a TV2 csatornáin sem lesz adás 15 percig.
Varga Mihály volt és leendő nemzetgazdasági miniszter igyekezett elhatárolódni a benyújtott javaslattól, ám úgy vélte: nincs olyan költségvetésért felelős miniszter, aki azt mondaná egy várható bevételre, hogy nem kéri. Minden képviselőnek lehetősége van javaslatot tennie, míg döntést a parlament hoz, a kormányzati feladat pedig ezek után a végrehajtáshoz szükséges szabályok megalkotása lehet majd – mondta.
Érdekes mellékága is van a tervezetnek: pluszbevétel abból is lehet, hogy reklámadót a nagy áruházláncoknak is fizetniük kell. Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) úgy becsüli, a törvény alapján a kiskereskedelmi szektor adóterhe néhány százmilliós lehet. Egyelőre elemzik, pontosan milyen marketingtevékenység lesz adóköteles. A „nyomtatott anyag”, akciós újság biztosan. Az adó alapja a kiskereskedő saját reklámjainak a bekerülési költsége lenne, kérdés, mi tartozik ide.
A kiskereskedelemben számos olyan reklámtevékenység – promóciók, eladóhelyi hirdetések – lehet, ami hizlalja az adóalapot. Nagy valószínűséggel a hazai láncoknak – CBA, Coop, Real – is fizetni kell, a kapcsolt vállalkozások reklámtevékenységét ugyanis össze kell adni.