Mégis jön a reklámadó?

Az Együtt-PM szerint a kormány újabb merényletre készül a sajtószabadság ellen.
Az atv.hu információi szerint hétfőn - egyéni képviselői indítvány formájában - nyújtják be az Országgyűlésnek a reklámadóról szóló törtvényt.

- A kormány tavaly már tervezte a hazai médiapiac megadóztatását, de erről a tervéről átmenetileg lemondott. A választások után a Fidesz-KDNP újra napirendre tűzi a médiacégeket érzékenyen érintő törvényt – értesült kormányközeli forrásokból az atv.hu.

A hírportál azt írja, hogy a tervezet szerint az adóalap fél milliárd forintot meg nem haladó része után nem kell a cégeknek reklámadót fizetniük.

- 5 milliárd forintig 1 százalékot, az adóalap 5 milliárd forintot meghaladó, de 10 milliárd forintot meg nem haladó része után 10 százalékot, 10 milliárd forintot meghaladó, de 15 milliárd forint alatt 20 százalékot, 15 és 20 milliárd között 30 százalékot, míg 20 milliárd forintot meghaladó rész után 40 százalékot kell adózniuk a médiavállalatoknak - részletezi az atv.hu, hozzátéve, a reklámadó elsősorban a hazai kereskedelmi televíziókat érintené.

De reklámadóval sújtanák – az egyébként is nehéz helyzetben lévő – nyomtatott napi- és hetilapokat, valamint az internetes portálokat, szabadtéri reklámhordozókat és járműreklámokat is.

A kormány szerint a „jelentős nyereséget termelő" médiaszektorra azért ró ki adót, mert így igazságosabb lesz a közteherviselés.

- Ha igazak a sajtóhírek, a Fidesz-KDNP egy még brutálisabb reklámadót akar kivetni a magyar médiumokra, mint amiről a választások előtt szó volt. Hazugság, hogy a kormány az igazságosabb közteherviselés jegyében akarja kivetni az új terhet a médiaszektorra. A valóság az, hogy a cél a nemfideszes vélemények elhallgattatása, a már eddig is megtépázott, és sokszor öncenzúrára kényszerített magyar sajtó szabadságának további korlátozása. Ha a terv megvalósul, ráadásul gyorsíthatja a még független médiumok, például a Sanoma-lapcsoport Fidesz-közeli felvásárlását is, így a további klientúraépítést is segítheti - reagált a reklámadó bevezetésével kapcsolatos hírekre Karácsony Gergely. Az Együtt-PM politikusa szerint "az állami hirdetésekből dőzsölő Simicska- és Nyerges-közeli fideszes propagandamédiumokat még jobban ki fogják majd stafírozni, hogy a sarcot fizetni tudják, az igazi vesztes pedig a megmaradt független, piaci alapon működő média lesz". Karácsony Gergely úgy véli, a reklámadóból nem fog négy milliárd forintnál több befolyni, ami nem több, mint Simicska Lajos tavalyi osztalékjövedelme.

Az Együtt-PM Szövetség tiltakozik "a demokráciát és a sajtószabadságot tovább gyengítő" reklámadó-javaslat ellen, az új sarc bevezetésének megakadályozása érdekében minden jogi lehetőséget megragadnak.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.