Megtörtént a térfélcsere a Margit hídon
Félidejéhez érkezett a Margit híd rekonstrukciója, ezért a 4-es és a 6-os villamosok ideiglenes áthaladását biztosító úgynevezett repülővágányok áthelyezése a múlt hétvégén megtörtént. A villamoséval együtt az autóbuszforgalmat is átterelték az északi oldalra. A sínáthelyezés miatt június 4-én, pénteken 20 órától június 6-án, vasárnap üzemzárásig a villamosokat buszok helyettesítették a Margit hídon. Hétfő reggel óta viszont már az északi oldalon közlekedik a 4-es és 6-os villamos.
A térfélcsere a gyalogosokat és a kerékpárosokat is érinti, előbbiek ugyanis ettől a héttől az északi oldalon közlekedhetnek, utóbbiak pedig biciklijüket tolva ugyanitt mehetnek át a Margit hídon.
A térfélcseréhez egyébként előzetes munkálatokra volt szükség: a kivitelező Európa legnagyobb, hídon álló bakdaruinak segítségével több száz panelt illesztett a helyékre, ezekbe hegesztették bele a villamossíneket. A Duna feletti hídrészen 330 darab, egyenként 5,5 tonna tömegű, nagyjából hat méter hosszú ilyen panelt emeltek be. A hídfőknél, a Szent István és a Margit körúton fekvő régi sínekhez történő csatlakozáshoz újabb 110-110 darab panelre volt szükség.
A Margit híd rekonstrukciója azért egyedülálló projekt Európa-szerte, mert nem volt még példa arra, hogy egy hídfelújítás során a kivitelező folyamatosan biztosítsa az építési területen a közösségi közlekedést. A villamosközlekedéshez például a síneket a teljes rekonstrukció ideje alatt háromszor kell áthelyezni. Először az eredetileg középen futó sínpályát kellett áttelepíteni a déli oldalra, a június 6-ával zárult hétvége után ezek az úgynevezett repülővágányok az északi oldalon futnak tovább.