Megfenyegették az RTL-vezért
Dirk Gerkens a reklámadó bevezetésével kapcsolatban elmondta, hogy annak 65 százalékát az RTL köteles befizetni, miközben a reklámoknak csak 15 százalékából részesül. A törvényalkotó szerinte a TV2-t támogatta, amikor a konkurens csatorna számára egy módosítással adókönnyítést tett lehetővé. Amikor viszont kiderült, hogy az az RTL-nek is kedvez, akkor módosították a szöveget, hogy ez utóbbinak nagyobb összeget kelljen fizetnie. A vezérigazgató szerint a reklámadó "óriási (tétel) az RTL-nek, de marginális az államnak, hiszen a köztelevíziós költségek alig 10 százalékának felel meg". Szerinte valójában "ez kísérlet arra, hogy az RTL Klubot médiarészvényeinek alacsony árú értékesítésére késztessék".
Megjegyezte, hogy ezt a technikát a magyar kormány már tavaly is használta, amikor a TV2 akkori tulajdonosa, a ProSieben német csatorna bejelentette eladási szándékát, a kormány azonnal jelezte, hogy reklámadót vezet be, ez pedig elijesztette a potenciális külföldi befektetőket, például a svéd Modern Times Groupot. "Aztán a TV2-t két alkalmazottja vette meg, feltehetően strómanok. Az adó arra szolgált, hogy a csatornát biztosan barátok szerezzék meg".
A Libérationnak arra a kérdésére, miért kellett a reklámadóig várni arra, hogy az RTL "igazi híradóval" jelentkezzen, Gerkens azt válaszolta, az RTL már néhány évvel ezelőtt politikai tévéhíradót csinált, de amikor a TV2 elment bulvárosabb irányba, akkor ők is követték.